در همایش «پیامبر اسلام (ص) و انسان معاصر» عنوان شد

عصرما، عصر بازگشت به دین است

همایش «پیامبر اسلام (ص ) و انسان معاصر» دیروز با حضور استادان ، دانشجویان و صاحب نظران در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز شد. حجت الاسلام محمد محمدیان ، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در این همایش گفت : مدگرایی و عطش برای داشتن امکانات جدید باعث شده انسان هر روز بیشتر به سمت مدیریت کلان جهان که همان هدفش انتقال فرهنگ در کنار تکنولوژی است ، کشیده شود.
کد خبر: ۱۶۲۱۵۵

وی اظهار کرد: این مدیریت کلان سعی دارد از روش های مختلف از جمله تقویت جنبه نفسانی انسان ها و گرفتن هویت ملت ها به تفرقه و اختلاف بین ملت ها و قومیت ها بپردازد و عنصر خانواده راروز به روز تضعیف کند.

وی تصریح کرد: اگر گفته می شود عصر ما، عصر بازگشت به دین و انبیاست ، گزاف نیست زیرا به دلیل فشار بیش از حد و ترفندهای مدیریت کلان جهان ، انسان ها آمادگی لازم برای بازگشت را پیدا کرده اند.

سیدصدرالدین شریعتی ، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این مطلب که انسان معاصر در حوزه بهره برداری از نظام هستی دچار مشکلات جدی شده است ، اظهار کرد: ظاهرگرایی و بی توجهی به باطن ، عدم شناخت خود و نشناختن حد و مرزها، باعث شده است بشر جایگاه و واقعیت های وجودی خود را فراموش کند و به تقلید کورکورانه از غرب بپردازد.

ابراهیم برزگر، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی نیز گفت : اسلام ستیزی از سوی غربی ها و غرب زده ها با عنوان مبارزه با ترویج بنیادگرایی بویژه پس از فروپاشی بلوک شرق و حکومت شوروی و طرح نظریه برخورد تمدن ها، تهاجم و گستاخی به ساحت اسلام و مسلمانان شکل آشکارتری به خود گرفت.

وی با اشاره به این که در این ایام ، شاهد تبلیغات مسموم و شبهه افکنی و تحریف اصول اسلام و باورداشت های مسلمانان و اظهارنظرهای مغرضانه علیه پیامبر(ص ) هستیم ، اظهار کرد: هدف دیگر این همایش از بین بردن و خنثی کردن این گونه توطئه ها و روشنگری در این زمینه و شناسایی و شناخت شخصیت ممتاز پیامبر (ص) است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها