مدیرعامل شرکت راهبر ترابرانرژی خبرداد:

الحاق ۲۰ جایگاه سوخت به برند پالایشگاه اصفهان

هوش مصنوعی، ابزاری متفاوت برای پیشرفت در جهان امروز

مدیر خانه جوان شهرداری اصفهان گفت: ویژه برنامه چشم‌اندازهای شغلی آینده با حضور اساتید حرفه‌ای حوزه نوآفرینی، هوش مصنوعی و مشاوره شغلی با محوریت‌های انقلاب صنعتی چهارم، انقلاب مهارت‌ها، هوش مصنوعی و کاربردها و فرصت‌های شغلی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۷۴۱۳۰

جام جم آنلاین اصفهان به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان_ سه شنبه بیست و هفتم شهریورماه_ ویژه برنامه چشم‌اندازهای شغلی آینده  ۲۷شهریورماه در خانه جوان برگزار شد. 

  مدیر خانه جوان شهرداری اصفهان اظهار کرد: ویژه برنامه چشم‌اندازهای شغلی آینده با حضور اساتید حرفه‌ای حوزه نوآفرینی، هوش مصنوعی و مشاوره شغلی با محوریت‌های انقلاب صنعتی چهارم، انقلاب مهارت‌ها، هوش مصنوعی و کاربردها و فرصت‌های شغلی برگزار شد.

  هوش مصنوعی، فرصتی‌ متفاوت برای کسب و کارها 

  روزبه پرچمی اظهار کرد: هوش مصنوعی، نه تنها باعث از بین رفتن کسب‌وکارها نمی‌شود، بلکه منجر به ایجاد شغل‌های متنوع و بیشتر می‌شود و ذهنیت ما برای ورود به هر حوزه کاری است که می‌تواند در مسیر کارآفرینی مفید باشد. 

  وی بیان کرد: برخی کسب‌وکارها از ورود فناوری به حوزه شغلی خود جلوگیری کرده و آن را دلیلی بر ضعف آینده شغلی خود می‌دانند در حالی که ورود فناوری به اطلاعات پایه می‌تواند عاملی برای رشد کسب‌وکارها باشد و در خرید، فروش و در تمام مراحل کسب‌وکار نقش بسزایی را ایفا کند. 

 مدرس دانشگاه و مشاور حوزه خلاقیت در کسب‌وکاربا اشاره به اینکه در 10 حوزه شغلی است که با ورود فناوری به آن بخش‌هایی از کسب‌وکار به طور کامل در اختیار فناوری قرار می‌گیرد، افزود: با ورود فناوری به حوزه‌های شغلی حمل‌و نقل، سیستم‌های خدماتی اپراتوری، تحلیل داده‌های پایه، تولید محتوا، خط تولید، مشاوره و روانشناسی، امور هنری و خدمات مشتری محور، نیروی انسانی کاهش یافته و ابزارها جای آنان را می‌گیرند.
  

  وی گفت: اصفهان از اولین مراکز فناوری‌های کوچک و پیشرفته در ایران است که افراد می‌توانند ایده‌های خود را به این مراکز ارائه داده تا در جریان حمایت از کسب‌وکار خود قرار گیرند. 

   پرچمی با اشاره به اینکه چشم‌انداز شغلی آینده با استفاده از فناوری‌ها به صورت تبدیل واحدهای صنعتی بزرگ به واحدهای کوچک با تعداد زیاد و مرتبط با یکدیگر خواهد بود، افزود: امروزه این ابزارها در اختیار ما قرار دارند و می‌توانیم بااستفاده از ‌آن‌ها به تمام اطلاعات مورد نیاز دست یابیم؛ در واقع در آینده با ورود فناوری به حوزه‌های شغلی، فروش به صورت شخصی‌سازی شده انجام می‌شود. 

 
   پیوند تکنولوژی و هوش مصنوعی، راهی برای بهبود کیفیت زندگی 

  احمدرضا کدخدایی اظهار کرد: بیشترین دسترسی به فناوری، در حوزه عصر طلایی نوآوری و مردم‎سالاری است که در این دوره، تمام کاربران به طور کامل به هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت و تمام فضاهای آموزشی کشور، دچار تغییراتی خواهند شد.

 وی بیان کرد: تحول زیستی_دیجیتالی از فناوری‌هایی است که دسترسی کمی نسبت به آن وجود دارد اما کشورهای زیادی بر آن سرمایه‌گذاری می‌کنند که در نتیجه آن، انسان‌های نوین با کارایی و توان یادگیری بالاتری نسب به مردم عادی است؛ نمونه‌ای از این فناوری، تراشه‌های کار شده در مغز انسان‌ها است.

پژوهشگر و مشاور تحصیلی و شغلی با بیان اینکه هماهنگی کامل انسان‌ و ماشین، دسترسی زیاد اما تاثیر کمی خواهد داشت، بیان کرد: در آینده نه‌چندان دور، شاهد این فناوری به صورت هماهنگی هوش مصنوعی و رایانه‌ها خواهیم بود؛ در این فناوری، رایانه‌های بسیار زیادی مشغول تجزیه و تحلیل داده‌های سلامتی و روزمره انسان‌ها در سراسر دنیا می‌شوند و با ارتباط و تحلیل جهانی این داده‌ها، کیفیت زندگی بهبود می‌یابد. 

  وی افزود: با افزایش فناوری‌ها، نیازمند ابزارهایی برای ذخیره و رمزگذاری داده‌ها خواهیم بود؛ اطلاعات شخصی کاربران باید نزد رایانه‌ها بماند و این نیازمند رمزگذاری‌های بیشتر و قوی‌تر است. 

  کدخدایی با تاکید ورود افراد در فناوری‌ها ادامه داد: برای بهبود حوزه‌های شغلی، افراد باید آموزش‌های لازم در فناوری را آموزش ببینند تا بتوانند عملکرد موثرتری در حوزه فعالیت خود داشته باشند؛ درمان‌های شخصی‌سازی شده و ساخت داروهای متناسب با وضعیت افراد و دستگاه‌های کنترل وضعیت سلامتی نمونه‌هایی از فناوری‌های هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی جای نیروی انسانی را نمی‌گیرد 

محمد کیانی اظهار کرد: با ورود فناوری به عرصه کسب‌وکار، برخی مشاغل، حذف و نیروی انسانی در حوزه قوی‌تری مشغول به کار خواهد شد. 

وی ادامه داد: اطلاعات فناوری‌ها، محدود است و هرگز  جای نیروی انسانی را نمی‌گیرد؛ در واقع نیروی انسانی، در جایگاه موثرتری از کسب‌وکار، فعالیت خواهد کرد و فناوری تنها بر فعالیت‌های نه‌چندان قوی مسلط خواهد شد. 

مدرس دانشگاه و کار آفرین حوزه هوش مصنوعی
با بیان اینکه هوش مصنوعی باعث تغییر برخی جایگاه‌ها در کسب‌وکار می‌شود، افزود: تنها با دستور کاربران این هوش مصنوعی‌ها فعالیت خود را انجام می‌دهند و لازم است برای شروع کار، داده‌هایی به این ابزار ارسال شود تا بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند. 

 هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین*/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها