تلاش مدیریت شهری در راستای توزیع عادلانه منابع و امکانات به تمامی مناطق کمالشهر
رئیس شورای اسلامی شهر کمالشهر در گفتگو با جام جم البرز مطرح کرد؛

تلاش مدیریت شهری در راستای توزیع عادلانه منابع و امکانات به تمامی مناطق کمالشهر

غیر از این بیمارستان چه اقداماتی در حوزه درمان در کمالشهر انجام داده اید؟

این پرسش پاسخ می‌خواهد 
کمال شهر و رنج محرومیتی که در بخش‌های مختلف از جمله در زمینه بهداشت و درمان می‌کشد، این شهر اقماری که از میانه دهه ۷۰ شمسی سازمانی تحت عنوان شهرداری را در خود جای داده و می‌بیند هنوز نتوانسته آنگونه که شایسته شهری بودن خود است خدمات متنوع و مختلف از جمله بهداشت و درمان را به شهروندان خود اختصاص دهد و شهروندان از آن بهره‌مند شوند.
این پرسش پاسخ می‌خواهد کمال شهر و رنج محرومیتی که در بخش‌های مختلف از جمله در زمینه بهداشت و درمان می‌کشد، این شهر اقماری که از میانه دهه ۷۰ شمسی سازمانی تحت عنوان شهرداری را در خود جای داده و می‌بیند هنوز نتوانسته آنگونه که شایسته شهری بودن خود است خدمات متنوع و مختلف از جمله بهداشت و درمان را به شهروندان خود اختصاص دهد و شهروندان از آن بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۴۶۵۰۴۴

کمال شهر از جمله آبادی‌های اطراف کرج بوده که با رشد جمعیت نخست به دهیاری و بعد از مدتی در سال ۱۳۷۵ به شهرداری ارتقا پیدا کرده است، پرسش اینجاست؛ این ارتقا و شکل گیری شهرداری تا چه اندازه توانسته خدمات شهری را به این قسمت از کرج بیاورد؟ و این پرسش پاسخ می‌خواهد.
ارائه خدمات شهری به شهروندان بسیار دشوار و طاقت فرسا بوده هیچ کس منکر آن نیست، از آنجایی که شهرداری‌ها بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنند این مشکل مضاعف می‌شود. برای اینکه با وظایف شهرداری‌ها بهتر آشنا شویم باید قانون شهرداری‌ها مصوب یازدهم تیر ۱۳۳۴ به ویژه ماده ۵۵ آن آشنایی داشته باشیم که به تفصیل در مورد وظایف شهرداری توضیحات جامع و کامل داده است.
در ردیف ۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری گفته شده: «مراقبت در امور بهداشت ساکنین شهر و حومه و اجرای مقررات بهداشتی از طرف کسبه و مردم و نظارت در تطبیق وضع دکاکین و مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و اماکن عمومی با قواعد بهداشتی و تشریک مساعی با سازمان‌های بهداشتی.» یا در ردیف ۶ می‌گوید: (اصلاحی ۱۳۴۵/۱۱/۲۷) - اجرای تبصره ۱ ماده ۸ قانون تعلیمات اجباری و تاسیس موسسات فرهنگی و بهداشتی و تعاونی مانند بنگاه حمایت مادران و نوانخانه و پرورشگاه و درمانگاه و بیمارستان و شیرخوارگاه و تیمارستان و کتابخانه و کلاس‌های مبارزه با بیسوادی و کودکستان و باغ کودکان و امثال آن در حدود‌اعتبارات مصوب و همچنین کمک به این قبیل موسسات و مساعدت مالی به انجمن تربیت بدنی و پیش آهنگی و کمک به انجمن‌های خانه و مدرسه و‌اردوی کار.
با مطالعه ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در جای جای مختلف آن نظارت بر مسئله بهداشت و یا تاسیس درمانگاه و یا بیمارستان یا کمک به درمانگاه و بیمارستان توسط شهرداری‌ها دیده می‌شود، با توجه به اینکه هر شهر نسبت به جمعیتی که در خود جای داده، با ظرفیت و توانمندی که دارد باید در این زمینه‌ها نقش آفرینی کند. حال ممکن است یک شهر اقماری ظرفیت کلان شهر‌ها را نداشته باشد تا بتواند این بخش از وظایف خود را انجام دهد.
کمال شهر از جمله شهر‌هایی است که در دو دهه اخیر با رشد ساختمان سازی جمعیت انبوهی را به ویژه در این ۲۵ ساله در خود جای داده است که استقرار این جمعیت در این بخش از کرج به خدمات مختلف از جمله آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی نیاز دارد.
از سال ۱۳۷۸ که نخستین دوره شورای شهر و روستا در کشور و از جمله در کمال شهر فعالیت خود را آغاز کرد تا این لحظه که شورای ششم در حال فعالیت است این نهاد مدنی که برآمده از رای مردم است تا چه اندازه با توجه به رشد شهر و جمعیت در بخش‌های مختلف توانسته خدمات خود را به صورت عادلانه در شهر تقسیم کند یا ارائه دهد؟.
درخواست خدمات توسط شهروندان و ارائه خدمت توسط شهرداری خیلی سخن پیچیده، سخت و غامض نیست که یک عضو شورای شهر برای صحبت کردن در مورد آن شرق و غرب را به هم بدوزد، یک مرتبه در گفت گو با یکی از اعضای شورای پنجم شهر کمال شهر در مورد اقدامات شورا برای حق آبه کمال شهر از خط انتقال آب از طالقان به کرج گفتگو می‌کردم و راهکار آنان را برای جلوگیری از قطعی‌های پی در پی آب را جویا می‌شدم که آن عضو محترم شورا در پاسخم در مورد فقدان فرهنگ مردم در استفاده از آب باب سخنرانی را آغاز کرد؛ به سرعت به میان کلامش دویدم و از او پرسش کردم که شما معلم مردم در باب فرهنگ استفاده از آب هستید یا نماینده آنان در شورای شهر؟ از شما می‌پرسم که برای گرفتن حقابه مردم کمالشهر از خط لوله انتقال آب از طالقان به کرج چه اقدامی انجام داده اید تا از قطعی پی در پی آب جلوگیری شود؟ شما نخست از حق مردم برای حقابه شان دفاع و چانه زنی کن وقتی حق مردم مطالبه شد بعد در جلسات با خود مردم در مورد مصرف بهینه آب سخنرانی بنما.
متاسفانه وقتی از اعضای شورای شهر در مورد یک موضوع خاص پرسیده می‌شود از همه چیز و همه جا سخن می‌گویند الا در مورد موضوعی که در آن مورد آن موضوع پرسش شده است. در مورد سرانه درمانی در کمال شهر وقتی از اعضای شورای شهر پرسش می‌شود همه آنان بدون استثناء بیمارستان در حال ساخت را مثال می‌زنند که شهرداری زمین آن را تقبل کرده است در پاسخ باید گفت: این بیمارستان با عنایت شهید رئیسی و دولت سیزدهم در حال ساخت و تکمیل است، غیر از این بیمارستان در حوزه خدمات بهداشت و درمان چه اقداماتی انجام داده اید؟ پرسشی که پاسخ می‌خواهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها