هنرمندان و اندیشمندان در گفت‌وگو با «جام‌جم» از فضایل اخلاقی شهید ابراهیم رئیسی گفتند

وداع با رئیس‌جمهور هنردوست

جلیل رسولی، چهره ماندگار خوشنویسی ایران:

شهید رئیسی نسبت به هنرمندان دغدغه‌مند بود

جلیل رسولی، چهره ماندگار خوشنویسی ایران در واکنش به شهادت سید‌ابراهیم رئیسی و هیات همراه می‌گوید: زمانی که رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به موزه هنر‌های معاصر آمدند، از نزدیک با هنرمندان وارد گفتگو شدند و دغدغه‌های افراد را شنیدند. در آن دیدار به رئیس‌جمهور دوست سیزدهم اعلام کردم که سال‌هاست پایم را به موزه هنر‌های معاصر نگذاشته‌ام چرا که عملکردشان را قبول نداشتم، ولی حالا که حس می‌کنم رئیس‌جمهور جدید دغدغه فرهنگ و هنر این کشور را دارد، من هم مایل هستم که در این جمع حضور پیدا کنم. در همان محفل بود که به شهید رئیسی گفتم حس می‌کنم قرار است با حضور شما تحولات خوبی در عرصه هنر رخ دهد و ایشان نیز به ما از عزم و اراده خود برای بهبود اوضاع گفتند و حتی یادآوری کردند که در زمان تولیت آستان قدس رضوی، فعالیت‌های زیادی در زمینه توسعه هنر خوشنویسی انجام داده‌اند و تاکید داشتند که این هنر در نگاه ایشان بسیار والا و گرانقدر است و هر کمکی که برای اعتلای این هنر از دست‌شان برآید، انجام می‌دهند. به‌نظرم شهید رئیسی نسبت به هنرمندان دغدغه‌مند بود.
کد خبر: ۱۴۵۷۵۹۶

رسولی در ادامه تاکید می‌کند: در این مدت که شهید رئیسی در دولت حضور داشتند، ما هم فعالیت‌های خودمان را داشتیم و اقداماتی که از سمت دولت برای عرصه فرهنگ و هنر صورت می‌گرفت، محسوس بود. شاید اگر شهید رئیسی به شهادت نمی‌رسیدند، در سال‌های پیش‌رو اوضاع بهتر هم می‌شد چرا که برنامه‌های مشخصی برای توسعه فرهنگی کشور داشتند. 

این چهره ماندگار هنری با بیان این‌که نگاهی که شهید رئیسی به هنر داشتند، ریشه‌ای بود، ادامه می‌دهد: ایشان می‌خواستند مسائل و شرایط را از بنیاد بهبود ببخشند و شاید همین دیدگاه در رئیس‌جمهور شهید دولت سیزدهم موجب می‌شد که کار‌ها با سرعت کمتری پیش برود، ولی هدف‌های عمقی داشتند.

رسولی در پاسخ به این سؤال که چطور می‌توان راهی که شهید رئیسی با هدف ارتقا و اعتلای فرهنگ و هنر کشور در پیش گرفته بود را ادامه داد؟ اظهار می‌کند: واقعا بعید می‌دانم کسی بتواند جای شهید رئیسی را پر کند، ولی امیدواریم افرادی که درک کاملی از دغدغه‌های این رئیس‌جمهور شهید دارند، روی کار بیایند تا زحمات وی به باد نرود. در این ۶۰ سالی که فعالیت داشته‌ام، افراد بسیاری در راس امور آمده‌اند و کنار رفته‌اند و عملکرد‌های متفاوتی از مدیران را مشاهده کرده‌ایم و واقعا افراد دلسوزی مانند شهید رئیسی بسیار کمیاب هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها