بازگشت خواننده جنجالی که هیچ کشوری او را ‌گردن نگرفت

تتلو، به وقت مکافات

دستانی پر از هیچ و پوچ، تنها دستاورد امیرحسین مقصودلو معروف به «تتلو» است‌که روزی رؤیای تبدیل شدن به یک خواننده جهانی و محبوب را در‌سرمی‌پروراند اما نصیبش از آن رؤیا فقط سراب و ویرانی بود و حالا نامش به‌عنوان متهم یک پرونده سنگین فساد اخلاقی در ایران مطرح است.
کد خبر: ۱۴۳۴۶۰۷
 
درحالی‌که به‌نظر می‌رسید خبر بازگشت او به ایران یک حاشیه جدید برای جذب طرفدار بیشتر باشد اما انتشار خبر تحویل او در مرز بازرگان و بازداشت او به تمام شایعات پایان داد.
دستگیری این متهم ۳۶ساله در‌حالی اتفاق افتاد که بعضی مدعی بودند او قصد اقامت در انگلیس یا آمریکا را دارد و حتی پاسپورت خود را به کنسولگری آمریکا در ترکیه تحویل داده بود. به نظر می‌رسید، تتلو با هنجارشکنی‌های اخیرش به چهره‌ای تبدیل شده که کسی او را گردن نمی‌گیرد و ترکیه هم او را از کشورش اخراج کرد.
ماجرای این سلبریتی پرحاشیه ایرانی سال۹۷ و زمانی رقم خورد که نتوانست مجوز برگزاری کنسرت در ایران را بگیرد و برای همین به ترکیه رفت و از همان‌جا شروع به ارتکاب اعمال مجرمانه کرد. سال۹۸ با برگزاری کنسرتی در گرجستان، جنجال بزرگی راه انداخت. او در کنسرت خود که با کف و هورای طرفداران نوجوانش همراه بود، شروع به مصرف ماده مخدر گل در میان طرفدارانش‌که اغلب نوجوان بودند، کرد. تتلو پس از برگزاری‌کنسرت به ترکیه بازگشت اما بلافاصله سردی دستبند پلیس را دور دستانش احساس ‌کرد.
با دستگیری او، سخنگوی وقت نیروی‌انتظامی درباره اتهامات تتلو گفته بود: «به درخواست مرجع قضایی وبه‌دلیل ترغیب شهروندان و خصوصا جوانان به استفاده از موادمخدر به‌ویژه روانگردان‌ها و همچنین اشاعه فساد، پلیس بین‌الملل فراجا از طریق سازمان اینترپل برای این تبعه ایرانی، اعلان قرمز صادر کرد.»
با صدور اعلان قرمز و درحالی‌که انتظار می‌رفت تتلو به‌زودی به ایران مسترد شود اما تیم حقوقی این سلبریتی پرحاشیه با طرح ادعای واهی خطر جانی استرداد، مانع از انتقال او به ایران شد و تتلو را آزاد‌کردند.
مقصودلو در پنج سال اقامت خود‌ در ترکیه، بارها تلاش ‌کرد در کشورهای اتحادیه اروپا کنسرت برگزار کند که به علت قوانین این اتحادیه، او حتی امکان ورود به این کشورها را نداشت، چه برسد به برگزاری ‌کنسرت. فساد اخلاقی و رفتاری تتلو در مدت حضورش در ترکیه تا حدی پیش رفت که او در هیچ‌یک از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی اجازه اداره حساب کاربری را ندارد و‌ مطابق قوانین نمی‌تواند اکانت مستقیم با هویت خود داشته باشد. در مدتی که در ترکیه بود، مرتکب جرایم مختلفی شد اما افشای یکی از جرم‌های او، ماجرای تتلو را بیش از گذشته سر زبان‌ها انداخت و حتی باعث نفرت عمومی شد. چند هفته پیش چند دختر نوجوان‌ که از طرفداران تتلو بودند، در شبکه‌های مجازی پرده از اتفاقاتی برداشتند که در خانه او موسوم به «خانه وحشت» رخ داده بود. دخترها می‌گفتند مقصودلو آنها را مورد تعرض جنسی قرار می‌داد، کتک می‌زد، گرسنگی و تشنگی می‌داد و وادارشان می‌کرد طبق میل او رفتار کنند. در ادامه خبر بازداشت او به اتهام فحاشی به کارمندان‌کنسولگری ایران در ترکیه توسط پلیس این‌ کشور منتشر شد و با باز شدن پای پلیس ترکیه به این ماجرا، قضیه شکل جدی‌تری به خود گرفت. 
 گرچه در خبرها آمده بود که تتلو به درخواست پلیس اینترپل ایران به‌ کشور مسترد شده است اما انتقال او از مرز بازرگان نشان داد که بحث استرداد توسط پلیس اینترپل مطرح نیست و ترکیه او را به‌دلیل انجام اقدامات غیرقانونی در این‌کشور و همچنین امضای برگه دیپورت اخراج ‌کرده است. این در‌حالی است که اگر پلیس ترکیه قصد داشت تتلو را به دلیل اعلان قرمز اینترپل مسترد کند، این موضوع را به پلیس ایران اعلام و پس از تحویل متهم در ترکیه، او را از طریق فرودگاه امام خمینی به تهران منتقل می‌کرد؛ درست مثل ماجرای میلاد حاتمی یکی دیگر از سلبریتی‌های جنجال‌ساز در ترکیه ‌که سال ۹۹ به همین شیوه از ترکیه اخراج و تحویل ایران شد. مقصودلو درحال حاضر بازداشت و دراختیار ضابط قضایی است. با توجه به اعلام خبرگزاری قوه قضاییه، یکی ازمهم‌ترین اقدامات تتلو در گسترش فساد و فحشا، فراخوان برای حضور نوجوانان زیر ۱۸سال در محل زندگی‌اش دراستانبول بوده است. تتلو به همین علت در حال حاضر شکات زیادی در داخل ایران دارد که شکایت علیه وی ثبت کرده‌اند. باید منتظر تکمیل تحقیقات بود تا به اتهامات او رسیدگی شود.
 به گفته دکتر علیرضا نوبهار‌طهرانی، حقوقدان، «اگر اتهامی که به وی نسبت داده شده از نوع زنای به عنف یا سب‌النبی یعنی از جرایم مورد حد بوده باشد، به‌دلیل این‌که این جرایم ازجمله جرایم غیرقابل گذشت محسوب می‌شود، برای رسیدگی به آن نیازی به شاکی خصوصی نیست. اگر جرایم غیرقابل گذشت باشد، مانند زنای به عنف و حتی زنای همراه با رضایت، ترویج فساد و فحشا و توهین به مقدسات، این جرایم نیازی به شاکی خصوصی ندارد. اگر دادستان مطلع شود، می‌تواند خودش نسبت به تعقیب این جرایم اقدام کند اما اگر از جرایم قابل گذشت مانند توهین و افترا باشد در این صورت رسیدگی به آن در ایران مستلزم شاکی خصوصی است .از سوی دیگر اشاعه فساد و فحشا که از اتهامات این خواننده جنجالی است، می‌تواند از مصادیق افساد فی‌الارض باشد.» حال با توجه به اقدامات مجرمانه این خواننده جنجالی و پس از بازگشت او به ایران، نوبت به دستگاه قضایی رسیده که با بررسی ابعاد پرونده، حکم قاطعی در برابر هنجارشکنی‌های تتلو صادر کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها