تربیت نیروی کار بومی بر اساس استاندارد جهانی و مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان
با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان صورت می گیرد؛ 

تربیت نیروی کار بومی بر اساس استاندارد جهانی و مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان

استاندار کرمان در دیدار با رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد:

نیازمند مهارت‌افزایی برای اشتغال جوانان در کرمان هستیم

استاندارکرمان گفت: استان صنعتی و معدنی کرمان نیازمند مهارت‌افزایی برای اشتغال جوانان است.
کد خبر: ۱۴۳۰۵۵۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ استاندار کرمان در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که به‌ منظور انعقاد تفاهم‌نامه‌ و راه‌اندازی کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای به کرمان سفر کرده بود با بیان اینکه این استان نیازمند مهارت‌آموزی جهت اشتغال جوانان است، افزود: کرمان، استان صنعتی و معدنی است و نیاز به نیروی کار متخصص و ماهر دارد.

محمدمهدی فداکار، افزود: حوزه تدریس دانشگاه‌ها با حوزه کار و نیازهای شغلی متفاوت است و لذا در این زمینه مجموعه فنی و حرفه‌ای می‌تواند موثر باشد و با افزایش و تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته‌های مورد نیاز، باعث افزایش  اشتغال شوند. 

فداکار، با اشاره به راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای کشور درکرمان بیان کرد: در استان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و عملکرد ما در استفاده از این ظرفیت‌ها و پیشبرد توسعه استان مهم است. 

وی افزود: اگر بتوانیم زیرساخت خوبی در آموزش فراهم کرده و درمرحله اول اجرای این کنسرسیوم خوب عمل کنیم، شرکت‌ها برای همکاری تمایل نشان داده و ظرفیت‌های خود را در اختیار استان قرار می‌دهند. 

فداکار، تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای نیز ظرفیت خوبی برای آموزش دارد و براساس سر فصل‌ها و رشته‌هایی که دارد، استان کرمان پایلوت خوبی برای ارائه این  آموزش‌ها است و می‌تواند در کنار شرکت‌های معدنی فعالیت کنند.

عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیزگفت: امروزکار بی‌نظیری درحوزه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای بعنوان اولین پایلوت کشور در استان کرمان انجام شد و در بحث کنسرسیوم اشتغال تقریبا ظرفیتی حدود 9000 نیروی انسانی برای برنامه میان مدت با مشارکت صنایع برای دانشگاه فراهم شد. 

وی با بیان اینکه درفنی و حرفه‌ای زنجیره‌های پیچیده صنعتی نیروی تکنیکی تربیت می‌شوند و از چالش مهاجرت جلوگیری می‌کند، گفت: فنی و حرفه‌ای میزبان 200 هزار دانشجوی دولتی حضوری در کشور است و تنها دانشگاه مهارتی دولتی و یک سرمایه‌گذاری راهبردی محسوب می‌شود. 

خسرویان، افزود: همچنین دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی تقاضامحور است و به تناسب صنعت و بازار زیرساخت‌ها را بازآرایی می‌کند و نیروی انسانی و هیئت علمی نیز به همان تناسب بازآرایی خواهند شد.
 
وی کنسرسیوم اشتغال را یک اتفاق برد - برد دانست و بیان کرد: زنجیره‌های پیچیده صنعتی، نیروهای تکنیکی می‌خواهند.
 
خسرویان، اظهارکرد: دانشگاه‌ها تاکنون عرضه‌محور بوده‌اندو اکنون مادانشجو رابازارمحور تربیت می‌کنیم تا نیاز بازار کار کشور را تامین کنیم. 

وی با اشاره به اینکه خیران ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها نهادی است که مجوز تایید صلاحیت حرفه‌ای را صادر می‌کند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز اظهار داشت: کمیته مهارت ذیل کارگروه اشتغال استان کرمان تشکیل شده تا برای ارائه مهارت به افراد جویای کار اقدام شود.
 
امیرحسن‌زاده، ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان ظرفیت لازم برای ارائه مهارت به فارغ‌التحصیلان را داشته و پای کار راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم اشتغال کشور در کرمان آمد و امروز ۱۹ شرکت با دانشگاه تفاهم نامه امضا کردند تا مهارت‌آموزی در قالب رشته‌های دانشگاهی و دوره‌های کوتاه‌مدت ارائه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها