ترجمان دولت مردمی توسط رئیسی در حال اجرا شدن است. رئیس‌جمهور روز پنجشنبه مشهد بود و صبح دیروز درحالی به تهران بازگشت که از فرودگاه به کرمان رفت تا پروژه‌هایی که به مردم وعده داده بود، افتتاح کند؛ آن هم در شرایطی که همه پروازها عادی بود و رئیس جمهور کنار مردم حضور داشت.
ترجمان دولت مردمی توسط رئیسی در حال اجرا شدن است. رئیس‌جمهور روز پنجشنبه مشهد بود و صبح دیروز درحالی به تهران بازگشت که از فرودگاه به کرمان رفت تا پروژه‌هایی که به مردم وعده داده بود، افتتاح کند؛ آن هم در شرایطی که همه پروازها عادی بود و رئیس جمهور کنار مردم حضور داشت.
کد خبر: ۱۴۱۴۲۹۶

این سومین سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان کرمان است. نخستین بار سال ۱۴۰۰ رئیسی از سفر مسکو مستقیم به جنوب کرمان عزیمت کرد تا بحران سیل را از نزدیک و به طور میدانی مدیریت کند. دومین سفر او هم در قالب سفر استانی هیات‌دولت مرداد سال گذشته انجام شد و این بار هم رئیس جمهور برای مدیریت بحران کم‌آبی به استان کرمان سفر کرد.

در سفر جمعه کرمان یکی از پروژه‌های اصلی رساندن آب سالم به مردم بم پس از ۱۰سال و دیگری انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی بود که به‌زودی به کرمان می‌رسد؛ افتتاح ده‌ها کلان‌پروژه آبرسانی و برق‌رسانی به شهرهای بم و بروات و افتتاح نیروگاه گازی فولاد بوتیا از جمله برنامه‌های دیروز سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان بود.
۹تیر برای مردم کرمان روز مهمی بود و وزیر نیرو و برخی دیگر از اعضای هیات دولت، رئیس‌جمهور را در این سفر که با هدف افتتاح چند پروژه بزرگ انجام می‌شود، همراهی کردند و رئیس‌جمهور برای افتتاح فاز نخست بسته آبرسانی و حل تنش‌آبی در استان کرمان، نخستین بخش کلان‌پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات را با هزینه ۱۵۰۰میلیارد تومان افتتاح کرد. البته در حال حاضر ظرفیت کلی خط انتقال آب به بم و بروات ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه است که فعلا بر اساس نیاز این دو شهر با ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از طرح به بهره‌‌برداری می‌رسد.افتتاح چند طرح صنعت برق در نقاط مختلف استان کرمان با افزون بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در استان کرمان بود.همچنین دیروز رئیس‌جمهور از پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به شهرهای ‌کرمان و رفسنجان از خط صنعت هم بازدید و درخصوص تسریع در اجرای این کلان پروژه مهم دستوراتی صادر کرد.
در همین زمینه رئیسی گفت: دولت سیزدهم در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کلان و بزرگ به هیچ عنوان از نیازها و مسائل حیاتی و ضروری مردم مثل تامین آب غافل نشده است. رئیس جمهور همچنین در بدو ورود به فرودگاه بم در جمع خبرنگاران تصریح کرد: شهر بم که منطقه‌ای کشاورزی و گردشگری است، همچنین زمینه خوب ترانزیتی به واسطه پس‌کرانه بودن سواحل مکران، ظرفیت‌های بسیاری دارد اما سال‌هاست از مشکل آب رنج می‌برد. امروز با تلاش مدیران و دست اندرکاران در استان و وزارت نیرو دسترسی مردم عزیز این منطقه به آب گوارا فراهم شده و بعد از ۱۲سال مردم چشم‌انتظار شبکه آبرسانی از سد نسا بوده‌اند که در نتیجه زحمات همه مدیران و کارشناسان این امر حیاتی پیشرفت ساز ، امروز به ثمر رسیده است.
رئیس جمهور در مراسم افتتاح آبرسانی از سد نسا به شهرهای بم و بروات هم گفت: در آبرسانی، برق رسانی و فاضلاب مشکلاتی داریم که می‌توانست سال‌های قبل رفع شود اما به هر دلیل باید کار جهادی کرد که این تنش‌های آبی کاهش یابد و کمبود تولید برق جبران شود. وی با بیان این‌که جبران عقب‌ماندگی‌ها در دولت آغاز شده، تصریح کرد: ضمن ارج نهادن به همه کارهایی که مسئولان در گذشته کرده‌اند، عقب‌ماندگی‌ها را باید جبران کرد که جز با روحیه جهادی میسر نیست.

پروژه فرامنطقه‌ای برق‌رسانی
بخش مهم دیگر این‌ سفر هم افتتاح طرح‌های انتقال و فوق توزیع برق در کرمان بود که آن هم با حضور رئیس‌جمهور رقم خورد. پنج طرح شبکه انتقال و توزیع برق استان کرمان با اعتبار ۱۹هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طی سفر دیروز رئیس جمهور به استان کرمان افتتاح شد. خط ۴۰۰ کیلوولت بم به جیرفت به طول ۹۰ کیلومتر با هدف ایجاد ارتباط بین شبکه سراسری و شبکه جنوب شرق کشور، بهبود ولتاژ منطقه و افزایش پایداری شبکه و به منظور تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت جنوب شرق احداث شده است. این پروژه فرامنطقه‌ای بوده و استان‌های کرمان،هرمزگان،سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی را در برمی‌گیرد.

از‌ هتک حرمت به قرآن نمی‌گذریم
رئیس جمهور ظهر دیروز هم پس از بازدید از روند اجرای خط لوله انتقال آب خلیج‌فارس در جمع نمازگزاران جمعه به مصلای شهر رفسنجان رفت و در واکنش به قرآن‌سوزی در سوئد گفت: به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده، اهانت می‌کنند و نه‌فقط دو میلیارد مسلمان بلکه پیروان تمامی ادیان الهی، آسمانی و ابراهیمی قلوب‌شان جریحه‌دار شده است. وی با بیان این‌که تمام صاحبان مکاتب الهی، متدینین، آزاد زنان و آزادمردان عالم ،قلوب‌شان جریحه‌دار شده، تصریح کرد: توهین به کتاب کامل قرآن عزیز ما، توهین به همه ادیان الهی، انسانیت، بشریت و همه ارزش‌های الهی است که جامعه اسلامی از آن نخواهد گذشت.
رئیسی تصریح کرد: جوانان بدانند آنان که مدعی آزادی بیان هستند چطور استبدادی، استکباری و باروحیه تفرعن، مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می‌دهند؛ آیا این قابل گذشت است؟
وی افزود: جوانان بشناسند اینها دروغ می‌گویند و طرفدار آزادی بیان، قلم و عقیده نیستند بلکه با آزادی مخالفند و می‌خواهند استبداد خود را با تابلوی آزادی بیان به بشریت تحمیل کنند.

مختصات خط انتقال آب خلیج‌فارس
خط انتقال آب خلیج‌فارس به استان کرمان (خط اضطراری) با هدف تامین آب آشامیدنی شهرهای در خطر بحران همچون کرمان و رفسنجان از خط انتقال صنعت اواخر سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شد؛ این خط به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب آب این شهرها را تامین می‌کند و مراحل اجرایی خود را می‌گذراند که می‌تواند بخشی از نیاز آبی کرمان را رفع کند. روند پیشرفت این پروژه با وجود آن‌که از بهمن سال گذشته شروع شده بیش از ۵۰ درصد ارزیابی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها