یکی از فرماندهان چارچوب هماهنگی با تاکید بر اینکه انتقام خون پاک فرماندهان پیروزی باید گرفته شود خاطرنشان کرد که نتایج تحقیقات در پرونده جنایت فرودگاه بغداد به زودی اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۰۷۱۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، جبار العوده، از رهبران ائتلاف«چارچوب هماهنگی» امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در جنایت ترور فرماندهان پیروزی (شهید سلیمانی و المهندس) در فرودگاه بغداد سه طرف به طور مستقیم دست داشتند و این سه طرف آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران آن ها در داخل هستند.

وی تاکید کرد که تمام نیروهای ملی عراق تعلل و کم کاری در این قضیه به هر عذر و بهانه ای را نخواهند پذیرفت و انتقام خون پاک شهدا باید از طریق قانونی و با محاکمه عادلانه گرفته شود.

العوده تاکید کرد که تمام اقدامات قضایی درحال انجام و پیگیری است و به زودی نتایج اعلام خواهد شد.

عضو چارچوب هماهنگی خاطرنشان کرد که عدالت دیر یا زود گریبان گیر همه کسانی خواهد بود که در این جنایت دست داشتند.

وی گفت که این قضیه مربوط به تمام آزادگان جهان می شود و تلاش آمریکا و مزدورانش برای نشر اکاذیب هیچ تاثیری نخواهد داشت زیرا همگان از میزان فداکاری های فرماندهان پیروزی در نجات مناطق مختلف عراق از چنگ داعش مطلع هستند.

به گزارش ایسنا، همچنین صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان خبر داد و گفت: در راستای شناسایی متهمان و مستندسازی این پرونده، بیش از ۸۰۰ مکاتبه و دستور قضایی خطاب به ضابطین و مراجع مختلف حقوقی و اداری صادر و بیش از ۱۲ هزار صفحه مستندات قضایی در ۶۰ جلد پرونده گردآوری شد.

وی افزود: در رسیدگی به این پرونده، ۹۷ متهم از اتباع آمریکایی شناسایی و تحت پیگرد قرار گرفتند که در نهایت در خصوص ۷۳ نفر از آنها از جمله «ترامپ»، «پمپئو» و «مکنزی»، قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شد و برای ۷۴ نفر نیز به دلیل عدم کفایت دلایل اثباتی، قرار منع تعقیب صادر شد.

دادستان تهران با بیان اینکه به ۹ کشور که در جریان ترور شهید سلیمانی و همراهانش، احتمال نقش و مداخله آنها وجود داشت یا اینکه بخش‌هایی از عملیات تروریستی از طریق خاک آنها هدایت، مدیریت یا اجرا شده بود، درخواست‌های همکاری قضایی جداگانه‌ای ارسال و پاسخ‌هایی واصل شد، گفت: یکی از دولت‌هایی که نیابت قضایی خطاب به سیستم قضایی آن تنظیم و صادر شد، آمریکا بود که علیرغم درخواست رسمی، از محاکمه و تعقیب متهمان آمریکایی خودداری کرد.

صالحی یکی دیگر از موضوعات مطرح در روند رسیدگی به پرونده را همکاری‌های قضایی با دولت عراق به عنوان محل وقوع جنایت عنوان کرد و گفت: بر اساس توافقات حاصله، چهار دور مذاکرات و نشست‌های مشترک میان قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی قضایی کشور عراق برگزار شد و هر دو کشور و سیستم قضایی، عزم و اراده جدی خود را در تعقیب و مجازات عوامل و عناصر دخیل در جنایت ترور سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان اعلام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها