حسابداری از امور اساسی و مهم هر کسب و کاری است که برای انجام آن استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص امری ضروری است.
کد خبر: ۱۳۹۳۳۳۴
فروشگاه‌ها نیز نوعی از کسب و کارها هستند که نیاز اساسی به یک سری محاسبات مالی، نگهداری برخی از اطلاعات و انجام امور حسابداری دارند.

برای این کار نرم‌افزارهایی که به طور خاص به امور حسابداری فروشگاه‌ها می‌پردازند به وجود آمده‌اند تا امور مالی آن‌ها به صورت دقیق و سازمان‌یافته انجام گیرد.

نرم‌ افزار فروشگاهی نوع خاصی از نرم‌افزارهای حسابداری است؛ اما پیچیدگی آن‌ را ندارد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی 12 تا از بهترین نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی در ایران پرداخته و یک نرم‌ افزار فروشگاهی رایگان را به شما عزیزان معرفی نماییم؛ لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آیا نرم‌افزار فروشگاهی رایگان وجود دارد؟

بله. شرکت باران اخیرا نرم‌افزار فروشگاهی خود را برای استفاده کسب و کارها به صورت رایگان عرضه نموده است. گروه نرم‌افزاری باران به دلیل احساس مسئولیت اجتماعی و در جهت اجرای این نوع مسئولیت قصد دارد که از کسب و کارهای کوچک و نوپا حمایت کند؛ به همین دلیل نرم‌افزارهای فروشگاهی اصلی خود را به صورت رایگان برای استفاده در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌ها و ... در اختیار مدیران آن‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند کسب و کار هوشمندانه‌تری را راه‌اندازی و مدیریت نمایند. نرم‌ افزار فروشگاهی رایگان شرکت باران از طریق سایت رسمی این شرکت قابل دانلود می‌باشد.

بهترین نرم‌افزارهای فروشگاهی ایران

۱- نرم‌ افزار فروشگاهی باران

نرم‌ افزار صندوق فروشگاهی باران یکی از محصولات شرکت نرم‌افزاری باران است. این نرم‌افزار در مدیریت آسان امور مالی و حسابداری فروشگاه‌ها کاربرد دارد و دارای امکانات متعددی از جمله صدور فیش فاکتور، گزارش فروش، مدیریت مشتریان و... است. نرم‌افزار فروشگاهی باران دارای ویژگی‌هایی از جمله وجود ابزارهایی برای توسعه کسب و کار، سیستم باشگاه مشتریان، تکنولوژی‌های مدرن، دسترسی آسان به داده‌ها، حسابداری آسان و افزایش مشتریان به دلیل رضایتمندی آنان است؛ به همین دلیل بسیاری از فروشگاه‌ها از این نرم‌افزار رضایت دارند. نرم‌افزار فروشگاهی باران در سه نسخه ساده، پیشرفته و ویژه موجود است. باران برای خیلی از اصناف نرم‌افزار کاربردی طراحی کرده است که لیست آن‌ها را می توانید در لینک زیر ببینید:

baransys.com/softwares

نرم افزار فروشگاهی باران

 

۲- نرم‌افزار فروشگاهی پارسیان

این نرم‌افزار نیز یکی از پراستفاده‌ترین نرم‌ افزارهای فروشگاهی حسابداری است که دارای 4 نسخه ساده، ویژه، پیشرفته و جامع است. نرم‌افزار پارسیان دارای زیرسیستم‌های حسابداری، انبارداری، خرید و فروش، حقوق و دستمزد و پخش مویرگی است. برخی از نسخه‌های این نرم‌افزار به صورت اختصاصی برای اصناف مختلفی از جمله رستوران‌، سوپرمارکت‌، آتلیه عکاسی، مراکز خیریه و سنگ فروشی طراحی شده‌اند.

 

نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارسیان

 

۳- نرم‌افزار فروشگاهی رافع

نرم‌افزار حسابداری رافع برای انواع کسب و کارها نرم‌افزار اختصاصی ارائه نموده است. یکی از نسخه‌های آن نرم‌افزار فروشگاهی با نام رافع اصناف است که برای انجام امور حسابداری فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، کسب و کارهای کوچک و اصناف استفاده می‌شود. برنامه فروشگاهی رافع اصناف ظاهری ساده و کاربردی دارد و امکانات مختلفی را در زمینه صدور فاکتور خرید و فروش، صندوق مکانیزه فروش، انبارداری، دریافت و پرداخت و... به کاربران ارائه می‌دهد. استفاده از این نرم‌افزار نیازی به داشتن اطلاعات حرفه‌ای حسابداری ندارد.

 

۴- نرم‌افزار فروشگاهی سپیدار سیستم (دشت)

نرم‌افزار فروشگاهی سپیدار سیستم متعلق به شرکت همکاران سیستم است که برای حسابداری شرکت‌های متوسط و کوچک و همچنین فروشگاه‌های دارای نسخه‌های سپیدار و دشت است. نسخه دشت سپیدار سیستم به عنوان نرم‌افزار فروشگاهی در فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها برای انجام امور مالی و حسابداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دشت سپیدار برای برخی از اصناف مانند سوپرمارکت‌ها، طلا فروشی و فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی بسته‌های اختصاصی را ارائه نموده است. نرم‌افزار سپیدار با CRM و ERP سازگار بوده و امکان همگام‌سازی با این نرم‌افزارها را دارد؛ از طرفی خروجی گزارش‌های آن را می‌توان تقریبا در همه جا ارائه کرد.

 

نرم افزار فروشگاهی دشت سپیدار

۵- نرم‌افزار فروشگاهی شایگان سیستم

نرم‌افزار شایگان سیستم با نام حسابگر شناخته شده است و امکانات مختلفی از جمله حسابداری، انبارداری، خرید و فروش، دریافت و پرداخت، دفتر چک، مرکز هزینه، دفتر اقساط و... را داراست. این نرم‌افزار دارای بسته‌های نرم‌افزاری مختلف و متنوعی مانند حسابگر صنعتی، حسابگر بازرگانی، حسابگر ویژه پخش، حسابداری اموال، حقوق پرسنل و دستمزد است.

این نرم‌افزار می‌تواند برای استفاده در امور حسابداری و دیگر امور در فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. هزینه خرید و راه‌اندازی و همچنین هزینه‌های پشتیبانی و اضافه‌کردن کاربر در برنامه حسابگر بالا بوده و این موارد از معایب آن  به شمار می‌روند.

 

۶- نرم‌افزار فروشگاهی قیاس

شرکت سیاق نرم‌افزار فروشگاهی قیاس را برای امور حسابداری فروشگاه‌ها عرضه کرده است. برای نصب این نرم‌افزار در شرکت‌ها نیاز به نصب سرور نبوده و قیاس یک نرم‌افزار اینترنتی است؛ به همین دلیل صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های راه‌اندازی، تعمیر و نگه‌داری آن اتفاق می‌افتد.

دسترسی به اطلاعات نرم‌افزار قیاس از همه‌جا و از روی دستگاه‌های مختلف امکان‌پذیر است و در این مورد محدویت قفل سخت افزاری وجود ندارد. این برنامه حسابداری مناسب سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ نیست. یکی از معایب این نرم‌افزار این است که اینترنتی است و به همین دلیل ممکن است سرعت و عملکرد آن در مواقعی کند شود.

 

۷- نرم‌افزار فروشگاهی کاوش فردا

نرم‌افزار فروشگاهی کاوش فردا دارای نسخه‌های اختصاصی برای اصناف گوناگون از جمله تجهیزات پزشکی، بیمه، فروشگاه موبایل و... است. یکی از مزایای آن این است که از سیستم ذخیره ابری استفاده می‌کند و به همین دلیل کاربران می‌توانند به صورت ریموت و از راه دور با آن کار کنند.

از معایب مهم کاوش فردا می‌توان به بالابودن هزینه پشتیبانی آن اشاره نمود. یکی دیگر از معایب و مشکلات آن این است که در تهران و شهرهای بزرگ دارای دفتر نمایندگی نیست و همین دلیل باعث شده است که برخی از افراد آن را به عنوان نرم‌افزار حسابداری خود در فروشگاه‌ها انتخاب نکنند.

 

۸- نرم‌افزار فروشگاهی محک

یکی از نرم‌افزارهای معروف برای انجام امور حسابداری فروشگاه‌ها نرم‌افزار محک است. این نرم‌افزار برای هر دسته از کاربران امکانات مختلف و متنوعی را تعریف کرده است و هزینه‌ای که برای نرم‌افزار دریافت می‌کند بر اساس نیاز آن‌هاست. این موضوع باعث می‌شود تا کاربر بیشتر از نیاز خود هزینه نکند و فقط امکاناتی از نرم‌افزار را که نیاز دارد انتخاب نماید.

محک دارای محیط کاربری مدرن و جذابی است که باعث خستگی کاربر نمی‌شود. یکی از مزایای مهم آن این است که برای اصناف مختلف امکانات فراوانی را عرضه کرده است. از مشکلات نرم‌افزار حسابداری محک برای فروشگاه‌ها می‌توان به پشتیبانی ضعیف آن نسبت به رقبایش نام برد.

 

۹- نرم‌افزار فروشگاهی هلو

یکی از نرم‌افزارهایی که برای انجام امور حسابداری فروشگاه‌ها مناسب است نرم‌افزار هلو است. استفاده از این برنامه نیاز به دانش تخصصی حسابداری ندارد و قابلیت استفاده توسط افراد مختلف را دارد. نرم‌افزار هلو می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای فروشگاه‌های کوچک باشد. یکی از معایبی که این برنامه دارد پشتیبانی ضعیف آن است، از معایب دیگر آن می‌توان به عدم رعایت اصول سرفصل‌های حسابداری اشاره کرد.

 

۱۰- نرم‌افزار فروشگاهی گیلاس

سازنده این نرم‌افزار وب‌سایت شنبه است که آن را به عنوان نرم‌افزاری برای مدیریت درآمدها و هزینه‌ها طراحی و روانه بازار کرده است. در این برنامه امکان ثبت و یادآوری چک‌ها نیز برای کاربران وجود دارد. از این نرم‌افزار می‌توان برای انجام امور مالی و حسابداری فروشگاه‌ها استفاده نمود.

 

۱۱- نرم‌افزار فروشگاهی فانوس

نرم‌افزار فروشگاهی فانوس با هدف مدیریت، نظم و سازماندهی امور مالی و حسابداری انواع فروشگاه‌ها و اصناف کوچک و متوسط با هر زمینه کاری به وجود آمده است. یکی از ویژگی‌های مثبت این نرم‌افزار این است که در نهایت سادگی از جدیدترین متدهای روز با قابلیت‌های فراوان برای حسابداری استفاده می‌کند و انتخاب مناسبی برای افرادی است که دانش حسابداری زیادی ندارند.

 

۱۲- نرم‌افزار فروشگاهی میزان

این نرم‌افزار به منظور استفاده در فروشگاه‌ها و انجام امور مالی آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران نیازی به اطلاعات حسابداری اختصاصی نداشته باشند. امکانات مختلف این نرم‌افزار باعث شده است که استفاده از آن برای کاربران در فروشگاه‌ها آسان‌تر باشد؛ امکاناتی از قبیل صدور هم‌زمان چندین فاکتور توسط یک کاربر، سازگار با تمامی دستگاه‌های بارکدخوان، اتصال به صندوق‌های POS فروشگاهی، اتصال به دستگاه کارت‌خوان بانکی، ثبت اطلاعات با کمترین عملیات کاربری، کارکرد با چاپگرهای حرارتی، همخوانی با ترازوهای دیجیتالی و... در این نرم‌افزار ارائه شده است.

در نرم‌افزار میزان امکان جلوگیری از اشتباهات کاربری در ورود اطلاعات وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن امکان ثبت فاکتورهای فروش با بالاترین سرعت ممکن و توجه نرم‌افزار به ساعت‌‌های پرترافیک فروشگاه است که در این نرم‌افزار به بهترین نحو پیاده‌سازی شده است. یکی از امکانات نرم‌افزار فروشگاهی میزان این است که اگر تراکنش بانکی هنگام خرید مشتری ناموفق باشد، فاکتور فروش ذخیره و چاپ نمی‌شود تا کاربر متوجه ناموفق‌بودن تراکنش شود.

 

جمع‌بندی

یکی از ابزارهایی که برای انجام امور مالی شرکت‌ها، کسب و کارها و فروشگاه‌ها به وجود آمده است نرم‌افزار حسابداری است. این نرم‌افزارها در فروشگاه‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله چند نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی معرفی شد. اخیرا نیز یک نرم‌افزار فروشگاهی رایگان برای حمایت از کسب و کارهای نو با نام باران برای استفاده مدیران این فروشگاه‌ها عرضه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها