148 طرح تخصصی به رویداد استانی تانا در سیستان وبلوچستان ارسال شد

دبیر اجرایی برگزاری رویداد ملی تانا در سیستان وبلوچستان از ارسال 148 طرح در بخش های مختلف به دبیرخانه این رویداد خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۳۲۹۴

هژیر میرلاشاری در گفت وگو با جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان اظهار داشت: به طور کلی " تانا" رویدادی مساله محور است که با هدف رفع مشکلات و چالش های اساسی استان ها طرح ریزی شده که این بار سیستان وبلوچستان میزبان آن بود که افرادی از سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند.

 

وی افزود: به منظور شناسایی این چالش ها و نیازهای موجود از ماه ها قبل رایزنی و گفتگوهایی با دستگاه های اجرایی، نهادهای مختلف و تمامی دانشگاه های استان صورت گرفت و مشکلات و چالش های پیش روی هر ارگان احصا و جمع بندی شد.

 

به گفته میرلاشاری؛ در گام اول پس از اعلام و انتشار فراخوان این رویداد، نسبت به شناسایی صاحبان ایده های فناورانه و نوآورانه اقدام شد و این افراد در مراحل مختلف توانمند شده و با حضور در پیش رویدادها و کارگاه هایی که برگزار شد با رویکردهای حل مساله آشنا شدند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات انجام شده پیش از برگزاری رویداد بسیار موثر و تاثیرگذار بود که در نهایت 148 طرح تخصصی و نآوری در سه حوزه آب ، انرژی و کشاورزی به دبیرخانه رویداد تانا در سیستان وبلوچستان ارسال شد که پس از بررسی توسط کارگروه استانی تانا نهایتاً 90 طرح مورد تایید هیات داوران قرار گرفت و به این رویداد راه یافتند.

 

دبیر اجرایی رویداد تانا در سیستان وبلوچستان تصریح کرد: از میان طرح های تایید شده حدود 42 درصد در حوزه کشاورزی، 28 درصد در بخش انرژی و مابقی مربوط به حوزه آب بود که امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی و فناور و نوآور گام های موثری در راستای حل مشکلات اساسی و جدی سیستان وبلوچستان برداریم.

 

وی تاکید کرد: این رویدادها تا انتهای سالجاری در حوزه های مختلف دیگر نیز برگزار می شود و روندی ادامه دار خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها