داکینگ و به آب‌اندازی هشت فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد؛

داکینگ و به آب‌اندازی هشت فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۴۶ فروند شناور بزرگ، کوچک و متوسط برای انجام تعمیرات اساسی به این مجتمع سپرده شده است که در همسنجی با سال قبل، ۵۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۴۶ فروند شناور بزرگ، کوچک و متوسط برای انجام تعمیرات اساسی به این مجتمع سپرده شده است که در همسنجی با سال قبل، ۵۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۷۹۶۶۹

 

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۴۶ فروند شناور بزرگ، کوچک و متوسط برای انجام تعمیرات اساسی به این مجتمع سپرده شده است که در همسنجی با سال قبل، ۵۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

سلمان ضربی در گفتگو باخبرنگاران افزود: از این تعداد شناور ۱۴ فروند مربوط به شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما، ۱۸ فروند شناور متوسط و ۱۴ فروند هم شناور کوچک بوده که جذب یاردهای مجتمع ایزوایکو شده است.

 

وی بیان داشت: تعدادی از این شناورها تحویل کارفرما شده و کار تعمیرات آن نیز انجام شده است که می توان به شناور ابوذر ۱۲۰۰ و ساخت و تحویل شناور پشتیبان صیادی کاملا ایرانی اشاره کرد.

 

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو اظهار داشت: همچنین شناور مسافربری و تفریحی سانی نیز اواخر مردادماه امسال برای جام جهانی قطر جهت انجام تعمیرات دوره ای وارد درای داک مجتمع ایزوایکو شده است.

 

وی با بیان این که این شناور با طول ۱۷۲ متر، عرض ۲۳ متر و آبخور ۵.۸ متر بزرگترین شناور کروز موجود در کشور به شمار می‌رود اظهار کرد: شناور سانی تحت مالکیت شرکت مکین دریای کیش است.

 

ضربی در ادامه با اشاره به این که جذب شناورها برای ساخت و تعمیرات باعث شده تا تناژ عملکردی این مجتمع در پنج ماهه امسال از هشت هزار و ۳۹۱ تُن به ۱۳ هزار تن با رشد ۵۵ درصدی برسد افزود: تناژ عملکردی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در گروه طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما در پنج ماهه امسال با ۵۳ درصد رشد از پنج هزار و ۷۵۴ تن به هشت هزار و ۸۳۶ تن، شناورهای متوسط با رشد ۷۶ درصدی از یکهزار و ۶۷۰ تن به ۲ هزار و ۹۴۰ تن و شناورهای کوچک با رشد ۲۶ درصدی از ۹۶۷ تن به یکهزار و ۲۲۴ تن دست یابند.

 

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با اشاره به اینکه در همه یاردهای شناورهای بزرگ، متوسط و کوچک، درآمدهای ما بیشتر از هزینه‌ها افزایش داشته است، اظهار کرد:این نشان می دهد که ما توانسته‌ایم هزینه‌های تمام شده کار را مدیریت کنیم.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز ۸۱ فروند شناور برای تعمیرات وارد درای داک ایزوایکو شد که از این تعداد ۱۱ فروند برای نوسازی بود .


وی گفت:از این تعداد کار چهار فروند آن انجام و تحویل داده شده است، پنج فروند در دست اجرا بوده و ۲ فروند نیز متوقف شده است.

 

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ادامه داد: طبق برنامه مصوب در پنج ماهه امسال باید ۱۳ هزار و ۵۲۰ تن کار تولیدی در مجتمع ایزوایکو انجام می شد که تاکنون موفق به اجرای ۹۶ درصد کار تولیدی به میزان ۱۳ هزار تن شدیم.

 

ضربی ادامه داد: در زمینه شناورهای کوچک ۸۸ درصد، شناورهای متوسط ۷۹ درصد و شناورهای بزرگ ۱۰۵ درصد پیشرفت کاری داشته ایم که در زمینه شناورهای بزرگ از برنامه جلوتر هستیم.

 

وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در فضای ساخت و ساز در سه یارد بزرگ، متوسط و کوچک مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران مشغول به کار هستند که به طور مستقیم یکهزار و ۲۲۰ نیروی انسانی به عنوان نیروی کارمند با ایزوایکو کار می‌کنند.

 

ضربی با اشاره به این که مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده بوده که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است، اظهار داشت: ایزوایکو تلاش می‌کند در افق ایران ۱۴۰۴، به مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی‌سازی، سکوسازی و ترمینال‌های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

 

وی گفت: مجتمع ایزوایکو برای سرآمدن بودن نیاز به استراتژی مناسب کسب و کار در زمینه بسترسازی، شبکه سازی و رایزنی برای بهبود صنایع دریایی در نهادهای حاکمیتی، تامین سرمایه برای اصلاح زیرساخت‌ها و افزایش توان اجرایی شرکت، انگیزه و توان اجرایی نیروی انسانی، بهبود فضای عمومی و جذب مشتریان داخلی و فراملی دارد.

 

مدیرعامل این شرکت ایرانی ادامه داد: استفاده بهینه از منابع موجود در گروه ها برای تکمیل پروژه ها، حذف پارکینک اجاره‌ای و انجام تعمیرات به‌وسیله گروه‌ها در راستای پویایی و درآمد بیشتر، پایش روزانه و هفتگی پروژه ها، تسهیل روابط بین گروه ها و ستاد مرکزی برای افزایش بهره‌وری و راندمان گروه ها، تمرکز بر برنامه ریزی در جهت کوتاه کردن زمان تعمیرات در داک و پارکینگ ها و نزدیک شدن به الگوهای بین‌المللی، مذاکره با شرکت های باتجربه دارای ناوگان دریایی بزرگ و عقد تفاهم نامه جهت انجام تعمیرات برای ناوگان این شرکت ها، اختصاص پروژه های تعمیراتی به هر گروه متناسب با ظرفیت و زیرساخت‌های مربوطه، مذاکره با مالکان پروژه های معوق و تعیین تکلیف آن ها و همچنین شروع فعالیت برای تکمیل و تحویل به کارفرما از مهم‌ترین راهبردها و اهداف کسب و کار تعمیراتی در ایزوایکو است.


مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به جذب نیروی کار در این مجتمع گفت:قطعا اولویت استخدام و جذب در این مجتمع با نیرو‌های کارآمد بومی است.


وی در خصوص توقف جذب نیروی انسانی در مقطعی از زمان گفت: برنامه استخدام افراد واجد شرایط در دستور کار بود اما به دلیل اصلاح ساختاری متوقف شد ،در این رابطه برای قانونمند کردن استخدامی آیین نامه جذب نیروی انسانی در ایزوایکو تهیه و به مصوبه هیات مدیره رسیده شد که فقط از طریق آزمون ،نیروی کار شایسته و توانمند به این مجتمع بپیوندند.


ضربی با اشاره به موعد بازنشستگی ۱۵۰ نفر از نیروی انسانی در ایزوایکو اظهار داشت : در آینده با آزمون ورودی افراد کارشناس و تکنسین جذب خواهیم کرد و برای استخدام در مشاغل کارگری و اجرایی بخش خصوصی وارد خواهد کرد.



مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو از کمبود نیروی انسانی در بخش پیمانکاری خبر داد و اعلام کرد: هر فرد علاقمند و توانمند در تعمیرات کشتی می تواند به سایت ایروایکو مراجعه کند و پس از ارزیابی مدارک از لحاظ توانمندی فنی و تجهیزاتی مشغول به کار می شود .



ضربی افزود: در آینده نزدیک روند ساخت ۴ فروند کشتی در این مجتمع آغاز شود که حداقل پنج هزار نیروی انسانی جذب کار خواهند شد.

 

وی اعلام کرد: به طور متوسط برای ساخت هر فروند کشتی یک هزار و ۳۰۰ نفر نیرو به طور مستقیم فعالیت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها