معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاخیر چند هفته ای در تزریق نوبت دوم واکسن کرونا براساس دستور العمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاثیری در ایمن سازی بدن ایجاد نمی کند.
کد خبر: ۱۳۳۴۷۷۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، احسان بینش شامگاه یکشنبه با بیان اینکه طی چند روز گذشته تجمعی در یکی از مراکز واکسیناسیون در شاهرود شکل گرفت، به رسانه‌ها افزود: توزیع واکسن بین دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور بر اساس جمعیت هر منطقه انجام می‌شود بنابراین از این نظر تفاوتی بین دانشگاه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تزریق واکسن در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود روزانه چهار تا پنج هزار دُز است، تصریح کرد: میانگین واکسن‌های اختصاص یافته به این دانشگاه پنج تا ۶ هزار دُز طی یک هفته است بنابراین با توجه به اینکه نوبت دوم واکسن بسیاری از مردم فرا رسیده است با مشکلاتی مواجه بوده و مجبور هستیم به تدریج و ترتیب اولویت تاریخ فراخوان دهیم.

بینش با بیان اینکه مردم باید منتظر ارسال پیامک فراخوان برای تزریق نوبت دوم باشند، ادامه داد: شهروندان با توجه به تاریخ نوبت دوم ثبت شده در کارت به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که این امر موجب ازدحام و بی نظمی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شمار مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای همه گیری در شهرستان‌های شاهرود و میامی را ۲۰ هزار و ۲۱۵ تن اعلام کرد و گفت: در ۷۲ ساعت گذشته ۲۹۰ بیمار کووید۱۹ در شرق استان سمنان شناسایی شدند.

وی از بستری ۴۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ در بخش‌های اختصاص یافته به بیماران کرونا در این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۳۶ تن با حال بد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

بینش بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد و ابراز داشت: افرادی که واکسن تزریق کردن هم باید رعایت اصول پیشگیری و موازین بهداشتی را جدی گرفته و رعایت کنند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۱ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۶ هزار و ۴۸۲ تن رسید.

همچنین از دیروز (شنبه) تا امروز یکشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۱۴ تن از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۶۴ تن رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها