رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: میانگین نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در جهان ۹۱ درصد و در ایران با ۹۷.۴ درصد نزدیک به ۶ درصد بالاتر از میانگین جهانی قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۲۳۲۱۳

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، شاپور محمدزاده در گردهمایی قطبی و تخصصی معاونان سوادآموزی کشور افزود: سال تحصیلی گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌ های حضوری درسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود بنابر گزارش سازمان یونسکو، سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز در سراسر جهان تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفتند.

وی با تأکید بر این که هیچ فعالیتی، جایگزین مدرسه و کلاس‌ های درس حضوری برای دانش‌ آموزان نمی شود، یادآور شد: دانش‌آموزان در محیط مدرسه، علاوه بر آموزش‌وپرورش، تعاملات اجتماعی فعالی را تجربه می‌کنند، از این رو تعطیلی کلاس‌ های حضوری، اثرات نامطلوبی، بر دانش‌ آموزان، معلمان و اولیا خواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در ایام کرونا ۶۵ درصد کشورهای فقیر و ۳۵ درصد کشورهای غنی، بودجه آموزش‌وپرورش خود را کاهش دادند.

محمدزاده سواد را محرک توسعه پایدار و آموزش‌وپرورش را زیربنای توسعه اجتماعی سیاسی فرهنگی و اقتصادی توصیف کرد و گفت: سوادآموزی باید «مدرسه محور» شود، بنابراین در آیین‌نامه اجرایی مدرسه، برای ارکان مدرسه نقش‌ها و وظایفی در حوزه سوادآموزی مشخص خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه در فرآیند ثبت‌نام، شناسایی، جذب، آموزش و ارزشیابی سوادآموزان، گفت: در گروه سنی ۱۵ سال به بالا میانگین، نرخ باسوادی در جهان ۸۶ درصد و در ایران نیز همان ۸۶ درصد است و این در حالی است که میانگین نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در جهان، ۹۱ درصد و در ایران ۹۷.۴ درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها