در مرحله نیمه‌نهایی عصرجدید چه اتفاقاتی افتاد؟ به همراه جزئیاتی از چگونگی برگزاری مرحله پایانی

یک عصر متفاوت

نزدیک یک سالی می‌شود که کرونا با زندگی‌مان عجین شده است و حتی بر برخی تولیدات سینمایی و تلویزیونی هم اثر گذاشته است. عصرجدید، برنامه استعدادیابی شبکه سه سیما یکی از این برنامه‌ها بود که فصل ۲ آن متاثر از شرایط کرونایی کشور شد. برخی قسمت‌های این برنامه بدون تماشاگر مقابل دوربین رفت؛ تولید و پخش مرحله نیمه‌نهایی آن با فاصله از مرحله مقدماتی و مرحله دوم روانه آنتن شد و.... با گذشت زمان، بسیاری چشم‌انتظار سرنوشت گروه‌هایی بودند که تا مرحله نیمه‌نهایی رقیبان خود را پس زدند و بالا آمدند.
کد خبر: ۱۳۰۴۲۰۲
حالا چند هفته‌ای است که پخش این مرحله از مسابقه، آغاز شده است و تا اینجای کار راه‌یافتگان به مرحله رای مردمی که شانس شرکت در فینال را داشتند، معرفی شدند. برنامه عصرجدید از ۵بهمن روی آنتن رفته و بار دیگر هر هفته شنبه و یکشنبه ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. فینال فصل دوم مسابقه عصرجدید اسفند برگزار خواهد شد. در اینجا نگاهی به برخی از اتفاقات این مسابقه انداخته‌ایم.
یک عصر متفاوتتماشاگران، غایبان رقابت
مرحله مقدماتی و مرحله دوم عصرجدید نیمه ابتدایی امسال پخش شد. البته میانه‌های کار، این برنامه دو بار به علت شرایط ویژه ایام کرونایی با وقفه مواجه شد. حالا مدتی است که مرحله نیمه‌نهایی این مسابقه استعدادیابی بدون تماشاگر تصویربرداری شده و روی آنتن می‌رود.
هرچند برنامه بدون حضور تماشاگران آسیب چندانی نمی‌بیند و در روند کلی آن خللی ایجاد نمی‌شود، اما حضور این افراد فضای شادی به برنامه می‌بخشید. ضمن این‌که علاقه‌مندان بسیاری برای شرکت حتی در قالب تماشاگران این برنامه وجود دارند که گاه از راه دور خود را به استودیوی عصرجدید می‌رسانند. غیر از این، پیشتر کارکرد حضار در استودیو برای نتیجه مسابقه آنجا بود که گاه رای داوران مساوی می‌شد و این موضوع که شرکت‌کننده بتواند تا مرحله آخر هر قسمت که اعلام نظر نهایی هیات داوران برای رفتن او به مرحله بعد است، حضور داشته باشد بسته به شمارش رای‌های موافق و مخالف تماشاگران حاضر در سالن بود.

رعایت‌های کرونایی
مرحله نیمه‌نهایی این مسابقه برای دوری جستن از خطر آلودگی شرکت‌کنندگان به ویروس کرونا با استناد به شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، تغییراتی را در خود ایجاد کرده است و گفته می‌شود تولید آن نسبت به گذشته متفاوت‌تر، دشوارتر و حتی پرهزینه‌تر شده است. به صورتی که برخلاف گذشته دیگر اجراها به‌صورت زنده مقابل داوران اجرا نشده و همچنین در زمان‌بندی تصویربرداری آنها هم تفاوت‌هایی برای بهبود و سهولت رعایت نکات بهداشتی به وجود آمده است. آنچنان که ما پیگیری کردیم به دلیل محدودیت‌های کرونایی، بخشی از قسمتی که شرکت‌کنندگان به اجرای کار خود می‌پردازند، ضبط شده است و ویدئوی آن، برای قضاوت هیات داوران شامل امین حیایی، بشیر حسینی، آریا عظیمی‌نژاد و رویا نونهالی زمان دیگری برای آنها پخش می‌شود. فقط بخشی که شرکت‌کنندگان پس از اجرا در مورد کارشان صحبت می‌کنند، تعاملی است و آنها در این لحظات واقعا مقابل داوران روی صحنه ایستاده‌اند. احسان علیخانی هم در برنامه به این نکته اشاره کرده و بیان می‌کند برای جلوگیری از تراکم جمعیت از میان شرکت‌کنندگان هر گروه نهایتا یک یا دو نفر برای گفت‌وگو با داوران و شنیدن نظرات آنها در روز ضبط داوری بر صحنه برنامه حاضر می‌شوند.
افزون بر این، در هر روز فقط دو اجرا با فاصله زمانی، یکی صبح و دیگری شب ضبط شده‌اند. در مجموع ۱۵روز تصویربرداری این بخش‌ها به طول انجامیده،‌ کاری که به اذعان گروه در حالت عادی در سه روز انجام می‌شده است. علت این است که گروه‌های بزرگ در مجموعه کنار همدیگر قرار نگیرند و امکان خطر ابتلا به کرونا بالا نرود. بنابر توضیح روابط عمومی این برنامه که به جام‌جم ارائه شده است روزهای پیش از کرونا وقتی گروه‌ها در مجموعه کنار هم بودند و برای تصویربرداری آماده می‌شدند،‌ گاهی تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها به ۹۰۰ تا هزار نفر می‌رسیده است و حضور این عده در استودیو با توجه به شرایط امروز واقعا خطر جدی ایجاد می‌کرد. به همین خاطر این تعداد به حداقل و حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر رسیده است. همچنین ضبط اجرای آنها در روزها و زمان‌های مختلف انجام شده است تا سلامت شرکت‌کنندگان حفظ شود.

آنچه در نیمه‌نهایی گذشت
پخش نیمه‌نهایی فصل ۲ عصرجدید در پنج قسمت از ۵ بهمن آغاز شد و شنبه و یکشنبه هر هفته ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روی آنتن رفت. در این سری چهار گروه یا شخص در هر قسمت به اجرا پرداختند و برای کسب ضربدرهای سفید داوران و جلب‌نظر آنها برای رسیدن به مرحله رای مردمی تلاش کردند تا شاید جزو فینالیست‌ها باشند و در مرحله نهایی، خودی نشان دهند. اما شب گذشته پایان‌بخش این ماجرا و دلهره انتخاب‌ها بود. در این سری تا حدی بیش از پیش نظرات مردم نقش سرنوشت‌سازی برای آخر و عاقبت شرکت‌کنندگان داشت. در این مرحله و با پایان هر شب از برنامه، دو اجرا پس از دریافت ضربدرهای سفید و نظر موافق داوران بعد از مشورت، وارد مرحله رای‌گیری مردمی می‌شدند و بعد هم ظرف ۷۲ ساعت با رای مردم به فینال فصل دوم عصر جدید می‌رسیدند. شب گذشته هم پایان انتخاب فینالیست‌ها بود و مجریان ۵ اثر توانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند. بعد از این مرحله نیز باز هم در نهایت نظر مردم است که در کنار رای داوران پایان داستان این سری از عصر جدید را رقم می‌زند و سرنوشت قهرمان نهایی را مشخص می‌کند.

قسمت نخست (۵ بهمن): چهار گروه شرکت‌کننده در این بخش رای‌های سفید از داوران گرفتند، اما گروه قشقایی (حرکات ژیمناستیک) و گروه ستاره هشتم (حرکات نمایشی ورزشی) انتخاب هیات داوران برای راه‌یابی به مرحله رای مردمی بودند و مجید معظمی (خوانندگی) و گروه ضربان (حرکات نمایشی) با وجود اجراهای موفق روی صحنه این برنامه، از ادامه راه بازماندند.
قسمت دوم (۱۱ بهمن): در این قسمت چهار اجرا باب میل داوران بود و به همه آنها چهار سفید دادند، اما در نهایت اسرا جلیلیان (نمایش تئاتر) و گروه جوانمردان ایران زمین (نمایش ورزش زورخانه) به مرحله رای مردمی رسیدند و سروش فرهمند (خوانندگی) و گروه اعجبوبه‌های کوچک (حرکات نمایشی) با این‌که اجراهای خوبی از خود به نمایش گذاشتند در این مرحله از برنامه خداحافظی کردند. تا اینجای کار اسرا جلیلیان، تنها شخصی است که به صورت انفرادی، نه در قالب گروه به مرحله رای مردمی رسیده است.
قسمت سوم (۱۲ بهمن): این قسمت از مسابقه یکشنبه گذشته روی آنتن رفت و در آن سه گروه توانست رای‌های سفید داوران را به‌دست آورد. داریوش سوسنی (حرکات نمایشی) تنها کسی بود که تا این قسمت از مرحله نیمه‌نهایی یک رای قرمز داشت و نتوانست نظر آریا عظیمی‌نژاد که پیشتر به او رای نجات داده بود را جلب کند. هرچند این اجرا به فینال قسمت سوم راه یافت و داوران نکاتی را در موردش بیان کردند ولی در نهایت حذف شد. صالح سخندان (طراحی و ایجاد تصویر با وسایل) جزو کسانی بود که چهار نظر مثبت دریافت کرد، اما در نهایت از راه‌یابی به مرحله رای مردمی بازماند. به این ترتیب گروه نسل جدید (نوازندگی) و گروه فرشتگان نینجا (نمایش ورزش نینجوتسو) به شانس دریافت رای مردمی برای فینالیست شدن رسیدند.
قسمت چهارم (۱۸ بهمن): در چهارمین قسمت از عصر جدید اجراها انگار چندان به مذاق داوران خوش نیامده بودند. در این قسمت که شنبه ۱۸ بهمن روی آنتن رفت، از رشته‌های مختلف حضور داشتند. پسران نینجا یکی از گروه‌هایی بودند که با وجود تلاشی که کردند تنها توانستند نگاه امین حیایی را به خود جلب کنند و با رای منفی بقیه داوران از ادامه قصه بازماندند.
عرفان طهماسبی هم شرکت‌کننده دیگری بود که رای سفید را از همه داوران کسب کرد و بعد هم در رقابت با بهاره سرگل‌زایی که با دوبله توانست رای همه به‌جز آریا عظیمی‌نژاد را به دست بیاورد، هردو به مرحله رای مردمی راه پیدا کردند. اجرای دیگر این قسمت هم به گروه بچه شهر اختصاص داشت که با اجرای حرکات نمایشی نتوانستند چندان موفق شوند و با سه رای منفی حذف شدند.
قسمت پنجم (۱۹بهمن): در آخرین قسمت از مرحله تعیین‌کننده نیمه‌نهایی هم ۴ شرکت‌کننده در قالب فرد و گروه با هم رقابت کردند. در این شب  تعداد حذفی‌ها با برندگان مساوی شد. گروه پرواز که با حرکات نمایشی در برنامه حاضر شدند، به همراه رضا پورجوان که با تردستی‌هایش نتوانست نظر داوران را جلب کند، از ادامه راه حذف شدند. در این قسمت گروه مجاز با نمایش کمدی و علی فریادی با اجرای استندآپ به مرحله رای مردمی راه پیدا کردند.

جالب‌های نیمه‌نهایی
ویدئوی برخی از قسمت‌های نیمه‌نهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و مورد توجه واقع شده است. این ویدئوها بیشتر مربوط به بخش رای‌دادن داوران در حضور شرکت‌کننده و نظردادن درباره اجراست که برخی از آنها مایه‌های طنز پیدا کرده است.
بانمک‌خان: طاها یکی از اعضای گروه جوانمردان ایران‌زمین، پسربچه‌ای بانمک است که گفت‌وگویش با داوران و علیخانی در اجرای پیشین این گروه حسابی دیده شد. او اما در اجرای نیمه‌نهایی تیمش حضور نداشت. داوران و مجری برنامه با ذکر خاطره‌هایی از حضور طاها دلیل را از علی، عضو این گروه جویا شدند. علیخانی گفت بعد از برنامه، طاها خیلی مشهور شد و در چند برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرد. عضو گروه جوانمردان ایران زمین هم بیان کرد طاها جزو گروه ماست و برای این اجرا با خانواده او تماس گرفتم، اما آنها گفتند با مدیر برنامه‌هایش صحبت کن! اول فکر کردم دارند شوخی می‌کنند و طنز است... خلاصه به ما افتخار ندادند. بعد از این حرف‌ها که چندان مرزی میان شوخی و جدی نداشت، طاها با کت و شلوار،‌ عینک آفتابی و محافظ روی صحنه آمد و داوران و علیخانی با او گفت‌وگوی طنازانه‌ای داشتند. علیخانی در بخشی از این صحبت‌ها نام مدیر برنامه طاها را پرسید و او جواب داد: آقا احسان و با اشاره به علیخانی، گفت: شما دیگر! ویدئوی این بخش از برنامه در شبکه‌های اجتماعی منتشر و زیاد دیده شده است. البته بسیاری نوع برخورد با این پسربچه و شوخی با فیزیک او را چندان مناسب نمی‌دانند و این انتقادها در قسمت پیشین حضور او در برنامه هم مطرح شده بود.
کلاه بر سر داوران: افشین حیاتی گله‌زن، سرپرست گروه قشقایی در بخشی از نیمه‌نهایی که روی صحنه با داوران گفت‌وگو داشت، با لباس محلی ظاهر شد. علیخانی از او در مورد پوشش پرسید که پاسخ داد: «لباسی که من پوشیدم، لباس اصیل قشقایی است که اگر اشتباه نکنم در یونسکو هم ثبت شده است. این کلاه هم، کلاه دوگوشی است که من برای هر کدام از شما یک‌دانه هدیه آورده‌ام.» علیخانی به شوخی گفت: «چون رای‌ها را گرفتی می‌توانی داوران را بخری!» حیاتی بعد از این، کلاه‌ها را به داوران و مجری برنامه هدیه داد. علیخانی هم ادامه داد: «باید برای من چهار ایکس لارج می‌آوردی، چون کله من اندازه کله چهار نفر است!» شوخی‌های داوران، علیخانی و حیاتی در موقع سر کردن کلاه‌ها هم ادامه داشت و در نهایت این شرکت‌کننده گفت: «نگویید من سرتان کلاه گذاشته‌ام!» ویدئوی این بخش از برنامه در این چند روز در فضای مجازی زیاد دست به دست و دیده شده است.

آخر و عاقبت نهایی شدگان
در آخرین قسمت از این مرحله که شب گذشته روی آنتن رفت. فینالیست‌های این دوره از مسابقه هم مشخص شدند. این برنامه با حضور سه داور برگزار شد و امین حیایی به دلیل آن‌که در شمال کشور سر فیلمبرداری بود، نتوانست در شب اعلام اسامی مرحله‌نهایی شرکت کند. در بین شرکت‌کنندگان این سری تکلیف فینالیست‌های سه قسمت اول که مشخص شده‌بود و طبق آن گروه فرشتگان، ستاره هشتم که دختران مشهدی در آن حضور داشتند و گروه جوانمردان ایران زمین به فینال راه پیدا کردند. از بین شرکت‌کنندگان دو قسمت آخر هم از بین بهاره سرگل‌زایی و عرفان طهماسبی، در رشته خوانندگی طهماسبی به فینال راه پیدا کرد و در برنامه پنجم هم که رقابت بین یک فرد و گروهی بود که کمدی اجرا می‌کردند، گروه مجاز به مرحله بعدی راه پیدا کردند.
در این شب همچنین پارسا خائف که مرحله قبل سوم شده‌بود مهمان برنامه شد و قطعه‌ای را اجرا کرد. امیرحسین اسکندری نیا که شرکت‌کننده همین فصل بود هم یکی دیگر از کسانی بود که شب گذشته اجرا داشت.
فینال و انتخاب‌نهایی این قصه نیز همزمان با عید مبعث در ۲۱ اسفند روی آنتن می‌رود و براساس آن مخاطبان به شخص مورد نظر خود رای می‌دهند تا قهرمان‌نهایی این فصل از عصر جدید مشخص شود. بعد از رای مردم هم شب سال تحویل قهرمان و نفرات بعدی مشخص می‌شوند.
ناگفته نماند امروز یعنی ۲۶بهمن، سالگرد تولد عصرجدید است و اولین قسمت از این برنامه در همین روز در سال ۹۷ روی آنتن رفت. همچنین بعد از شب گذشته، از هفته آینده شنبه‌ها و یکشنبه‌ها هم قرار است تا شب عید عصر جدیدی‌ها را ببینیم. مستند فینالیست‌ها برای آشنایی بیشتر با زندگی آنها یکی از بخش‌های این برنامه است که در حال حاضر گروه برای تهیه آن در شهرهای مختلف در رفت‌وآمد هستند.
پخش گلچینی از عصر جدید و آکادمی این برنامه هم اتفاق دیگری است که در هفته‌های دیگر می‌توانید، تماشایش کنید.

چند خبر از حذف شده‌ها
تا این قسمت از مرحله نیمه‌نهایی باوجود همه دشواری‌ها و تفاوت‌هایی که کرونا ایجاد کرده‌است، شرکت‌کنندگان توانستند اجراهای خوبی از خود به نمایش بگذارند و بیشتر آنها در راضی‌کردن داوران موفق بودند و تا حد زیادی ثابت کردند برای حضور در این مرحله از برنامه شایسته هستند، اما این مسابقه تنها چند فینالیست می‌خواهد و به همین خاطر در هر قسمت تعدادی با نظر داوران و تعدادی با رای مردم از گردونه رقابت خارج می‌شوند و با «عصرجدید ۲» خداحافظی می‌کنند. با وجود کنار گذاشته‌شدن از مسابقه، اجرای برخی از این حذف‌شده‌ها در فضای مجازی بسیار دیده شده‌است و طرفدارانشان به حذف آنان و ماندن برخی گروه‌ها در ادامه مسابقه انتقاد کردند. برای نمونه:

یکی از این اجراها را صالح سخندان، طراح حوزه هنری دیدمانی و خطای دید سه‌بعدی داشت. او که کار خود را با نمایش و پخش تصویر به صورت همزمان جلو می‌برد با وسایلی که به صحنه آورده‌بود چهره شهیدچمران را بازسازی کرد و رای مثبت داوران را گرفت، اما در قیاس با رقبا پیش از رسیدن به مرحله رای مردم حذف شد. از این هنرمند چند اثر در شهر تهران وجود دارد که رویا پارک (واقع در دارآباد)، خانه وارونه (واقع در پارک جنگلی چیتگر) و ایلوژنا (واقع در ایران مال) از جمله آنهاست.
مجید معظمی، خواننده کم سن و سال برنامه هم از دیگر شرکت‌کنندگانی بود که از همان ابتدا علاوه بر اجرا به دلیل شغل گچکاری که در این سن تجربه کرده و همچنین بیان محترمانه‌اش، مورد توجه خیلی‌ها قرار گرفت. او که از روستای مالوجه کردستان در این برنامه شرکت کرده است؛ به باور علاقه‌مندانش در این قسمت هم با اجرای قطعه «نشکن دلمو» از محسن یگانه خوب ظاهر شد، اما در نهایت نتوانست هنرش برای رسیدن به مرحله بعد به رای مردمی بگذارد. این شرکت‌کننده در این قسمت در بخش گفت‌وگو با داوران گاهی دچار لکنت زبان می‌شد که علیخانی علت را جویا شد و او توضیح داد از بچگی لکنت دارد و وقتی استرس می‌گیرد لکنتش بیشتر نمود پیدا می‌کند. در اظهارنظرهایی که بعد از برنامه در فضای مجازی منتشر شد، بعضی‌ها این سوال علیخانی از یک نوجوان در برنامه تلویزیونی را چندان مناسب ندانستند. پس از حذف او، احسان علیخانی در صفحه اینستاگرامش متنی نوشت و از اجرای مجید در شب اعلام نتایج فینال گفت: «مجید عزیز و بااستعداد، خداروشکر که همه توانایی و صدای تو رو دیدن و شنیدن و ان‌شاءا... با مراقبت و تلاش آینده روشن و درخشانی خواهی داشت، تصمیم سختی بود برای داوران عصر جدید که بین رشد و ارتقاء اجراها یا یک تصمیم حسی، کدومو انتخاب کنن که البته خود مجید هم انقدر فهمیده و باهوشه که خودش انتخابش دقیقا گروه ستاره هشتم و گروه قشقایی بود، برای ویژه‌برنامه اعلام نتایج فینال این فصل یک اجرای ویژه به مجید می‌دیم که باز از حضورش کیف کنیم.»
 حسن پاشاپور و علی زیاری از گروه اعجوبه‌های کوچک اجرای خوبی در این مرحله داشتند، اما در نهایت حذف شدند. علیخانی برای آنها هم در اینستاگرام نوشت و خبر از اجرای آنها در شب عید داد: «علی و حسن عزیز، قصه پرغصه‌ای دارن در تمام این سال‌ها، آنقدر که اجرای جذابشون را تقدیم به کسانی کردن که در تمام این سال‌ها بهشون خندیدن. علی و حسن به قدری با استعداد و پرقدرت هستند که توانایی حرکاتی دارند که امثال ما از آن عاجز هستیم. آنقدر تاثیرگذار بودن که خانواده‌ای رفتن سازمان بهزیستی و اصرار به گرفتن نوزادی با شرایط فیزیکی علی و حسن را دارن، چون علی و حسن و قدرتشان را در عصر جدید دیدند. علی جان خوشمزه و حسن نجیب، خیلی دوستتون دارم و ان‌شاءا... شب عید باید بیاین و یه اجرای ویژه به ما عیدی بدین.»

از تعداد شرکت‌کنندگان تا ادامه قصه
شاید برایتان جالب باشد بدانید تا امروز بیشتر از ۴۵۰۰نفر در قالب گروه یا تک‌نفر به عنوان استعداد روی صحنه عصر جدید آمده و داوری شده‌اند.
همچنین در این سری برای فصل دوم حدود ۲۵ هزار دقیقه برنامه تولید شد و علاوه بر اینها در تلوبیون هم از ابتدای فصل اول تا این فصل، عصر جدید بیش از ۵۵میلیون بازدید را به خود اختصاص داده‌است.
جدا از این آمار و ارقام خیلی‌ها از فصل تازه عصرجدید و ادامه این قصه پرسیده بودند.  ادامه‌ای که به واسطه مخاطبان این برنامه در دو سالی که از پخش آن گذشته، می‌تواند باز هم اتفاقات جالبی را رقم بزند. از سوی دیگر در همه جای دنیا به خصوص همین ایران خودمان خیلی‌ها فکر می‌کنند که خدای استعداد‌های کشف نشده‌اند و آرزو دارند تا بالاخره روزی از آن رونمایی کنند. در این سال‌ها هم عصر جدید ثابت کرده که برخی از این متقاضیان راست می‌گویند و برخی هم باید از فکر نمایش رسمی استعدادشان بگذرند. این ماجرا امسال با شرکت بیشتر آرای مردمی در تصمیم‌گیری‌ها شکل قطعی‌تری پیدا کرد و دیگر تنها به نظر چهار داور محدود نشد.
اما از این حرف‌ها که بگذریم برای تولید فصل سوم عصرجدید مدتی‌پیش فراخوانی برای دریافت ویدئوهای متقاضیان تازه برنامه منتشر شد تا در فرصت دیگری که در اختیار علاقه‌مندان به این فضا قرار داده می‌شود استعدادهای داوطلب برای راهیابی به مراحل بعدی فصل جدید داوری شود. اما با وضعیت کرونا و تعطیلی شش‌ماهه‌ای که این گروه داشتند، هنوز چندان معلوم نیست فصل بعدی از کی ساخته می‌شود.  به همین دلیل باید منتظر ماند و دید که این داستان که گویا سر دراز دارد این‌بار از کی و با چه تغییراتی ساخته می‌شود و روی آنتن می‌رود.

راه‌یافتگان به نیمه‌نهایی
پس از مرحله دوم، ۲۰ شرکت‌کننده به نیمه‌نهایی رسیدند. در این میان برخی‌ها با زنگ‌طلایی و رای نجات صعود کردند.
چند نکته آماری از شرکت‌کنندگان: تعداد گروه‌هایی که با هنر حرکات نمایشی توانستند نظر مثبت داوران را برای حضور در مرحله سوم یا همان نیمه‌نهایی جلب کنند، بیش از سایرین (پنج شرکت‌کننده) بود. گروه پرواز یکی از شرکت‌کنندگان در این رشته از اتباع افغانستان هستند. سه خواننده هم توانستند در نیمه‌نهایی حاضر شوند. یکی از نکات جالب توجه این دوره از مسابقه حضور رشته نوازندگی در مرحله نیمه‌نهایی است. نمایش کمدی و تئاتر نیز هر کدام یک شرکت‌کننده دارند. دوبله، ورزش زورخانه‌ای، نقاشی سه‌بعدی و استندآپ کمدی هم هر کدام با یک شرکت‌کننده در نیمه‌نهایی حاضر هستند.
 
منبع: نوشین مجلسی و فاطمه شهدوست - رسانه / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها