یک فعال جهادی در گفتگو با جام جم آنلاین:

هشدار درباره نشست زمین در اهواز +فیلم

یک فعال جهادی با اشاره به مشکلات استان خوزستان از قبیل ریزگردها، سیل ، فاضلاب و ... می گوید: تا چند سال پیش در خوزستان اهل سنت هم نبود اما حالا به دلیل سوء مدیریت و بریز و بپاش سعودی ها، تفکر وهابیت در حال رشد است.
کد خبر: ۱۲۴۴۸۳۱
هشدار درباره نشست زمین در اهواز +فیلم

حجت الاسلام سید عماد موسوی فعال جهادی در خوزستان در گفتگو با جام جم انلاین درباره مشکلات خوزستان در شرایطی که ثروت زیادی در این استان نهفته است گفت:باید در ابتدا بگویم که استان خوزستان استان اولین ها بوده است اولین سیستم اتوبوسرانی ، اولین سینما و خیلی موارد دیگر برای اولین بار در کشور در این استان به خدمت گرفته شدند اما حالا ما همان اولین ها و ابتدایی ترین امکانات شهری را نیز در اختیار نداریم .

وی با اشاره به اینکه مشکلات خوزستان به ضعف مدیریت بر می گردد یادآور شد : خوزستان فقط نفت ندارد کلی منابع دیگر هم دارد ، مانند پتروشیمی در بندر ماهشهر یا صنعت فولاد که سه شرکت بزرگ فولاد سازی در این استان است . این استان در موقعیتی قرار گرفته که از همه طرف در احاطه آب شیرین است در حالی که در همین مناطق سیل زده تا چند وقت قبل اهالی از مشکل کم آبی رنج می بردند.

موسوی با طرح این ابهام که شاید بصورت عمدی این سوء مدیریت ها را شاهدیم تاکید کرد : خوزستان نوک پیکان از لحاظ جغرافیایی و اقتصادی است . عوامل نفوذی عمدا سعی میکنند خوزستان را در مشکلات قرار دهند .

این فعال جهادی سوء مدیریت را عامل دوم مشکلات خوزستان می داند و می گوید: در ماه گذشته (ابان ماه ) چیزی که تحت عنوان سیل در خیابان ها دیدید آب نبود فاضلاب بود،ما به چشم خودمان دیدیم به آن سیل نمیشد گفت ، فاضلاب بود .

هشدار درباره باز شدن حفره ها در خیابان ها

او با یادآوری اینکه در خوزستان حدود 2300 کیلومتر خط فاضلاب داریم و از این مقدار حدود 1100 کیلومتر فرسوده است تصریح کرد: الان هم هشدار میدهم مشکل دیگری در حال پدید آمدن است حفره هایی که کم کم در حال پدیدار شدن در زمین هستند . زیرا شبکه فاضلاب فرسوده شده و در جاهایی که اتصال لوله ها فرسوده شده آب نشت میکند و باعث نشست زمین میشود . این مسئله حتی خطرات جانی دارد . در همین سیل اخیر حفره ای به عرض 10 متر در اهواز پدیدار گشته بود . ما در آینده شاهد حوادثی بزرگتر از این حوادث خواهیم بود و این در صورتی است که ما در سال 93 از بانک جهانی برای اصلاح شبکه فاضلاب وام دریافت کرده ایم . این وام پرداخت شده است ، ما سوال داریم این پول کجاست .

موسوی خاطرنشان کرد : یکی از مطالبات اساسی ما این است که دستگاه قضا به این موضوع ورود کند و مشخص شود چه کسی عامل این نابسامانی خوزستان بوده و از آن نفع برده است . این موضوع هم درون استانی حل نمیشود. دستگاه قضا برای ارزیابی مسئولان نه فقط در سال های اخیر بلکه از چندین سال گذشته باید ورود کند .

این فعال جهادی با اشاره به دستور اخیر رهبر انقلاب برای رسیدگی به مشکلات خوزستان گفت: اخیرا مقام معظم رهبری 4 هزار میلیارد تومان را برای بازسازی خوزستان اختصاص داده اند اما حالا من بیشتر احساس خطر میکنم . چون اگر این پول با همین مسئولین بدون نظارت تزریق شود بسیار خطرناک است ؛ چگونه توقع داشته باشیم همین مسئولین که به نوعی باعث نابسامانی بوده اند مشکل را حل کنند ، من بیم آن دارم که بیت المال را از بین ببرند .

وی با بیان اینکه بعضی می گویند مسائل خوزستان مشکل نظام است اظهار کرد: این مشکل نظام نیست چرا که در استان هایی مثل تهران و اصفهان و آذربایجان شاهد این شدت مشکلات نیستیم . این ضعف مدیریان درون استانی است .

موسوی در رابطه با یک خطر دیگر در استان خوزستان بیان کرد: ما تقریبا تا ده سال پیش در اینجا از برادران اهل سنت نداشتیم اما حالا وهابیت نیز در حال رشد است .یکی از تروریست هایی که به رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند برادر شهید بود . بعد که ریشه یابی کردیم همه از محله های فقیر نشین و شرایط بد فرهنگی بودند .

وی در پاسخ به سئوالی درباره صنایع بزرگ در خوزستان که خود باعث مشکل برای مردم شده است و نفعی به آن ها نمی رسانند تصریح کرد: در خوزستان بیکاری بیداد میکند ومردم مجبورند رو بیاورند به شغل هایی که جز خلاف و گرفتاری چیزی ندارد . خرید و فروش اسلحه در خوزستان تبدیل به امری رایج شده . من میتوانم شب ها شما را به جایی ببرم که فقط صدای تیرهایی که برای امتحان اسلحه خریداری شده شلیک میشود بشنوید . محله هایی است که معروف شده اند و علنا در آن مواد مخدر خرید و فروش میشود . همیشه بیکاری باعث معضلاتی میشود، در بحث صنایع هم باید بگویم چند بار صنایع ما غارت شده اند . همه اینها برمیگردد به مدیریت ضعیف درون استان، ما در اینجا مدیریت قوی درون استانی با نظارت برون استانی احتیاج داریم و راهکاری بجز این اثر ندارد .

در محله های فقیر نشین دلار پخش می شود!

وی در مورد اتفاقات ابان ماه در خوزستان نیز اینطور توضیح داد :خوزستان در سال های اخیر مخصوصا 4 الی 5 سال اخیر همواره آبستن حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی بوده است . اغتشاشات آبان ماه یک بحث کشوری بوده است اما خوزستان به دلیل کم کاری مسئولان زمینه آن را داشت و بستر حادثه آماده بود . حالا با این شرایط و دشمنان خارجی و دلار هایی که به سازمان های تروریستی داخلی از سوی کشور های متخاصم بیگانه سرازیر شده اتفاقات ابان به مشابه جرقه ای کنار انبار باروت بود و حادثه به سرعت شکل گرفت .

این فعال جهادی تاکید کرد: دشمنان خارجی به شدت در خوزستان فعالیت میکنند، در محله های فقیر نشین دلار و پول خرج میکنند تا مردم را علیه نظام به نوعی بخرند و من این را به چشم دیده ام و من هشدار میدهم که اگرشرایط به همین حال بماند ممکن است با کوچکترین جرقه دوباره نیز این دست حوادث تکرار شود .کار باید از اساس درست شود.این فقر و محرومیت و سومدیریت باید ریشه کن شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها