یک کارآفرین حوزه کسب و کارهای الکترونیک مطرح کرد:

کلی نگری، عامل شکست کسب و کارهای نوین اینترنتی است

وحید قاسمی کارشناس حوزه کسب و کارهای الکترونیک با اشاره به شیوع تب ورود به کسب و کارهای الکترونیک به ویژه در میان جوانان گفت: ورود به عرصه کسب و کارهای اینترنتی شاید در آغاز ساده به نظر برسد اما این عرصه، مانند دریایی است که تا در میان آن نروید وسعت و عمق آن را درک نخواهید کرد.
کد خبر: ۱۲۱۰۷۸۸
کلی نگری، عامل شکست کسب و کارهای نوین اینترنتی است

قاسمی گفت:بدون داشتن تجربه و برنامه ای کامل و جامع در حوزه کسب و کار دیجیتال، هیچ ارتباط موثری بین صاحبان کسب و کار و مشتریان ایجاد نمی شود و برای داشتن یک کسب و کار دیجیتال قوی باید ضمن ارتقا دانش فردی در آن حوزه، از متخصصان نیز کمک گرفت.

قاسمی اظهار داشت: راه اندازی هر کسب و کاری در هر زمینه ای نیازمند داشتن برنامه و یا نقشه ای جامع و عمیق است به گونه ای که بتواند از صفر تا صد کسب و کار شما را در بر گیرد. تمامی جنبه ها، مخاطرات احتمالی، گام های لازم، پتانسیل های شما و کسب و کارتان و ... باید در این برنامه جامع و کامل گنجانده شده باشد. اهمیت این موضوع سبب شده است که امروزه این مسئله به عنوان یک علم مورد توجه تمام کسب و کارهای اقتصادی در سراسر جهان قرار بگیرد و به صورت بسیار جدی و آکادمیک در دانشگاه ها و دانش سراهای معتبر و بزرگ جهان تدریس و یا مورد بررسی قرار گرفته باشد. با گسترش روزافزون صنعت و تکنولوژی، کسب و کارها برای ایجاد شدن و حتی ادامه بقا باید با کارشناسان این حوزه تعاملات سازنده ای ایجاد کنند.

این کارآفرین کسب و کارهای اینترنتی افزود: متاسفانه امروز نوعی تلقی و تصور در بین بسیاری از جوانان وجود دارد که گمان میکنند همین که ایده به ظاهر خوبی به ذهنشان رسید میتوانند یک کسب و کار موفق اینترنتی راه بیاندازند.همین کلی اندیشی و کلی گویی عامل شکست بسیاری از کسب و کارهای نوین دیجیتال است و بی جهت نیست که از هر پنج استارتاپ، امروزه، سه تای آن با شکست مواجه میشود.

برای آنکه یک ایده تبدیل به یک کسب و کار و یا فرصت سرمایه گذاری موفق شود باید به خوبی پخته شود و برای پخته شدن ایده باید اقداماتی نظیر انجام تحقیقات بازار، هدف گذاری کوتاه و بلند مدت کسب و کار، شناخت مخاطبان، مشاوره با خبرگان آن حوزه، ارتقا دانش و کسب آموزشهای لازم انجام پذیرد.

وحید قاسمی بیان داشت: بی شک در شرایط امروز دنیا و کشور، کسب و کارهای نوین اینترنتی یک از انتخاب های مناسب برای اشتغال زایی شخصی خواهد بود و برای بسیار از افراد جذابیت خواهد داشت.

این کسب و کارها توانسته اند مفهوم کلاسیک کار و شغل را تغییر دهند.فعالیت در این حیطه، محدودیت های زمانی و مکانی را از بین می برد، نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد و حد توسعه و رشد آن بسیار وسیع است. با این حال این جذابیت ها نباید سبب شود تا علاقه مندان به این عرصه، از الزامات ورود به این کسب و کارها غافل شوند. اینکه افراد، تصور روشن، دقیق و البته شفافی از کاری که میخواهند بکنند داشته باشند یکی از اولین قدم های مهم برای شروع یک کسب و کار اینترنتی موفق است. آنها باید توقعات خود را نیز از این کسب و کار روشن کنند تا بتوانند بعدا خود را ارزیابی کنند که چه مقدار در مسیرشان موفق بوده اند.

قاسمی در پایان افزود: نا امیدی، مقایسه خود با دیگران، عدم اعتماد به نفس، بی دانشی و عدم استفاده از مشورت خبرگان، کلی اندیشی و آرمان گرایی منفی، نا مشخص بودن اهداف، نداشتن یک طرح روشن کسب و کار و... مهمترین دلایلی هستند که سبب سرخوردگی افراد تازه وارد به عرصه کسب و کارهای دیجیتال میشوند. طبعا در مقابل امید به آینده و توانمندیهای فردی و تیمی، یادگیری مستمر آموزشهای لازم و همچنین اعتقاد به موفقیت گام به گام و تدریجی از مهمترین عوامل موفقیت خواهد بود. به اعتقاد من هر انسانی اگر اراده کند و اراده خود را با دانش و برنامه و البته امید به خدا ترکیب کند امکان ندارد که موفقیت را لمس نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها