
چاه آه
نقاشی
حسن روحالامین
شنبهای که گذشت در صفحه 10 و 11 روزنامه جامجم با یک کارشناس معارف اسلامی درباره تنهایی حضرت امیر(ع) گفتوگو کردیم. در گفتوگو به درد دل ایشان با چاه اشاره کردیم، وقتی که از یاران خود ناامید شدند. حالا ظاهرا حسن روحالامین همین روایت را دستمایه خلق اثر جدیدش قرار داده؛ اثری با تکنیک رنگ روغن که روی بوم اجرا شده است.
لا فتی إلا علی لا سیف إلا ذوالفقار
تایپوگرافی
کانون هنر شیعی
خب تایپوگرافیستها هم امسال بیکار ننشستند و از آنجا که هنر خطگرافیک در کل هنر محبوبی است کار این جماعت هم بیشتر به چشم میآید. هر چند اگر بخواهند نامشان کنار اثرشان نباشد. مثل همین کاری که کانون هنر شیعی ارائه کرده و به نام هنرمند اشارهای نکرده است. اثری با تکنیک دیجیتال که با متنی از تاریخ طبری همراه آن منتشر شده است.
یا علی مدد
خط ثلث مشبک
محمد مهدی ناصری
هنرمند شعری را که با ردیف «یا علی مدد» نوشته شده اساس خطاطیاش قرار داده. بخشی از شعر این است: «ای برتر از قیاس و گمان یا علی مدد/ ای چشم و ای چراغ جهان یاعلی مدد/ آقای مهربان غزلهای عاشقان/ آرام قلب پیر و جوان یاعلی مدد». این اثر خط ثلث مشبک با تکنیک دیجیتال انجام شده و صاحب اثر هم کانون هنر شیعی است.
تیغ جهل
حجم سهبعدی
سیدمهدی میرحیدری دریاکناری
شما یک حجم میبینید؛ کتیبهای خشتی که سهبعدی است اما خب چون واقعگرایانه است سهبعدیبودنش مثل هنرهای دیجیتال 3D به نظر نمیرسد. این کتیبه هم یک شعر را مد نظر قرار داده است. فعلا خود هنرمند یعنی سید مهدی میرحیدری دریاکناری صاحب اثر است. البته اگر میخواهید نسخه باکیفیتی از آن را دانلود کنید میتوانید به سایت کانون هنر شیعی سر بزنید.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگوی «جامجم» با هوشنگ توکلی پیرامون تجربه بازی در «مرگ تدریجی یک رویا»
طالقانی معتقد است سینمای ملی داشتن به هر قیمتی افتخار محسوب نمیشود، چون این مقوله تبدیل به یک ابژه شده و طرف غربی هر قدر خودمان را تحقیر کنیم، بیشتر به ما امتیاز میدهد
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد