بررسی آماری یکی از سخت‌ترین تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛

بیکاری، فرزندِ دردسرسازِ برگزیت

بحران بیکاری در بریتانیا در سپتامبر 2018 به بالاترین نرخ ممکن از سال 2012 تاکنون رسید و در کنار آن مسئله افزایش حقوق و دستمزد در این کشور به یک بحران تبدیل شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۱۹
بیکاری، فرزندِ دردسرسازِ برگزیت

به گزارش جام جم آنلاین ، از جولای تا سپتامبر 2018 نرخ بیکاری در بریتانیا (شامل انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) به میزان 4.1 درصد افزایش یافت. درواقع بازار کار بریتانیا تطابقی با حجم نیروی انسانی جویای کار نداشت و همین مسئله موجب شد تا نرخ بیکاری در این منطقه جغرافیایی بالاتر برود.

نکته مهم این است که در مقایسه با ماه‌های آوریل تا ژوئن 2018 تعداد موقعیت‌های شغلی بسیار کاهش‌یافته و فرصت‌های شغلی تمام‌وقت نسبت به مشاغل پاره‌وقت به‌شدت نزولی شده است. حالا کارفرمایان بریتانیایی به دنبال نیروی پاره‌وقت هستند تا بخواهند نیروی تمام‌وقت استخدام کنند.

برخی کارشناسان براین باورند که ایجاد چنین سیاست‌استخدامی از سوی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان دقیقاً بیانگر این نکته است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هزینه‌ای سنگین به اقتصاد این کشور تحمیل خواهد کرد و سرمایه‌گذاری در این منطقه با چالش روبرو می‌شود.

تأثیرات متعدد برگزیت بر بخش‌های گوناگون اقتصادی بریتانیا موجب شده تا کارفرمایان، شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانه‌ها مختلف در کنار نهاد اداری و غیر اداری این دولت کمتر تن به استخدام نیروی جدید بدهند و هم‌اکنون شک و تردیدهای بسیار زیادی در رابطه با استخدام نیروی جدید دارند.

ازاین‌رو دولت برای جبران برخی از مشکلات اقتصادی و تأمین نیاز کارگران و تازه بیکارشدگان سعی کرد با اجرایی کردن برخی برنامه ها میزان دستمزد و حقوق را طی ماه سپتامبر به بعد بالا ببرد اما هزینه‌های مالی اجرای چنین طرحی باعث شد تا با مشکلات بسیار متعددی روبرو شود.

درحالی‌که همین اکنون نیز موقعیت‌های شغلی متعددی در بریتانیا از بین رفته و افزایش آمار بیکاری نیز مشاهده‌شده است، پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری پس از اجرایی شدن برگزیت با رشد بیشتری افزایش پیدا کند و به یک بحران بزرگ‌تر و وسیع‌تر تبدیل شود.

بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده نرخ بیکاری انگلستان در سال 2019 حدود 4.3 درصد خواهد بود و در سال 2020 با افزایش مجدد به حدود 4.4 درصد می‌رسد.

برخی کارشناسان ضمن اشاره به بحران بیکاری سال 2011 میلادی عنوان می‌کنند اگرچه از سال یادشده تا سال 2016 میلادی شاهد کاهش نرخ بیکاری در بریتانیا بودیم اما برگزاری رفراندوم برگزیت باعث شد دوباره نرخ بیکاری روند صعودی به خود گرفته و اکنون نشانه‌هایی از بازگشت بحران سال 2011 میلادی به چشم می‌خورد.

این گروه تأکیددارند برآوردهای حاصل از اثرات برگزیت بر بازار کار بریتانیا آن‌چنان است که پیش‌بینی‌شده است از سال 2021 به بعد نرخ بیکاری با جهشی ناگهانی روبرو شود و به بیش از 8 درصد برسد و فرصت‌های شغلی متعدد دیگری از بین برود که نتیجه مستقیم عدم سرمایه‌گذاری مناسب در بازار کار این کشور است.

منبع: focus-economics

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها