نماینده مردم فومن درباره انتخاب شهردار تهران به جام جم آنلاین گفت:

نگاه حزبی شورا، مشکلات مردم را بیشتر می‌کند/ سابقه آخوندی گویای خیلی از مسائل است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید براینکه انتخاب آخوندی به عنوان شهردار مشکلات وزارت راه و شهرسازی در کلان‌شهر تهران را تکرار خواهد کرد اظهار کرد: این انتخاب ناشی از نگاه سیاسی به مسائل و عدم توجه به نظرات کارشناسی و نیازهای شهر تهران است.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۹۴
انتخاب شهردار تهران، متاثر از نگاه سیاسی و ترس از افشاء شدن اسرار شوراست

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ‌گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین با تاکید براینکه موضوع انتخاب شهردار تهران درگیر منافع سیاسی و جناحی شورای شهر شده است اظهار کرد: این روند شبیه همان چیزی است که الان در دولت اتفاق افتاده و کارآمدی دولت را کاهش داده است.

ترقی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که اصلاح‌طلبان نگاه سیاسی خود به مسائل شهری را ادامه می‌دهند نمی‌توانیم شاهد یک تحول جدی در وضعیت شهرداری تهران و بازگشت آن به شرایط فعال و پرتلاش قبلی باشیم.

وی با بیان اینکه در موضوع اداره شهر تهران باید دید که این مساله چگونه انجام می‌شود و چه کارهای عمرانی یا توسعه‌ای انجام شده که می‌توان آن را به حساب کار شهرداری فعلی گذاشت، خاطرنشان کرد: ما در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهر تهران شاهد رکود و کم تحرکی هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید براینکه تهران نیازمند مدیریت به روز و فعال برای حل مشکلات خود است خاطرنشان کرد: شهر نمی‌تواند با نوع مدیریتی که اکنون وجود دارد به درستی اداره شود؛ پروژه‌هایی که قرار بوده است خیلی زودتر افتتاح شود همچنان دچار مشکل است، تامین مالی و پیشرفت فیزیکی آنها توفیقی نداشته‌ است.

وی افزود: اگر اداره شهر را صرفا انجام امور روزمره مانند جمع‌آوری زباله و تمیز کردن شهر توسط رفتگر‌ها بدانیم این کار خیلی نیازی به شهردار ندارد، ولی شهرداری تهران به عنوان یک کلان شهر نیاز به رشد و توسعه فزاینده‌ای دارد که بتواند اول از همه مثلا مشکل حمل‌ونقل عمومی شهر را حل کند.

ترقی اظهار داشت: در مقایسه کلانشهر تهران با دیگر کلان‌شهرهای دنیا مشخص است که در حوزه حمل و نقل شهری عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که باید به سرعت حل شود.

وی با تاکید براینکه هم پول در آوردن در شهرداری تهران هنر می‌خواهد و هم خرج کردن آن، اظهار کرد: اینکه همیشه داد بزنند بودجه نداریم یا کم داریم هنر نیست، شهردارهای دیگر در دولت‌های قبلی هم در موضوع منابع مالی مشکل داشتند ولی از طریق وام، قرض یا دیگر راه‌ها کار را پیش‌بردند اما اینکه شهرداری الان در این مسیر موفق نیست به ناکارآمدی شورا باز می‌گردد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، معرفی آخوندی به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران با وجود انتقادهای فراوان را ناشی از تعصب گروهی در شورای شهر تهران دانست که حاضر نیستند فردی خارج از تیم سیاسی‌ خودشان ولو نافع به حال شهر را به عنوان شهردرا انتخاب کنند.

وی افزود: همین نگاه سیاسی، شورای شهر را مجبور کرده فقط به دور و بر خودشان نگاه کرده و از عناصر وابسته به خود به عنوان شهردار انتخاب کنند که این موضوع محدودیت‌هایی را برای شورای‌شهر ایجاد کرده است.

ترقی خاطرنشان کرد: چگونه ممکن است کسی که در وزارت‌خانه‌ مرتبط با کارهای شهرسازی و عمرانی موفق نبوده و خسارت‌های سنگینی را به کشور وارد کرده و باید پاسخگو باشد دوباره به عنوان گزینه شهرداری انتخاب شود؟

وی در ادامه با تاکید براینکه انتخاب آخوندی به عنوان شهردار مشکلات وزارت راه و شهرسازی را در کلان‌شهر تهران تکرار خواهد کرد اظهار کرد: این انتخاب ناشی از نگاه سیاسی به مسائل و عدم توجه به نظرات کارشناسی و نیازهای شهر تهران است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه همچنین جلوگیری اعضای شورای شهر تهران از شهردار شدن محسن هاشمی بدلیل ترس از ورود چمران به شورا را نشان دهنده ترس اعضاء از شفاف شدن روند، اعمال و تصمیمات شورای شهر دانست و خاطرنشان کرد: آنها جرات اینکه فردی از بیرون شورا وارد شود و مسائل داخل شورای‌شهر اصلاح‌طلب را افشا کند ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها