من کیستم؟ به کدام مسیر بروم؟ چه استعدادی دارم؟ کدام مسیر برای من بهتر است؟ آیا با او حس خوب خواهم داشت؟ حس خوب زندگی، لمس لحظه‌های ناب، شیرینی نوازش، عشق پدرانه، شور زندگی، امید، هدف، عشق، توکل به خدا، حس مادرانه، حمایت، هیجان و ... همه این سوالات و واژه‌ها در تیتراژ برنامه حال خوب شبکه سلامت روی صفحه قاب جادویی شکل می‌گیرد و مخاطب با تماشای تیتراژ متوجه می‌شود که با چه برنامه‌ای رو به رو است و قرار است چه چیزی را با تماشای این برنامه به دست بیاورد.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۷۸

چطور مشتری شویم

چرا موفق نشدم، من که تلاشم را کردم؟ چرا آن طور که میخواستم پیش نرفت؟ اینها جملاتی است که همه ما در طول زندگی چند بار به کار برده ایم، اما آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم چه کار کنیم تا به موفقیت برسیم و موانع سر راهمان قرار نگیرد و حال خوب داشته باشیم. در واقع حال خوب مثل یک سفر است. سفری در مسیر حال خوب. اگر میخواهیم حالمان به شکل بلندمدت خوب شود، کافی است که بلندمدت هم برای آن برنامهریزی کنیم. برنامه حال خوب شبکه سلامت هم با این هدف از یکشنبه تا پنجشنبه به تهیهکنندگی و اجرای میلاد اسلامزاده پخش میشود. این برنامه تلاش میکند تا به من و شما یاد بدهد که چگونه حالمان را خوب کنیم. کافی است یک بار برنامه را ببینید تا مشتری آن شوید.

بالا بردن عزت نفس

وقتی از خانه خارج میشویم دوست داریم با آدمهایی روبهرو شویم که دیدگاه مثبت دارند تا ما با انرژی بیشتری به کار روزانه ادامه بدهیم، اما گاهی هم قرعه بدشانسی به ناممان میافتد و آن وقت است که تمام روزمان به قول معروف خراب میشود. اگر ناخودآگاه این بدشانسی نصیب حالتان شد کافی است ساعت 21 برنامه حال خوب را ببینید که با هدف ترویج دید مثبت نگر در مواجهه با مسائل اجتماعی و به دور از توجیه کردن مستقیم است. درحقیقت، مخاطبان را به گونهای هدایت میکند که خود بهترین نتیجه را گرفته و به خودآگاهی برسند. این برنامه یکی از برنامههای اصلی و شاخص رسانه ملی در حوزه سلامت روان است. این برنامه در سه زمینه اصلی سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی است. در حوزه سلامت روان یاد میدهد چگونه با شناخت ویژگیهای رفتاری و یادگیری راهکارهای بهبود مشکلات رفتاری، عزت نفس مان را بالا ببریم. همچنین درباره اصول تربیت کودکان و نوجوانان و مهارتهای زندگی سالم به این گروه را آگاهی رسانی میکند. ویژگیهای برجسته در انسانهای موفق را مطرح میکند که چگونه به این مهارتها دست پیدا کردهاند. برنامه حال خوب در حوزه سلامت معنوی، راهکارهای افزایش معنویت در اندیشهها و عملکردهای فردی را یاد میدهد تا بدانیم با بیماریها و اختلالات ناشی از بیتوجهی به سلامت معنوی چه کار کنیم و ...

معلولی که ماجراجو هست

هر روز آدمهای مختلفی از کنار ما عبور میکنند، بیآنکه بدانیم صاحب چه موقعیت اجتماعی هستند؟ یا اینکه در زندگیشان موفق هستند یا نه؟ اما برنامه حال خوب به گفته زهرا مفاخر، مدیر گروه طرح و برنامه شبکه سلامت و دبیر شورای سلامت سیما، برنامهسازان این برنامه شهروندان نیکاندیش و کنشگر اجتماعی را پیدا میکنند و در برنامه معرفی کرده و با حضور کارشناس دلایل موفقیت آنها را بررسی میکنند. یکی از مهمانان برنامه سعید ضروری بود که با وجود معلولیت و نشستن روی ویلچر اما هم کارآفرین بود و هم ماجراجو و معلولیت اش به هیچ وجه باعث نشده بود تا دور موفقیت را خط بطلان بکشد.

به قول این مدیر، برنامه حال خوب سعی میکند نماینده خوبی در حوزه سلامت روان، اجتماعی و معنوی باشد. ضمن اینکه درباره رخدادهای خوب ایرانی و جهانی در حوزه سلامت اجتماعی با نگاه به فرهنگ ایرانی -اسلامی هم آگاهیرسانی میکند.

کارشناسانی از دل مردم

برنامهای موفق است که بتواند از زبان مردم حرف بزند و در این صورت بازخوردهای مردمی هم مثبت خواهد بود.

مفاخر در ادامه گفت: شبکه سلامت همگام با دغدغههای مردم است تا بر مبنای نظرسنجی از آنها برنامهای روانه آنتن کند که هم محتوای علمی آن به روز باشد و هم صداقت حرف اول را در آن بزند. به همین دلیل کارشناسانی را انتخاب میکند که از دل مردم باشند نه اینکه صرفا نظریه صادر کنند، بلکه بهگونهای حرف میزنند تا برای مردم کاربردی باشد. ضمن اینکه در جلسات متعدد مباحث بارها مورد بررسی قرار میگیرد تا محتوای ارائه شده به مخاطبان کاملا اصولی
باشد.

دنیای مجازی

این روزها درباره فضای مجازی حرف و حدیث زیاد است، اما گاهی میشود با هدایت درست از این فضا به بهترین شکل استفاده کرد. عوامل برنامه حال خوب هم این اقدام را انجام دادند و در اینستاگرام صفحهای برای برنامه باز کردهاند که نزدیک به چهل هزار فالوئر دارد. در این برنامه خلاصه هر قسمت گذاشته میشود و مخاطبان میتوانند سوالاتشان را بپرسند و کارشناس هم پاسخ میدهد. به گفته این مدیر گروه برنامه حال خوب تلاش میکند تا هم راهکارهای مناسب در حوزه سلامت را به مردم پیشنهاد بدهد و هم اینکه از مشارکت آنها در برنامه بهره ببرد، به همین دلیل اگر در یک تماس تلفنی موضوعی را حتی یک نفر مطرح کند به عنوان یک دغدغه به آن نگاه میشود و در برنامه مورد بررسی قرار میگیرد.

دیکته بیغلط نیست

در آن مقطع که مدرسه میرفتیم در روزهایی که امتحان داشتیم مادرمان تاکید میکرد وقتی معلم دیکته میگوید حواست را جمع کن تا کمترین اشتباه را داشته باشی! این در برنامههای تلویزیون هم صدق پیدا میکند و برنامهسازان برنامه حال خوب تلاش کردهاند تا کمترین اشتباه را داشته باشند. گرچه آنها با سلایق مختلف سر و کار دارند، اما سعی دارند نظر حداکثر سلایق مخاطبان را جلب کنند تا برنامه برای مخاطبان کاربردی باشد.

به همین دلیل به گفته مفاخر، همه بازخوردهای مردمی با دقت مورد مطالعه قرار میگیرد تا برنامهای با کمترین ایراد روانه آنتن شود.

قضاوت کردن تعطیل!

مدیریت بحران جزو یکی از مباحث چالش برانگیز است که بسیاری از ما مهارت آن را نداریم، به همین دلیل در این مواقع به دلیل ناآگاهی تصمیمات اشتباه هم میگیریم. مفاخر در این باره معتقد است برنامه حال خوب به مردم یاد میدهد که چگونه عکسالعمل مناسب هنگام بحران و مشکلات داشته باشند تا بتوانند با دانش از بحرانها عبور کنند. البته وی اعتقاد دارد این برنامه به هیچ وجه تم نصیحتگونه ندارد، بلکه سعی دارد اطلاعات درست در اختیار مخاطبان بگذارد. بنابراین رفتاری را به مخاطب دیکته نمیکند و قضاوت ندارد، بلکه مخاطب خودش با تماشای برنامه به نتیجه مطلوب میرسد.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها