وزارت نیرو برای جبران کمبود برق در زمان اوج مصرف، مشوق هایی را در نظر گرفته است و مشترکان مختلف صنعتی، کشاورزی، خانگی و ... می توانند با بکارگیری راهکارهایی هم به جلوگیری از خاموشی درشبکه برق کشور کمک کنند و هم مشمول پاداش ها و تخفیف های همکاری با وزارت نیرو شوند.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۶۸
بهره مندی کشاورزان از روزانه 20 ساعت برق مجانی

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، وزارت نیرو در هفته ای که گذشت از افزایش 3500 مگاواتی پیک مصرف برق در کشور خبر داد و اعلام کرد پیک مصرف برق در این روزها به 46 هزار و 805 مگاوات رسیده است. این در شرایطی است که هنوز به گرمای فصل تابستان نرسیده ایم.

اوج مصرف برق در تابستان پارسال به 53 هزار مگاوات رسید که اگر مصرف مدیریت انجام نمی شد، این رقم به 56 هزار مگاوات افزایش می یافت.

درچنین شرایطی، به محض اینکه مصرف از 53 هزار مگاوات افزایش پیدا می کرد، وزارت نیرو مجبور می شد برای حفظ و پایداری شبکه و پرهیز از خاموشی سراسری، برق بخشی از شبکه را قطع کند.

پیش بینی ها حاکی از این است که امسال در زمان اوج مصرف با چهارهزار مگاوات کمبود تولید روبرو باشیم که برای جلوگیری خاموشیِ ناشی از تولید، باید با استفاده از روش های مختلف، مصرف اوج بار را کاهش دهیم.

وزارت نیرو به منظور مدیریت مصرف برق در زمان اوج مصرف، مشوق هایی را برای بخش های مختلف درنظر گرفته است که به عنوان نمونه مشترکان خانگی، واحدهای صنعتی و ... چگونه می توانند به مدیریت مصرف کمک کنند و از تخفیف ها و مشوق ها بهره مند شوند.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر به راهکارهای مدیریت مصرف برق در بخش انرژی و مشوق هایی که وزارت نیرو در این زمینه در نظر گرفته است، پرداخت.

علیرضا احمدی یزدی گفت: در بخش کشاورزی، تفاهم نامه ای با مشترکان کشاورزی امضا شده است که بر مبنای آن، اگر کشاورزان در چهار ساعت اوج بار روزانه (ساعت های 12 تا 16) پمپ های آب خود را خاموش کنند، در 20 ساعت باقیمانده شبانه روز، می توانند از برق رایگان استفاده کنند.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر اضافه کرد: فرمول و جداول مربوط به آن از طریق شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق به مشترکان کشاورزی اطلاع رسانی شده است.

احمدی یزدی افزود: پارسال 40 هزار مشترک کشاورزی در این طرح با وزارت نیرو همکاری کردند و از محل این همکاری ها 100 میلیارد ریال پاداش به مشترکان کشاورزی تعلق گرفت.

وی در این مورد گفت: ما از مشترکان کشاورزی نمی خواهیم صد درصد مصرف برق خود را قطع کند؛ چون امکان دارد کشاورز علاوه بر موتور چاه، یک اتاق نگهبانی هم داشته باشد و بخواهد چراغ، یخچال و تلویزیونی روشن کنند؛ بنابر این کشاورزان در حد مصرف این لوازم مجاز هستند.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر با تاکید بر اینکه مشترکان کشاورزی در سالهای گذشته از این طرح استقبال خوبی داشته اند، گفت: در سال 94 تعداد 26 هزار کشاورز در این طرح مشارکت کردند؛ در سال 95 نیز 40 هزار مشترک با ما همکاری کردند.

وی افزود: مشترکانی که سال های قبل با وزارت نیرو همکاری می کردند، خودشان مبلغ و مروج این طرح شده اند.

احمدی یزدی تاکید کرد، مشترکان صنعتی باید آمادگی خود برای همکاری در این طرح ها را به شرکت های توزیع نیروی برق و برق منطقه ای اعلام کنند و در صورت نیاز قرارداد امضا کنند.
«مشترکان نمی توانند بدون هماهنگی با شرکت های توزیع نیروی برق و برق منطقه ای مدعی تخفیف و پاداش شوند؛ مثلا نمی توانند در ماه مرداد ادعا کنند در تیرماه در کاهش بار همکاری داشته اند و انتظار پاداش داشته باشند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها