یک محقق کانادایی بر این باور است که خوردن مخاط بینی، سیستم ایمنی بدن را در برابر میکروب‌ها تقویت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۳۷
خوردن مخاط بینی برای سلامتی بدن مفید است!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، کاری که اغلب والدین از آن به خاطر سر زدن از بچه ها شاکی هستند دست در بینی کردن و خوردن مخاط بینی است اما دکتر اسکات نپر، استاد بیوشیمی در دانشگاه ساسکاچوان، کانادا، می گو: "خوردن مخاط بینی مفید بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و حتی موجب رشد بهتر دندان ها می شود .

اسکات ناپر در اقدامی برای درک بهتر سیستم ایمنی بدن انسان از دانشجویان خود خواست تا منافع احتمالی خوردن مخاط برای سلامت را بررسی کنند. وی بر این باور است که خوردن مخاط درون بینی شاید بتواند سیستم ایمنی بدن را با معرفی میزان کم و بی‌ضرر میکروب‌ها به بدن تقویت کند.

این نظریه در پی نظریات دیگری بوده که نشان می‌دهد بهبود بهداشت منجر به افزایش حساسیت و اختلالات خودایمنی می‌شود از نظر این محققان استرلیزه بودن بودن در برخی موارد به نفع انسان نیست.

مطالعه ای دیگر در موسسه تکنولوژی ماساچوست نشان می دهد که وجود برخی باکتری های بد به میزانی در بدن از عفونت های دیگر جلوگیری می کند

پژوهش پیشنهادی ناپر، شامل تقسیم کلاس به دو گروه بود که نیمی از آنها مخاط بینی خود را خورده و گروه دیگر از این امر مستثنی بودند. آنها سپس واکنش سیستم ایمنی بدن را به این موضوع سنجیدند.

محققان بر این باور بودند مخاط مصنوعی، در قالب خمیر دندان می تواند برای جلوگیری از پوسیدن دندان و ایجاد حفره در آنها مفید باشد

برخی محققان دیگر مانند دکتر هیلاری لانگهرست، مشاور ایمنی‌شناس بنیاد بهداشت بارت بر این باورند که رفتارهای مشابه مثل خوردن ناخن‌ها نیز همین مزیت را دارد.

سیستم ایمنی بدن با ایجاد حافظه و یادداشت‌برداری از چگونگی مبارزه با هر میکروب کار می‌کند. هنگامی که یک میکروب برای بار دوم با بدن مواجه می‌شود، سیستم ایمنی، حافظه خود را مرور کرده و سلاح‌های خود موسوم به لنفوسیت‌های حافظه که شیوه تخریب میکروب‌ها را می‌دانند، آزاد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۹ انتشار یافته: ۱
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
۴۰
۵۶
من هم همین مشکل رو برای پسرم دارم و برای او نگران بودم و خودم هم در کودکی الان خیالم در بابط خودم هم راحت هستش

نیازمندی ها