روایت‌های متفاوت از امحا نشدن خودروهای لوکس

با گذشت چند هفته از ماجرای منتفی شدن امحای تعدادی خودروی لوکس قاچاق، علت این تصمیم هنوز مبهم است.
کد خبر: ۹۴۱۴۹۱

اواخر مرداد قرار بود با هدف مبارزه قاطع با قاچاق سازمان‌یافته، برای اولین بار در کشور 13 خودروی لوکس شامل بنز، بی‌ام‌و، پورشه و رنجروور که از طریق قاچاق به کشور وارد شده، امحا شود.

با وجود این‌که ستاد مبارزه با قاچاق کالا بر امحای این خودروها اصرار داشت و همگان منتظر این اقدام تاریخی بودند، بنابر دلایل نامعلومی امحای خودروها انجام نشد. پس از آن، مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط همچون سازمان تعزیرات، دادگستری، ستاد مبارزه با قاچاق و سازمان اموال تملیکی توضیح قانع‌کننده‌ای درباره منتفی شدن امحای خودروهای قاچاق ندادند و به این بسنده کردند که مطابق آیین‌نامه قوانین موجود، این خودروها به خارج از کشور صادر خواهد شد.

درحالی که ابهامات افکار عمومی درباره علت امحا نشدن خودروهای قاچاق ادامه دارد، در جدیدترین موضعگیری رئیس سازمان تعزیرات از برخی فشارها در این‌باره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تعزیرات، علیرضا جمشیدی شنبه‌شب در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما در این‌باره گفت: یکی از افراد سرشناس در پرونده بنزهای شیراز پیگیری می‌کرد و به ده‌ها طریق قصد ملاقات با مرا داشت و ابتدا به دفترم شماره تلفن می‌دادند که با آنها تماس بگیرم و بعد به دنبال وقت ملاقات بودند و در ادامه چند پیامک به من زدند که فلان عروسی را در هتل هما داریم و مرا به حضور در این عروسی دعوت کردند.

جمشیدی ادامه داد: بعد که تلفن مرا پیدا کردند ده‌ها پیامک زدند که مرا ببینند، اما وقتی به نتیجه نرسیدند و تطمیع‌هایشان به سنگ خورد، شروع به تهدید کردند و گفتند اگر ملاقات صورت نگیرد، چیزهایی را خواهیم گفت.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: آخرین پیامک مربوط به خانمی بود که وقت ملاقات می‌خواست و مشخص شد به صورت شبکه‌ای بنزهای بسیار گرانقیمت را وارد می‌کردند که ما خیلی دوست داشتیم این بنزها امحا شود، اما برخی در کشور مخالف بودند و اعتقاد داشتند باید این خودروهای لوکس فروخته و پول آن به خزانه واریز شود.

خودروهای لوکس صادر می‌شود

در همین ارتباط روز گذشته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از تعیین تکلیف شدن تعدادی از خودروهای لوکس و صدور مجوز آنها خبر داد. مدیرعامل سازمان اموال تملیکی افزود: طبق مصوبه دو سال قبل هیات دولت، خودروهای بالای 2500 سی‌سی باید به کشورهای صادرکننده مرجوع شود و اخیرا مجوزی در اختیار سازمان قرار گرفته که این نوع کالاها که شامل 28 دستگاه پورشه می‌شود از طرف سازمان به کشورهای دیگر صادر شود. به گزارش جام‌جم، امین دلیری دیروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: 137 خودروی لوکس اعم از پورشه، بنز، هامر و فورد مراحل تعیین تکلیف خود را در سازمان طی می‌کند.

دلیری با بیان این‌که هیچ کدام از خودروهای قاچاق در داخل کشور شماره‌گذاری نمی‌شود، درباره آمار کلی خودروهای قاچاق اظهار کرد: بیش از 340 دستگاه خودرو در انبارها داریم که 2500 سی‌سی نیست و مشکل فروش ندارد و در صورتی که سازمان استاندارد آنها را تائید کند، در داخل کشور فروخته می‌شود. مدیرعامل سازمان اموال تملیکی خاطرنشان کرد: اگر خودروها مشکل گمرکی داشته باشد، حتما مرجوع می‌شود.

از سوی دیگر، دلیری درباره انهدام سایر کالاهای قاچاق گفت: انهدام کالاهای قاچاق زمانی صورت می‌گیرد که حکم قطعی دریافت کرده باشیم و در حال حاضر احکام قضایی بسیار زودتر از گذشته به دست ما می‌رسد. وی درخصوص انهدام کالاها از نظر گروه کالایی افزود: کالاهای فسادپذیر درجه2، کالاهایی مانند مواد غذایی، نوشیدنی‌های نیروزا، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع داروها و اسباب‌بازی‌ها جزو اقلامی است که حتما منهدم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها