در ستون پیشخوان قصد داریم کتاب‌هایی را که با موضوع ارتباطات و رسانه منتشر شده است، معرفی کنیم. این کتاب‌ها را استادان و کارشناسان ارتباطات نوشته‌اند. مطالب این آثار کمک می‌کند در دوره‌ای که به عصر ارتباطات معروف شده است، بتوانیم درست‌تر از وسایل ارتباط جمعی استفاده کنیم. برخی از این کتاب‌ها نیز درباره شاخه‌های تخصصی ارتباطات مانند روزنامه‌نگاری و... نوشته شده‌اند.
کد خبر: ۸۳۵۱۱۰

تحلیل گفتمان رسانه‌های جهان (سه جلد)

سه جلد از مجموعه تحلیل گفتمان رسانه‌های جهان به قلم دکتر حسن بشیر، استاد ارتباطات بین‌الملل توسط انتشارات سیمای شرق با همکاری ماهنامه مدیریت ارتباطات روانه بازار کتاب شده است.

جلد اول این کتاب پاییز 1390 منتشر شده و در برگیرنده تحلیل بازتاب 13 خبر مهم رسانه‌های جهان است.

در این کتاب، تصویر پرونده هسته‌ای ایران در رسانه‌های جهان، اسلام هراسی: مقدمه‌ای برای ایران هراسی، ایرانیان دخالت بیگانگان را نمی‌پذیرند، گوته، در بوته آزمایش، بمب سیاسی رئیس‌جمهور، سکولاریسم: نگرانی جدید جهانی، ویکی‌لیکس: ضدجریان دیپلماسی سیاه، شبکه جنبش‌های مردمی و ارتباطات اسلامی، بیداری اسلامی و دیپلماسی تقابلی، تروریسم بحرینی و دیپلماسی سکوت، دیپلماسی تلفیقی جنگ نرم و جنگ سخت و دیپلماسی بحران‌سازی: سوریه و بازنمایی‌های رسانه‌ای تحلیل شده است. در جلد دوم که پاییز سال 1391 منتشر شده، رویکردهای مختلف رسانه‌های بیگانه در مسائل روز بویژه نهضت بیداری اسلامی در جهان اسلام بررسی و تحلیل شده است. تحلیل گفتمان مصاحبه لری‌کینگ با رئیس‌جمهور ایران و مقایسه آن با سه ‌رئیس‌جمهور دیگر، مطالعه مقایسه‌ای رویکردهای‌ انتخاباتی: تحلیل گفتمان سرمقاله‌های جمهوری ‌اسلامی و کیهان درباره دومین مرحله‌ انتخابات مجلس هشتم، سقوط فرعون و دیپلماسی توطئه، تسخیر سفارتخانه‌ها، بیداری اسلامی و گفتمان مردمی، بیداری اسلامی و آگاهی مردمی: از فلسطین تا وال‌استریت، آمریکا و توهم دموکراسی، دیپلماسی علیه دیپلماسی، شکار جانور و دیپلماسی سه بعدی آمریکا، دیپلماسی دوشخصیتی و افسردگی سیاسی و از دیپلماسی سکوت تا پایان دیپلماسی عناوین تحلیل‌های ارائه شده در جلد دوم هستند. جلد سوم این کتاب زمستان سال 1392 منتشر شده و گفتمان رسانه‌های خارجی درباره اتفاقات روز جامعه را تحلیل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها