صادرات قرآن با خط ایرانی

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سفارش چاپ کتابت قرآن با خط ایرانی برای صادر کردن به کشورهای دیگر خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۰۷۶

به گزارش ایسنا، نشست رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هنرمندان هنرهای سنتی همراه با گشایش نمایشگاه آثار استاد فقید میرزا طاهر خوشنویس تبریزی با حضور هنرمندانی مانند علی شیرازی ایرج نعیمایی، عبدالمجید شریف‌زاده و احمد فلسفی در موزه هنرهای دینی امام علی برگزار شد.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این باره گفت: چرا نباید در شهرداری سفارش کتابت قرآن با خط ایرانی را بدهیم؟ من این کار را دنبال خواهم کرد تا به این ترتیب بتوانیم صادرکننده قرآن با چاپ نفیس و خط ایرانی باشیم.

علی شیرازی، پیشکسوت هنر خوشنویسی هم در این برنامه درباره میرزاطاهر خوشنویس گفت: خط استاد طاهر خوشنویس به قدری دم دست ما بوده که فراموش کرده بودیم از ایشان یاد کنیم. چنانچه به تعداد آثار این استاد نگاه کنیم، حیرت خواهیم کرد که چطور او این همه آثار تولید کرده است. احمد فلسفی، هنرمند عرصه خوشنویسی نیز در این مراسم با انتقاد از کسانی که قرآن را به خط غیر ایرانی به چاپ می‌رسانند، افزود: زمانی من با ناشری درباره این‌که چرا قرآن با خط ایرانی چاپ نمی‌شود، صحبت می‌کردم. او می‌گفت یکی به این دلیل که خط «عثمان طه» رایگان و حق نشر آن آزاد است و دیگر این‌که اجازه نداریم قرآن را با خط ایرانی در تیراژ بالا چاپ کنیم! چرا ما نباید هزینه یک آپارتمان را برای قرآن با خط ملی صرف کنیم؟ تقاضا دارم شهرداری برای چاپ قرآن با خط ایرانی پیشقدم شود. عبدالمجید شریف‌زاده، هنرمند خوشنویسی با اشاره به این‌که مدت‌هاست هنرمندان عرصه هنرهای سنتی مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، گفت: در سال‌های گذشته گاهی عنایتی به این هنرمندان و رشته‌های هنرهای سنتی می‌شد، اما مدت‌هاست که این حداقل توجه‌ها نیز برگرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها