5 اولویت بخش درمان برای سال94

معاون درمان وزیر بهداشت برنامه‌های حوزه درمان برای سال 94 را در پنج حوزه اعلام و بیان کرد: اورژانس بیمارستانی، بخش مراقبت‌های ویژه، دیالیز، ساخت و تجهیز مراکز سرطان در سه سطح تشخیص زودرس، درمان و مراقبت در شهرهای مختلف و راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه که به تعداد 5600 مطب جدید ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۹۷۲۷

به گزارش فارس، محمد آقاجانی در مراسم افتتاح بخش جدید نورولوژی، کلینیک چشم، دیالیز و پی‌آی‌سی‌یو در بیمارستان امام حسین افزود: منابع دولت کافی نیست در کشور 80 هزار تخت داریم که 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر است که با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

وی اظهار کرد: در استان تهران 26 هزار تخت کمبود داریم طوری که در شهرهای شرقی استان تهران بشدت کمبود تخت وجود دارد و بیش از غرب آن است.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به این‌که یکی از برنامه‌ها ارتقای کیفی خدمات هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی بوده، اظهار کرد: این حوزه از نقاط ضعف ما بود که در قالب این طرح اکنون دو میلیون و یکصد هزار متر مربع در حال بازسازی است.این بازسازی در قالب 80 هزار تخت در 560 بیمارستان کشور بوده که یک میلیون متر مربع آن به پایان رسیده است.

به گفته وی، 80 درصد کل پروژه پیشرفت داشته، 30 هزار تخت نوسازی و بقیه تخت‌ها مورد بازسازی قرار می‌گیرند.

آقاجانی حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های طرح تحول سلامت دانست و عنوان کرد: قبل از اجرای طرح حدود 2200پزشک متخصص در مناطق محروم خدمت می‌کردند که اکنون با رشد 77 درصدی 2900 پزشک در مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: فقط 5 درصد این پزشکان تمام وقت بودند که دسترسی مردم به خدمات را کم می‌کرد، اما اکنون به 100 درصد رسیده است.

وی ابراز کرد: باید مردم تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گرفتند که این امر محقق شد و در بیمارستان‌های دولتی هزینه‌هایشان پوشش داده می‌شد که اکنون 4.5 درصد متوسط هزینه بستری را می‌پردازند. آقاجانی خاطرنشان کرد: پرداخت غیرقانونی و زیرمیزی در مطالعه مرکز ملی تحقیقات سلامت اکنون به صفر رسیده است. نمی‌توانیم ادعا کنیم کاملا برچیده شده، اما جامعه پزشکی همراهی قابل توجهی کرده و این زیرمیزی بسیار کاهش پیدا کرده است.

کاهش واردات دارو و تجهیزات پزشکی

رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش 350 میلیون دلاری واردات دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، رسول دیناروند، در آیین افتتاح پنج پروژه بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: با سیاست حمایتی دولت یازدهم از تولید داخلی، برای اولین بار در 15 سال گذشته روند واردات دارو و تجهیزات پزشکی در کشور کاهش یافته است. وی با اشاره به سیاست کاهش قیمت داروهای مورد نیاز بیماران خاص و حمایت از داروی تولید داخل کشور از سوی دولت، از معرفی تعدادی از اقلام دارویی تولید کشور به مردم مربوط به بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج و مزمن، در هفته آینده خبر داد. وی با اشاره به سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر معرفی اقلام دارویی جدید پس از استفاده در کشور، افزود: این داروها اکنون در کشور وجود دارد و در دو ـ سه ماه اخیر وارد بازار دارویی کشور شده است.

دیناروند با بیان این‌که داروهای تولید داخل رونمایی نمی‌شود و پس از مصرف، به مردم معرفی می‌شود، ادامه داد: حداقل کاهش قیمت داروهای تولید داخل برای بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج و مزمن امسال 50 درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها