رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد:

ثبت 180 میلیون تردد در سفرهای تابستانی

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به افزایش 20 تا 30 درصدی ترافیک مهر، از تجهیز 65 تقاطع پایتخت به دوربین‌های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده خبر داد و گفت: این میزان تا پایان سال به 150 گذرگاه افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۵۹۱۰۸۲

به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی افزود: علاوه بر ماموران حاضر در چهارراه‌ها و دوربین کنترل گذرگاه‌ها، پلیس از طریق مرکز کنترل و فرماندهی، تخلفات رانندگان را کنترل و متخلفان را اعمال قانون می‌کند.

وی با بیان این‌که 40 درصد کشته‌های تصادفات شهر تهران را عابران و 30 درصد را موتورسواران تشکیل می‌دهند که بر این اساس طرح آموزش عابران پیاده، راکبان موتورسیکلت و رانندگان به اجرا درآمده است، توضیح داد: تجربه نشان داده است برخوردهای سلبی و سخت جوابگو نیست و انتظاری که ما از این موضوع داشتیم نیز به نتیجه نرسید، به همین دلیل اقدامات فرهنگی و ارشادی را در دستورکار قرار داده‌ایم. به گفته رئیس پلیس راهور تهران، ماموران پلیس ضمن استقرار در تمام تقاطع‌ها ضمن اعمال قانون، متخلفان را به کلاس‌های آموزشی که در نزدیک‌ترین محل به وقوع تخلف برگزار می‌شود، هدایت می‌کنند.رحیمی تصریح کرد: در طرح ارشادی عابران نیز آنها موظفند مقررات عبور و مرور را رعایت کنند و این گونه نیست که از هر کجا دلشان خواست تردد کنند. برخورد با عابران در حد تذکر ارشادی است.

وی توضیح داد: بر این اساس با راننده ای که به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کرده، از کمربند ایمنی استفاده نکرده و هنگام رانندگی اقدام به استعمال دخانیات یا از موبایل استفاده کند اعمال قانون می‌شود، ضمن این‌که موتورسیکلت‌سواران نیز حتما باید کلاه ایمنی داشته باشند و اگر برای تردد وارد پیاده راه شوند با آنها برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: تمهیدات لازم برای سرویس مدارس اندیشیده شده است و تا قبل از بازگشایی مدارس ده هزار راننده سرویس آموزش می‌بینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها