تا حماسه‌ای دیگر

بگم بگم‌ها تمام شده؟

بعد از ناکامی ائتلاف 2+1 برای معرفی نامزد نهایی و حضور همزمان قالیباف، ولایتی و حدادعادل در صحنه انتخابات، ولایتی و قالیباف هر کدام راه خود را در پیش گرفته‌اند، اما این غلامعلی حدادعادل است که همچنان سعی در ترمیم فاصله‌ها و کدورت‌های ایجاد شده در ائتلاف سه‌گانه دارد.
کد خبر: ۵۶۷۲۲۸

حدادعادل دیروز در همایش حماسه‌سازان انقلاب اسلامی وقتی با این پرسش مواجه شد که آیا ائتلاف سه‌گانه شکست خورده است، گفت: ما چنین احتمالی نمی‌دهیم. این احساس که حضور هر سه ما یعنی آقای ولایتی، آقای‌قالیباف و بنده مشکلی ایجاد کرده باشد، وجود ندارد.

اتفاق دیگر پرسش معنادار و خاص خبرگزاری دولت از حدادعادل درباره دریافت کمک مالی از شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی بود که حداد در پاسخ گفت: بنده مالی از سازمان تبلیغات و شهرداری نگرفته‌ام، اما مثل این‌که هنوز این رویه بگم‌بگم‌ها ادامه دارد.

حدادعادل، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با توجه به آشنایی بنده با افکار رهبری بخصوص در عرصه فرهنگی و دیگر حوزه‌ها تلاش می‌کنم برنامه‌هایم با رهنمودهای ایشان زاویه نداشته باشد.

هاشمی چه خواهد کرد؟

با نزدیک شدن به‌روز سرنوشت‌ساز، سکوت هاشمی رفسنجانی همچنان بر اردوگاه اصلاح‌طلبان سایه افکنده است و حسن روحانی و محمدرضا عارف و البته بدنه اصلاح‌طلبان و بخشی از طبقه متوسط، منتظر موضع علنی آیت‌الله هستند. سایت عصرایران در خبری مدعی شد «جمعی از مشاوران اکبر هاشمی و محمد خاتمی درحال نهایی کردن طرح اجماع اصلاح‌طلبان هستند تا بر اساس آن، پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری تقویت کنند.»

این طرح شامل چند محور از جمله کناره‌گیری عارف به‌نفع روحانی، حمایت رسمی هاشمی از روحانی و فعال شدن ستادهای اصلاح‌طلبان به منظور ایجاد موج اجتماعی برای نامزد نهایی اصلاح‌طلبان است.

صالح مقبول را به اصلح غیرمقبول ترجیح می‌دهیم

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با سایت رسمی این تشکل روحانی در خصوص شاخص‌های جامعه روحانیت برای معرفی نامزد اصلح، به دو معیار اشاره و اظهار کرد: با توجه به این‌که نظر مردم محترم است اولین ملاک ما اقبال مردمی است که از میانگین نتایج حاصل از نظرسنجی‌های انجام شده از سوی ارگان‌ها و موسسه‌های مختلف به دست می‌آید.

ابراهیمی با بیان این‌که فرض ما این است که می‌توان بین دو معیار اصلح بودن و مقبول بودن به جمع‌بندی رسید، گفت: در غیر این صورت صالح مقبول را به اصلح غیرمقبول ترجیح می‌دهیم.

وی در خصوص احتمال اعلام مصداق از سوی جامعه روحانیت مبارز در انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: اگر اعضا مصلحت بدانند به طور مصداقی اعلام موضع می‌کنند و فرد خاصی را معرفی خواهند کرد، در غیر این صورت به یک معرفی کلی و عمومی در خصوص ملاک‌ها بسنده خواهند کرد و البته این موضعگیری به مشورت با جامعه مدرسین حوزه علمیه هم بستگی دارد.

رقابت در نظام اسلامی را حرام می‌دانم

سیدمحمد غرضی، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم اهواز گفت: جنگ با همه خرابی‌هایش یک عظمت نیز برای استان خوزستان داشت و پای بسیاری از شخصیت‌های معتبر خوزستان را در نظام جمهوری اسلامی باز کرد.

وزیر پست و تلگراف دولت هاشمی به رقبایش در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در میان هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری، من رقیب آنها نیستم، بلکه همکار هستم؛ هشت نفری که وارد عرصه انتخابات شده‌ایم در واقع امنای ملت هستیم و اگر امنای ملت بخواهند با یکدیگر رقابت کنند کشور متضرر می‌شود. رقابت را در نظام اسلامی حرام می‌دانم و تکلیف شرعی، قانونی و خدمتی ما این است که راه‌حل‌ها را نشان دهیم.

بیداری اسلامی از ایران به جهان صادر شد

دکتر علی‌اکبر ولایتی در جمع مردم زنجان بر توانمندی‌های خود در حوزه سیاست خارجی تاکید کرد و گفت: در حوزه سیاسی، ایران قدرت اول منطقه است و من 32 سال در سیاست خارجه فعال بودم و به‌طور قاطع اعلام می‎کنم که هیچ مساله‌ای در منطقه بدون مشارکت جدی ایران حل نمی‌شود.

وی انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی عنوان کرد و افزود: به زور نمی‎توان از انتشار یا منتشر نشدن یک محصول فرهنگی جلوگیری کرد و این‌گونه بیداری اسلامی از ایران به مناطق دیگر توسعه یافت و می‎توان به جرأت گفت که انقلاب اسلامی، دین را در دنیا احیا کرد.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که مشکلات اقتصادی و سیاسی مشکلات مبتلابه در سطح جامعه است، تصریح کرد: ر‌هبر معظم انقلاب در نامگذاری سال به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، نسبت به تقدم و تأخر این دو موضوع عنایت داشتند.

ولایتی خاطرنشان کرد: اگر انتخابات درست انجام شود دولت با تدبیر روی کار می‌آید و توانمندی‎های کشور را افزوده و نواقص را رفع می‌کند.

جمعی از تشکل‌ها و فعالان دانشجویی با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام موجودیت، از علی‌اکبر ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حمایت کردند.

سقوط پول ملی کمتر از سقوط خرمشهر نیست

دکتر محسن رضایی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم قرچک، با بیان آمار عامه فهم از وضع اقتصادی و تورم به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: 45 هزار تومان امروز برابر 15 هزار تومان سال گذشته است، درست است که 45 هزار تومان است، اما خاصیت 15 هزار تومان سال گذشته را دارد. امروز یک هزار تومان خاصیت 300تومان سال گذشته را دارد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: سقوط ارزش پول ملی کمتر از سقوط خرمشهر نیست.

رضایی علت حضور بین نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: بعضا می‌گویند چرا در عرصه انتخابات حضور یافتی، باید پاسخ داد به این دلیل در این عرصه حضور یافتم که نمی‌خواهم شرایط این‌گونه پیش برود.محسن رضایی با اشاره به دو دوره حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده در طول 30 انتخابات گذشته فقط در دو انتخابات حضور یافتم با وجود این‌که من قبل از جنگ تحمیلی نیز کار سیاسی می‌کردم و می‌توانستم از همان زمان به میدان بیایم، اما در این دو انتخابات حضورم را لازم دانستم و این به معنای آن نیست که ما به دنبال ریاست هستیم، بلکه برای احساس تکلیف در میدان حضور یافته‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها