30 عضو دیگر از ساکنین اردوگاه اشرف موفق به فرار از این پادگان شدند. به گزارش ایسنا و به نقل از براثا نیوز، یک منبع آگاه در استان دیاله که از کارمندان وزارت کشور عراق است، این خبر را اعلام کرد و افزود: این افراد به مقصد نامعلومی گریخته‌اند. وی که نخواست نامش فاش شود، گفت: منافقین در پی تصمیم دولت عراق مبنی بر جابه‌جایی و اخراج ساکنان اردوگاه اشرف از عراق در اضطراب و سردرگمی به سر می‌برند.
کد خبر: ۴۴۹۷۹۸

سیل اتهامات بی‌اساس

رابرت پری تحلیلگر آمریکایی در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ نوشت: اکنون درست مثل زمان پیش از آغاز جنگ عراق، سیلی از اتهامات علیه ایران جریان دارد.

رابرت پری با هشدار نسبت به عواقب مخرب یک جنگ احتمالی با ایران افزود: اتهامات واشنگتن مبنی بر این که ایران در مسیر ساخت بمب هسته‌ای قرار دارد، شبیه اتهامات وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق پیش از حمله به این کشور است و حتی فراتر از آن سیلی از اتهامات بی‌اساس است.

به گزارش شبکه خبری پرس‌تی‌وی، این تحلیلگر آمریکایی با انتقاد شدید از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: این گزارش به طور گسترده‌ای بدون هیچ‌گونه مذاکره‌ای درباره بی‌طرفی و موثق بودن منابع آژانس، به عنوان حقایق انجیلی از طرف برخی در غرب پذیرفته شده است.

پری گفت، مدارک مستدل نشان می‌دهد یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حمایت آمریکا منصوب شده است و وی به طور خصوصی به مقامات آمریکا و اسرائیل گفته است که به آنها در رسیدن به اهدافشان در قبال ایران کمک خواهد کرد.

اتحاد آمریکا با اروپا شکننده است

موسسه رند در گزارشی با تاکید بر شکننده بودن اتحاد کشورهای اروپایی و آمریکا در رابطه با تحریم ایران نوشت: تلاش تهران برای خودکفایی اقتصادی، تکنولوژیک و نظامی، اهرم فشار اقتصادی و دیپلماتیک آمریکا علیه ایران را تضعیف می‌کند، این در حالی است که دولت انقلابی آن آمادگی تحمل میزان قابل توجهی از فشار با هدف دستیابی به قدرت منطقه‌ای را دارد.

به گزارش ایسنا، در این گزارش با اشاره به این که مهار و تحریم موجب حمایت مردمی بیشتر از تمایلات هسته‌ای ایران خواهد شد و تلاش آمریکا برای تقویت اصلاحات سیاسی نیز به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید افزود: از انقلاب 1357 در ایران تاکنون، هدف محوری آمریکا مهار نفوذ خارجی ایران بوده است که این امر با تلاش‌های موردی برای تعامل و در برخی موارد، شک و ظن‌هایی برای درگیری مسلحانه همراه بوده است. وی تاکید کرد: نقطه اشتراک تلاش‌های آمریکا علیه ایران عدم موفقیت بوده است.

توصیه سردبیر لوموند به عرب‌ها

سردبیر نشریه فرانسوی لوموند گفت: کشورهای عربی باید روابط خود را با ایران تقویت کنند.

به گزارش واحدمرکزی خبر و به نقل از العربیه، سمیر عیطه افزود: شاهد ظهور ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای هستیم. ترکیه هم قدرت دیگر منطقه است و کشورهای عربی باید از این دو قدرت منطقه‌ای که بر این کشورها تاثیرگذار هستند، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اعراب با ایران و ترکیه تاریخ مشترک اسلامی دارند. ترکیه و ایران باید در چارچوب یک ترتیبات منطقه‌ای راهبردی حضور داشته باشند.

عیطه در پاسخ به این پرسش که آیا این ائتلاف به‌رغم برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند ایجاد شود، گفت: مساله این گونه نیست. این اسرائیل بود که سلاح هسته‌ای را وارد منطقه کرد. این رژیم مانند چاقویی است که در دل کشورهای عربی گنجانده شده است. طرف‌هایی تلاش کردند تا کشورهای عربی را از مذهب تشیع ایران بترسانند در حالی که اساسا اختلاف میان شیعه و سنی قابل فهم نیست.

سمیر عیطه تصریح کرد: مشکلاتی میان کشورهای عربی با ایران پس از جنگ عراق علیه ایران رخ داده است. این مشکلات قابل حل و فصل است و چنین اختلافاتی میان کشورهای عربی نیز وجود دارد.

رفع اختلافات مرزی تهران و بغداد

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از رفع اختلافات مرزی با عراق خبر داد و گفت: تاکنون 600 میله مرزی در این مناطق نصب شده است.

امیر احمد گراوند در گفت‌وگو با مهر افزود: از سال گذشته اکیپ‌های فنی دو کشور در نوار مرزی حاضر و کار میله‌گذاری آغازشد. همچنین همزمان با جنگ تحمیلی بسیاری از میله‌های مرزی از بین رفته بود که بازسازی شدند و به این ترتیب اختلافات مرزی هم رفع شد.

وی افزود: طرح میله‌گذاری مرز عراق اقدام بسیار خوبی بود که امیدواریم بتوانیم در مرزهای دیگر کشور نیز آن را اجرایی و مشکلات مرزی را رفع کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها