رئیس اورژانس کشور: خرید بالگرد امداد ضروری است

فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور بر لزوم خرید بالگرد امداد در کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۴۴۶۷

فرزاد پناهی امروز در همایش کشوری اورژانس و در جمع مدیران مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نوع بالگردهای موجود در کشور را نامطلوب عنوان کرد و افزود: درصدد تهیه بالگرد هوایی هستیم و برای پوشش کل کشور حداقل نیازمند 40 بالگرد می باشیم . وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر 11 پایگاه امداد هوایی موجود است افزود : بایستی تا پایان برنامه چهارم این تعداد را به 20 پایگاه امداد هوایی برسانیم . پناهی ارتقا زیرساختهای سیستم های ارتباطی، ایجاد تحول در اتوماسیون و سیستم به کارگیری IT ، ارتقاء کیفیت اورژانس پیش بیمارستانی ، بسیج آموزشی و تکیه بر آموزش گروههای هدف با ریسک های بالا همچون رانندگان ، آموزگاران، اصناف و کسانی که در معرض بیشتر حوادث مختلف قرار دارند را به عنوان برنامه های پیشروی اورژانس کشور دانست.
وی در خصوص وضعیت فعلی اورژانس کشور اظهار داشت: اورژانس کشور با بیش از 11 هزار نفر پرسنل و با یک هزار و 313 پایگاه در سراسر کشور در حال فعالیت است . رئیس اورژانس کشور تهیه آمبولانس های دو محوره برای مناطق کوهستانی را از برنامه های کاری آتی اورژانس کشور عنوان کرد و افزود: درصدد تهیه آمبولانس های دو محوره برای مناطق کوهستانی هستیم و همچنین در حوزه حوادث غیرمترقبه نیازمند اعتبارات نشان دار و دارای برچسب حوادث غیر مترقبه برای ساماندهی این حوزه می باشیم . رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در نخستین روز برگزاری این همایش یکی از اولویت های کاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اواخر سال 84 و در طول سال 85 را توسعه کمی و کیفی اورژانس های پیش بیمارستانی عنوان کرد و گفت: یکی از این اقدامات در جهت توسعه ، تشکیل مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در سال 85 بود که این مرکز با ادغام ستاد هدایت و اطلاع رسانی امور درمان و ستاد حوادث غیر مترقبه دانشگاه علوم پزشکی در اداره فوریت های پزشکی سابق تشکیل شد که تهیه فضای فیزیکی مناسب برای پرسنل ، تدارک نیروی انسانی پزشکی و کارشناسی ، تهیه و توزیع پوستر اطلاع رسانی عمومی ، مداخله و نظارت مستقیم در هماهنگی اعزام و پذیرش بیماران اورژانس از شهرستان ها به مرکز استان از جمله فعالیت های ستاد هدایت و اطلاع رسانی امور درمان است.
علی خلیلی در خصوص نتایج کاری این ستاد در طول سه ماهه اول سال 85 افزود: تعداد هماهنگی های اعزام بطور متوسط 230 مورد در ماه بود که در اواخر سال 85 (اسفند ماه) به 500 مورد رسید و در مجموع کل هماهنگی های اعزام در سال گذشته به 4 هزار مورد رسیده بود . وی تعداد پایگاه های اورژانس موجود تا پایان سال گذشته در تبریز را 5 پایگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این پایگاهها به تعداد 10 پایگاه در شهر رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان سخنان خود ایجاد اورژانس هوایی، اعتبار لازم برای تکمیل و راه اندازی بیمارستان صحرایی، اختصاص اعتبار مناسب جهت جبران عقب ماندگی استان از برنامههای مصوب در سنوات قبل، تامین آمبولانس برای پایگاههای در شرف افتتاح به تعداد 10 پایگاه ، آموزشکده فوریت های پزشکی در مراغه،کمک در استاندارد سازی اورژانسهای بیمارستان ( فضای فیزیکی ، تیم تروما) و مدیریت زیر نظر معاونت درمان و تفویض اختیار را خواستار شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها