کارتون ها و کاراکترهای نوستالوژیک دهه شصت

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی مجموعه های تلویزیونی نوستالوژیک و محبوب دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی می پردازیم. ابتدا چندین مورد از انیمه های (انیمیشن های ژاپنی )پر طرفدار را بررسی کرده  و سپس به سراغ فیلم های محبوب آن زمان می رویم.
کد خبر: ۱۴۴۳۱۹۵

 با ما همراه باشید تا شما را با خاطرات دهه 60 و 70 غرق کنیم. 

انیمه و کارتون های محبوب دهه ۶۰ و ۷۰ 

میتی کومان:

این انیمیشن بر اساس داستان زندگی توکوگاوا میتسوکونی ملقب به حاکم بزرگ "میتی کومان " ساخته شده است که یکی از شخصیت های محبوب در کشور ژاپن بوده است . داستان میتی کمان ، داستان سفر های مامور ویژه حاکم بزرگ است که با همراهان نزدیک خود به شهرهای مختلف ژاپن سفر کرده و با چالش هایی رو به رو می شود .

پسر شجاع:

این انیمیشن یکی از محبوب ترین انیمیشن های نوستالوژیک بود که در ژاپن ساخته شد. داستان  سریال پسر شجاع ،شرح حیوانات جنگل و شخصیت های مثبت و منفی آن نظیر خرس مهربون، شیپورچی، پدر پسر شجاع می باشد . کاراکتر پسر شجاع یک در واقع یک بچه سگ آبی است که قهرمان اصلی مجموعه است و هر قسمت ماجرایی جداگانه دارد .

فوتبالیست ها:

این کارتون ، محبوب ترین انیمه ژاپنی در ایران است که در اواسط دهه هفتاد در ایران پخش شد . هرچند این انیمه (کاپیتان سوباسا)ابتدا در ژاپن موفقیت چندانی حاصل نکرد ، اما در ایران، دهه ها مورد توجه و محبوبیت نسل های مختلف کودک و نوجوان قرار گرفت و بارها از تلویزیون ملی ایران بازپخش شد.

سرزمین آدم کوچولوها (ممل):

طراحی شخصیت های کارتونی این انیمه دهه ۸۰ میلادی در ژاپن شکل گرفت و پس از آن به تلویزیون ایران راه پیدا کرد . داستان انیمه بر اساس شخصیت دخترک کوچک جوثه ای به نام ممول است که به همراه کاراکترهای پدربزرگ و عمه سارا وارد زندگی “دختر مهربان” می شود .

ماجراهای گالیور:

این مجموعه در دهه ۶۰ میلادی در آمریکا بر اساس رمان “سفرهای گالیور” اثر نویسنده ایرلندی ، ساخته شد .داستان این انیمیشن یک داستان تخیلی است که شخصیت اصلی آن‌(گالیور) و همراهانش به سرزمین های ناشناخته سفر می کنند. هرچند مجموعه گالیور ابتدا در سال ۵۷ از تلویزیون ایران پخش شد ، آما بازپخش مجدد آن پس از کش و قوس های فراوان در دهه ۶۰ هجری انجام شد.

 کارتون ها و کاراکترهای نوستالوژیک دهه شصت

 

فیلم های پر طرفدار ژانر کودک  و نوجوان در دهه ۶۰ و ۷۰

در ادامه به معرفی و شرح مختصر  چند مورد از فیلم های محبوب ژانر کودک در دهه ۶۰ و۷۰ شمسی می پردازیم.

سمندون

این مجموعه در دهه هفتاد میلادی توسط ناصر هاشمی ساخته شد که داستان این مجموعه روایت یک غول دو هزار ساله است که در زیر زمین یک خانه قدیمی پیدا می شود. اگرچه کاراکتر سمندون کمی ترسناک به نظر می رسید. اما ، این مجموعه در زمان خود از محبوبیت زیادی برخوردار بود.

نسخه سحر آمیز

یکی از معروف ترین مجموعه های ژانر وحشت کودک و نوجوان “نسخه سحر آمیز ” کانادایی است که در دهه ۸۰ میلادی ساخته شد. داستان روایتگر کودکی به نام مایکل است که در اثر وحشت در خرابه ای موهای خود را از دست می دهد و در ادامه در اثر استفاده از معجونی معجزه آسا موهایش رشد عجیبی تجربه می کند.

کلاه قرمزی و پسرخاله

مجموعه کلاه قرمزی در ابتدا یک برنامه عروسکی بود که مجری آن ایرج طهماسب (آقای مجری) و صدا پیشه آن حمید جبلی بود. پس از مدتی فیلم سینمایی کلاه قرمزی ساخته شد که با استقبال بی نظیر مخاطبان در دهه هفتاد شمسی رو به رو شد و به یکی از پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران بدل شد. داستان فیلم کلاه قرمزی بر اساس سفر کلاه قرمزی به  تهران و ماجراهای آن با  پسر خاله و آقای مجری می باشد.

زی زی گولو

قصه های تا به تا یا همان زی زی گولو یک سریال عروسکی محبوب در دهه هفتاد است که به کارگردانی مرضیه برومند ساخته شد. کاراکتر زی زی گولو (زی‌زی گولو آسی پاسی دراکوتا تابه‌تا) یک کاراکتر تخیلی است که از سیاره ای ناشناخته به زمین آمده است و مهمان مادر خانمی و آقای پدر شده است .

 کارتون ها و کاراکترهای نوستالوژیک دهه شصت

معرفی میم.ت گراف

در این مقاله به بررسی مجموعه ها و کاراکترهای نوستالوژیک دهه شصت و هفتاد پرداختیم . فیلم ها و کارتون هایی که به دلیل طراحی کاراکتر فانتزی و منحصر به فرد خود پس  از سال‌ها و دهه ها در ذهن مخاطب نقش بسته است .

خدمات گرافیک میم.ت آماده انجام کلیه خدمات گرافیکی نظیر سفارش طراحی لوگو، طراحی کاراکتر و طراحی سایت و… با قیمتی مناسب توسط تیمی متخصص در کوتاه ترین زمان می باشد. 

 کارتون ها و کاراکترهای نوستالوژیک دهه شصت

 

شماره تماس مجموعه: 02126919865
شماره همراه مدیریت: 09999896830

میم.ت گراف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها