دکتر ملک محمد نجفی در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کارویژه ها و وظایف خاص خود را در عرصه فرهنگی و بین المللی کشور دارد و نسبت ستاد و صف در این مجموعه باید به خوبی مدنظر قرار گیرد.در همین راستا سازمان فرهنگ و ارتباطات در دوران جدید نسبت به ارتقای توانمندی کارکنان ، چه در صف و چه در ستاد نگاه ویژه ای دارد. ما معتقدیم که توجه به مولفه های توانمند سازی و ارتقای مهارتهای کارکنان و عینی سازی آن،قطعا نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری در اعتلای سازمان فرهنگ و ارتباطات به عنوان قرارگاه دیپلماسی فرهنگی کشور ایفا خواهدکرد.این توانمند سازی و ارتقای سازمانی، یک الزام است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: پیشرفت و تحقق اهداف فرهنگی کشور عزیزمان در درون و بیرون از مرزها،مستلزم وجود نقشه راه معین و اقدامات سریع و عملیاتی است. هر دوی این موارد اکنون وجود دارند. بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی در حوزه فرهنگ، نقشه راه ما را در این مسیر مشخص کرده و در درون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در دوران جدید ، اراده و عملی قوی مبنی بر تطبیق ساختار و عملکردها با اهداف عالی فرهنگی نظام وجود دارد.
دکتر نجفی افزود: مهارت تیمی زمانی که در یک مجموعه تبلور پیدا کند، به طور طبیعی بسیاری از فرصتهایی که تا قبل از آن، قابلیت مشاهده و بهره برداری نداشتند در خدمت اهداف سازمانی در خواهد آمد.در قبال تهدیدات سازمانی نیز همین طور است. زمانی که یک مار تیمی منسجم و هدفمند در مجموعه ای فرهنگی تعریف شود، بسیاری از تهدیدات ، نواقص و چالشها بیش از پیش به چشم می آید و همین مسئله، فرصتی بزرگ برای مهار و کنترل آنها محسوب می شود. از این رو ما تثبیت الگوواره های منابع انسانی در حوزه مدیریت فرهنگی را به صورت همزمان فرصت محور و تهدیدزدا قلمداد می کنیم. قطعا این روند را با قدرت ادامه خواهیم داد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی جامجم با هاشم بیگزاده و مجید یحیایی، مجریان برنامه «صبحانه ایرانی »شبکه دو