پزشکان از ویروس کرونا بیشتر از آنفلوآنزا برای کودکان می‌ترسند

کودکان در برابر کووید 19 ممکن است به شدت بیمار شوند و حتی در برخی موارد این ویروس می‌تواند موجب مرگ آن‌ها شود.
کد خبر: ۱۳۳۱۸۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، پزشکان نسبت به ویروس کرونا و تفاوت آن با بیماری آنفلوآنزا به والدین هشدار می‌دهند.

دکتر دارویل، سرپرست بخش بیماریهای عفونی کودکان دانشگاه کارولینای شمالی که تا کنون بسیاری از کودکان مبتلا به بیماری های عفونی چون آنفلوآنزا را معالجه نموده معتقد است ویروس کووید 19 متفاوت بوده و هنوز جوامع عمومی به شدت و سختی این ویروس پی نبرده‌اند.

دکتر دارویل در این رابطه می‌گوید: «کودکان در برابر کووید 19 ممکن است به شدت بیمار شوند و حتی در برخی موارد این ویروس می‌تواند موجب مرگ آن‌ها شود. بیمارای آنفلوآنزا قابل درک و شناسایی است، در حالی که بشر تنها دو سال است که ویروس مولد کووید 19 را شتاخته است.»

در حالی که سیاستمداران و متصدیان مدارس بر سر ماسک اجباری برای کودکان در مدارس در حال مجادله هستند، پزشکان در خط مقدم از والدین می‌خواهند تا درک کنند ویروس کرونا از آنفلوآنزا متفاوت است.

سوال ها همچنان به قوت خود باقی مانده است که چگونه کودکان با ابتلای شدید به کووید 19 را می‌توان درمان کرد و اینکه آیا کودکان دچار مشکلات طولانی مدت ناشی از این ویروس خواهند شد یا خیر.

دکتر دارویل در ادامه اذعان نمود: «واکسن آنفلوآنزا به صورت گسترده برای کودکان در دسترس است در حالی که هیچ واکسن کووید 19 برای کودکان زیر ۱۲ سال تهیه نشده است. بیش از نیمی از کودکان (۶۰ درصد) هر ساله واکسن آنفلوآنزای خود را دریافت می‌کنند که این امر از بستری شدن و مرگ آنان جلوگیری می‌کند. اکثریت کودکانی که از آنفلوآنزا می‌میرند آن‌هایی هستند که واکسینه نشده اند.»

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها