شرکت «داده‎ پردازان کوشای پاسارگاد» نرم‎افزار مدیریت فرآیند‎های جریان را برای سامان‎دهی فعالیت‎های درون سازمان‎ها و شرکت‎ ها ارائه کرده است

جریان، نرم ‏افزاری برای ساماندهی فرآیندهای اداری

کارشناسان شرکت «دریچه تجربه نو» اپلیکیشنی ارائه کرده‌اند که ارتباط بی‌واسطه میان مشتریان و متخصصان مشاغل خدماتی را آسان‌تر از همیشه کرده است

متخصص هر کاری را در سنجاق پیدا کن!

احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده است که در شرایطی اضطراری گرفتار شده و نیاز مبرم به دریافت خدمات تخصصی داشته باشید؛ مثلا ممکن است از سقف منزلتان آب چکه کند و نیاز به یک متخصص تأسیسات ساختمانی یا بنای ماهری داشته باشید تا مشکل را شناسایی و آن را رفع کند. شاید هم یک زمان تلفن‌همراه شما خراب شود و نیاز به دریافت خدمات تعمیرات موبایل داشته باشید.
کد خبر: ۱۳۱۵۷۱۳

خوشبختانه امروزه پیشرفت و گسترش فناوری، به‌ویژه در حوزه نرم‌افزارهای همراه، باعث شده است بسیاری از محصولات و خدمات را بتوان راحت، سریع و مطمئن در اختیار داشت.

تعداد اپلیکیشن‌هایی که بستری برای ارائه محصولات یا خدمات ایجاد می‌کنند و در اصطلاح به آنها اَپ‌های مارکت پِلِیس (Market Place) گفته می‌شود، روزبه‌روز در حال افزایش است.

یکی از این اپلیکیشن‌ های موبایلی که در بخش ارائه خدمات تخصصی، شهرت و اعتبار مناسبی برای خودش دست‌وپا کرده، «سنجاق» نام دارد. شرکت «دریچه تجربه نو» طراح و تولیدکننده این نرم‌افزار همراه است که آن را در سال 96 روانه بازار کرده است.

امیر پارسا مهر، مدیر بازاریابی شرکت «دریچه تجربه نو» و بنیانگذار اپ «سنجاق» درباره ماجرای شکل‌گیری سنجاق و زمینه فعالیت آن، به جام‌جم می‌گوید: «سنجاق یک بازار اینترنتی خدمات است که در اواخر بهار 1396 شروع به‌کار کرد. ما سنجاق را تنها با یک سرویس و در یک منطقه از شهر تهران راه‌اندازی کردیم و به‌مرور زمان خدمات مختلف و همچنین شهرهای دیگری نیز به ما ملحق شدند که تا به‌امروز سنجاق نزدیک به 50 شهر را تحت پوشش خودش قرار داده است. نحوه کار سنجاق به این صورت است که افراد با مهارت‌های گوناگون، می‌توانند به جامعه متخصصان سنجاق بپیوندند و صفحه کاربری مخصوص خودشان را ایجاد کنند تا درخواست‌کنندگان خدمات درهنگام ثبت سفارش به آنها دسترسی داشته باشند و کار خدماتی خود را به آنها بسپارند.»

از ثبت سفارش تا دریافت خدمات

مدیر بازاریابی شرکت دریچه تجربه نو، در خصوص فرآیند تعیین شده برای تبدیل درخواست مشتری به خدمتی که به‌طور کامل ارائه شده است، می‌گوید: «مشتریان سنجاق به دو دسته تقسیم می‌شوند: یک دسته ارائه‌دهندگان خدمات هستند و دسته دیگر را درخواست‌کنندگان آن تشکیل می‌دهند. روال کار ما در سنجاق به این صورت است که در ابتدا یک درخواست‌کننده، با جست‌وجو کردن در میان وبسایت‌ها یا از طریق اپلیکیشن تلفن‌همراه سنجاق، ما را پیدا کرده و سرویس مورد نیازش را ثبت می‌کند. ما این درخواست را برای تعداد زیادی از متخصصانی که محدوده پوشش و سرویس‌دهی آنها با سفارش تطابق داشته باشد، ارسال می‌کنیم. در این مرحله، متخصصانی که باتوجه به ویژگی‌های آن سفارش، خود را واجد شرایط برای خدمات‌رسانی می‌دانند، روی آن سفارش پیشنهاد انجام کار می‌گذارند. به این ترتیب درخواست‌کننده با تعداد زیادی از پیشنهادها روبه‌رو می‌شود و می‌تواند از بین آنها، پیشنهادی را که می‌خواهد انتخاب کند.»

متخصص هر کاری را در سنجاق پیدا کن!

پارسامهر در ادامه می‌گوید: «جوینده خدمات برای انتخاب راحت‌تر از بین متخصصان، به صفحه‌های کاربری آنها دسترسی دارد. مدارکی که یک متخصص در صفحه‌اش ارائه می‌دهد، معمولا شامل مدارک هویتی، مدارک فنی، گواهی عدم سوء‌پیشینه، مدارک تخصصی یا ضمانت‌نامه‌های حُسن‌انجام‌کار می‌شود؛ همچنین امتیازهایی که مشتریان قبلی هر متخصص به او داده‌اند نیز در صفحه کاربری‌اش قابل رؤیت است. به این ترتیب، تمام تعاملات از قیمت پیشنهادی گرفته تا جزئیات خدمات مورد نظر و زمان و نحوه انجام آن، بین مشتری و متخصص صورت می‌گیرد؛ حتی در مواردی ممکن است ارائه قیمت از سوی متخصص امکان‌پذیر نباشد و برای تخمین هزینه‌ها، به بازدید از محل نیاز باشد که هماهنگی برای این‌گونه موارد نیز بین مشتری و متخصص انجام می‌شود.»

وی می‌افزاید: «الگوریتم‌هایی که در سنجاق به‌کار رفته‌اند، متخصصانی که امتیازات بهتر و پروفایل با کیفیت‌تری دارند را با شانس بیشتری برای گرفتن کار مشتری روبه‌رو می‌کنند؛ درواقع هر قدر صفحه کاربری متخصصی کامل‌تر باشد و مدارک مختلفی که دال بر قابل‌اعتماد بودن او باشد را در صفحه‌اش منتشر کرده باشد، در فهرست پیشنهاد شده به مشتری در رده‌های بالاتری قرار می‌گیرد و احتمال ارجاع کار از طرف مشتری به او افزایش بیشتری می‌یابد. در این میان نقشی که سنجاق به‌عنوان یک واحد نظارتی ایفا می‌کند نیز بسیار پُررنگ است؛ ما برای بالا بردن کیفیت بازار سنجاق سعی می‌کنیم علاوه‌بر الزاماتی که در جهت ارائه مدارک هویتی برای متخصصان ایجاد می‌کنیم، برخی از سازوکارهای احراز هویت را نیز در روند ثبت‌نام متخصصان اعمال کنیم. در همین راستا، به‌تازگی موفق شده‌ایم تعامل‌هایی را با سامانه «شاهکار» ایجاد کنیم که به‌واسطه آن، انطباق کدملی افراد با شماره تلفن‌همراه آنها، برایمان قابل استعلام خواهد شد.»

دورنمای «سنجاق»

پارسامهر درباره برنامه‌ های سنجاق برای رسیدن به اهدافش در آینده، این‌گونه می‌گوید: «آنلاین کردن خدمات یک فرآیند طولانی و بسیار پیچیده است، زیرا عوامل زیادی در انجام‌شدن یک کار خدماتی دخیلند؛ بنابراین بازار داخلی همچنان از ظرفیت‌های بالایی برای کار در این حوزه برخوردار است. به‌عقیده ما در چند سال آینده، سنجاق به پیشگام بازار خدمات ایران تبدیل خواهد شد و به‌طبع آن کار راحت‌تری برای ورود به بازار کشورهای دیگر  خواهد داشت.»

ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مزایای رقابتی «سنجاق»

به گفته مدیر بازاریابی سنجاق، روند آنلاین‌کردن خدمات، یک روند دیربازده است و در یک شب اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین تصمیم مجموعه سنجاق بر این بوده است که همواره تیم‌شان را در ابعاد کوچکی نگه‌دارند و بسیاری از بخش‌ها را با تکیه‌بر فناوری و به‌شکل خودکار به‌پیش ببرند.

او علت این تصمیم را جلوگیری از فرسایشی شدن کار در طول سال‌های طولانی و همچنین امکان مدیریت منابع عنوان می‌کند. در حال حاضر تعداد اعضای مجموعه سنجاق 25 نفر است که در مقایسه با سایر کسب‌وکارهای مشابهی که معمولا بیش‌از 50 نفر نیروی انسانی دارند، سنجاق یک تیم مختصرومفید با راندمان بالا در اختیار دارد. همین صرفه‌جویی در هزینه‌های توسعه انسانی، باعث شده است سنجاق بتواند به‌سرعت در شهرهای مختلف کشور رشد کند.

پارسامهر در ادامه تصریح می‌کند: «یکی از خصوصیات بارز سنجاق، استفاده بسیار خوب از داده‌هاست؛ در واقع تیم فنی ما متشکل از بخش‌هایی است که مدعی هستیم در زیست‌بوم استارت‌آپی کشور، عملکردی کم‌نظیر داشته است. استفاده از داده‌ها در قیمت‌گذاری روی خدمات، بالابردن احتمال انجام کار و همچنین ایجاد گردش‌مالی مطلوب و درآمدزایی برای متخصصان، باعث شده است با صرف هزینه کمتر، نسبت به رقبا شرایط بهتری را برای سنجاق رقم بزند. بازخوردهایی که از متخصصان دریافت می‌کنیم، نشان‌دهنده همین موضوع است که آنها از سنجاق رضایت بیشتری نسبت به سایر بازیگران در این عرصه دارند.»

او اضافه می‌کند: «در چهارسال گذشته، هزینه‌های بازاریابی سنجاق نسبت به سایر کسب‌وکارهای مشابهش بسیار کمتر بوده و دلیل آن به دو تصمیم پرریسک ما ارتباط پیدا می‌کند. یکی از این تصمیم‌ها، سرمایه‌گذاری روی حوزه وب است؛ اعتقاد ما این بود که جوینده خدمات در وهله اول به جست‌وجوی آن در بین وبسایت‌های مختلف می‌پردازد و این چالش بزرگی برای ما بود، زیرا حوزه خدمات بسیار گسترده است و تعداد کلمات کلیدی‌ای که مشتریان از آنها برای جست‌وجوی اینترنتی استفاده می‌کنند، از آن هم وسیع‌تر است. تصمیم دیگر ما نیز هزینه‌نکردن در حوزه برندینگ و توسعه نشان‌تجاری، از طریق تبلیغات محیطی مانند بیلبوردهای شهری بوده است؛ این تصمیم نیز ناشی از همان نگرش ما بود که احساس می‌کردیم آنلاین کردن خدمات هنوز به بلوغ بیشتری نیاز دارد تا بتواند به فاکتورهایی مثل برندسازی فکرکند. در همین راستا، بازیگرانی که در این فضا تبلیغات گسترده‌ای انجام دادند، نفع ماندگاری از آن نبردند. اینها عواملی بود که باعث شد هزینه‌های بازاریابی ما به‌طرز چشمگیری کمتر از رقبایمان باشد و درحالی‌که حدود یک سال‌ونیم دیرتر از اکثر بازیگران دیگر وارد این عرصه شدیم، اما به‌سرعت جایگاه خودمان را در رده‌های بالایی این حوزه تثبیت کردیم.»

مسیرهای ارتباط با «سنجاق»

وبسایت: www.sanjagh.pro

ایمیل: info@sanjagh.pro

تلگرام: sanjagh_official @

تماس: 02145697000 

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان میرعماد، کوچه۱۶، پلاک ۱۴، واحد ۶

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها