گفت‌ و گوی گاردین با کازوئو ایشی گورو درباره «کلارا و خورشید»

اجازه ندهیم فناوری تمدن‌مان را نابود کند

مردم ژاپن که در انتظار اعطای جایزه نوبل ادبیات به «هاروکی موارکامی» گرد هم آمده بودند، تعلق گرفتن مهم‌ترین جایزه ادبی جهان به «کازوئو ایشی‌گورو» دیگر هموطنشان را جشن گرفتند.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۲۲
تصویری جالب از حاشیه‌ اعطای نوبل ادبیات

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، «کازوئو ایشی‌گورو» نویسنده انگلیسی ژاپنی‌تبار است که دقایقی پیش به عنوان برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۱۷ معرفی شد.

اولین حاشیه جالب انتخاب امسال آکادمی نوبل عکسی است که در گاردین منتشر شده.

در توضیح این عکس آمده است: کمتر از یک ساعت از اعلام نام برنده نوبل ادبیات گذشته و عکسی منتشر می‌شود که جمعی ژاپنی را در حال جشن و خوشحالی نزدیک یک معبد در توکیو نشان می‌دهد. اما این مردم در اصل برای جشن گرفتن نوبلیست شدن «ایشی‌گورو» گردهم جمع نشده‌اند؛ آن‌ها از طرفداران «هاروکی موراکامی» ـ نویسنده مشهور ژاپنی ـ هستند که تصور می‌کردند نوبل امسال بالاخره به رمان‌نویس محبوب‌شان می‌رسد. با این حال این مردم، از شنیدن خبر اعطای جایزه به «ایشی‌گورو» هم خوشحال شدند و جشن گرفتند.

با این که «ایشی‌گورو» در پنج سالگی زادگاهش را به مقصد انگلیس ترک کرد، هنوز هم هموطنانش او را ژاپنی می‌دانند.

نویسنده رمان‌هایی چون «بازمانده روز»، «غول مدفون»، «هنرمندی از جهان شناور»، «وقتی یتیم بودیم» و «هرگز رهایم مکن»، صدوچهاردهمین برنده جایزه نوبل ادبیات است که پا جای پای نام‌های بزرگی همچون «شیموس هینی»، «تونی موریسون»، «گابریل گارسیا مارکز»، «مو یان» و «پابلو نرودا» گذاشته است.

«سارا دانیوس» سخنگوی هیات داوران آکادمی نوبل هنگام اعلام نام «ایشی‌گورو» به عنوان برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۷، سبک او را ترکیبی از «جین آستین» و «فرانتس کافکا» توصیف کرد و افزود: «بازمانده روز» او یک شاهکار واقعی است که شبیه به رمانی از «پی.چی. وودهاوس» شروع می‌شود و شبیه به آثار «کافکا» پایان می‌پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها