مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تهران در گفتگو با جام جم آنلاین:

آلودگی موتورسیکلت ها 10 برابر یک خودرو یورو 2 / اجرایی شدن طرح LEZ برای خودروها

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا

موتورسوارانی که برای دانش آموزان ایجاد مزاحمت کنند به دادسرا معرفی می شوند/ سرنوشت موتورهای توقیفی بدون مالک

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا درخصوص برخورد با موتورسیکلت های متخلف در ایام بازگشایی مدارس گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت های متخلف مخصوصاً در محدوده مدارس است که امیدوارم همه عزیزان و همه کاربران خودرو و موتورسیکلت در ایامی که می شود گفت یکی از عزیزانشان در مدارس درس می خوانند بطور صحیح در این خیابان ها بخصوص در این محدوده ها عبور و مرور داشته باشند تا این عزیزان و والدینشان با طیب خاطر بتوانند تردد داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۷۵۵۴۴
موتورسوارانی که برای دانش آموزان ایجاد مزاحمت کنند به دادسرا معرفی می شوند/ سرنوشت موتورهای توقیفی بدون مالک

سرهنگ داود قاسمیان در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به این نکته که در دور آخر تعطیلات تابستانی به سر می بریم و بالطبع دو بار ترافیکی را با هم شاهد هستیم گفت: یک بار ترافیکی بخاطر پایان سفرهای تابستانی که با حجم عظیمی از بازگشت ها روبرو هستیم و دیگری افزایش 20 درصدی ترافیک داخل شهری که به خاطر تردد برای خرید مایحتاج و ملزومات دانش آموزان برای مدرسه است .

قاسمیان با اشاره به شروع مدارس از شنبه آینده اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی در آغاز مهرماه به مانند هر سال با به کارگیری تمام توان و پتانسیل خود، امر کنترل و نظارت بر مقوله ترافیک را انجام خواهد داد و مطابق هر سال نیز از 20 شهریور ماه لغایت 20 مهر ماه، ممنوعیت انجام عملیات های عمرانی نیز اعمال خواهد شد.

قاسمیان افزود: تمامی تجهیزات خودرویی و نیروهای انسانی از اول مهر به صورت آماده باش صددرصد در کلیه معابر از ساعت اولیه صبح تا پایان ظهر که تعطیلی مدارس است به کار گرفته شده و در نقاط پرحادثه خیز و معابر اصلی مدارس به منظور روان سازی ترافیک مستقر می شوند .

وی افزود : آسیب و آزارحاصل از 3 تخلف عبور از چراغ قرمز، عبور از پیاده رو و عبور از محل های ممنوع به جامعه بازمی گردد و چهارمین تخلف یعنی عدم استفاده از کلاه ایمنی نیز برای سلامتی خود موتورسوار مشکل ایجاد می کند؛ در این خصوص تلاش کرده ایم در طول این مدت هم کارهای سلبی در این زمینه انجام شود هم کارهای آموزشی و ایجابی و حتما هر دو این اقدامات باید به صورت همزمان انجام گیرد چرا که تنها با تذکر ارشادی و آموزش نمی توان به اهداف مورد نظر رسید .

وی در رابطه با بازخوردها و دستاوردهای سخت گیری گواهینامه موتورسیکلت های مورد بحث بیان داشت: در خصوص گواهینامه موتورسیکلت که ما سخت گیرهای لازم را داشته ایم که تا کاربر آموزش های لازم را ندیده و توانایی کامل را نداشته باشد نمی تواند نسبت به گواهینامه خودش اقدام کند.

وی گفت: گواهینامه کاربران موتورسیکلت هایی که با تولید سر و صدای نامتعارف و عبور از معابر پیاده رو برای افراد و بخصوص در کنار مدارس برای دانش آ موزان ایجاد مزاحمت می کنند ضبط شده و هماهنگی های لازم با همکاران برای توقیف موتور سیکلت و هدایت به نزدیکترین پارکینگ و متعاقباً اعزام به دادسرا انجام شده است.

قاسمیان افزود: موتورسیکلت ها باید بدانند در این ایام پر ترافیک روزهای اول مهر ماه باید یک مقداری همکاری بیشتری با مردم و پلیس داشته باشند تا بتواند در معابری که برای آنها طراحی شده تردد کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در ادامه در خصوص موتورسیکلت ها موجود در هر پارکینگ و پیگیری افراد اظهار داشت: درحال حاضر در هر پارکینگ به تناسب موجود در کلیه شهرستان ها و کلان شهرها برخورد با موتور سیکلت در دستور کار قرار گرفته و برابر دستور العملی که سال گذشته انجام شده تا کمترین تخلف را در این خصوص شاهد باشیم. اکثر صاحبان موتورسیکلت متوقف شده جهت پیگیری و ترخیص می آیند اما بعضاً هم افراد به خاطر داشتن خلافی زیاد و یا به خاطر وضعیتی که دارند مراجعه نمی کنند که بعد از شش ماه برابر تبصره های قانونی، آن مورد به مراکز اسقاط تحویل داده می شود.

وی افزود: معاینه فنی موتورسیکلت ها در سراسر کشور مکمل معاینه فنی خودرو درنظر گرفته شده است. معاینه فنی موتور سیکلت ها هم در دست اقدام است که در این راستا هم اقدامات لازم انجام شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در ادامه اظهار کرد: در دهه 80 تا سال 84 برابر آمار موجود ما در سطح کشور 4 میلیون 653 هزار دستگاه موتورسیکلت داشتیم و جان باختگان ما در تصادفات موتورسیکلت 751 مورد گزارش شده است. اما با برنامه های آموزشی و تمهیدات ترافیک که دیده شده و ارتقاء فرهنگی که در سطح جامعه صورت گرفته در دهه 90 تا سال 95 برابر آماری که داریم بالغ بر 12 میلیون وسیله موتورسیکلت در معابر شهری و کشور در حال تردد اند اما کشته های ما نسبت به سال 80 به رقم 384 نفر کاهش پیدا کرده است که این خیلی آمار قابل قبولی است و ما کاهش تقریباً 45 درصد را داشته ایم. و جای امیدواری دارد که با ارتقاء فرهنگ و آموزش های که پلیس راهور و عوامل ذیربط تدوین می کند بتوانیم شاهد کاهش همچنین حوادثی باشیم.

وی درادامه گفت : در حال حاضر برای رفع مشکل آلایندگی موتورسیکلت ها، بحث برقی کردن موتورسیکلت ها نیزمطرح است که نیازمند بحث های کارشناسی فراوان در این زمینه هستیم؛ طرح بسیار خوب و عالی است چرا که از نظر آلایندگی و هم از نظر سرعت وضعیت روانی ترافیک می تواند اثر گذار باشد. در کل موضوع ساماندهی موتورسیکلت ها در پایتخت مسئله ای است که باید به صورتی بنیادی و ریشه ای درمورد آن تصمیم گیری شود.

نعمت الله سوری/ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها