قلقلی مهمان شبکه سحر می‌شود

برنامه «ماجراهای قلقلی» با حضور شهرام لاسمی در 300 قسمت و به سه زبان اردو، آذری و کردی در شبکه سحر تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۳۴

شهرام لاسمی درباره حضور در برنامه ماجراهای قلقلی به جام‌جم گفت: این برنامه در 300 قسمت 25 دقیقه‌ای و به سه زبان تولید می‌شود. یعنی هر موضوع به زبان‌های اردو، آذری و کردی برای شبکه سحر تولید می‌شود و برای هر زبان یک مجری است. من در هر سه زبان حضور دارم و مثل گذشته قلقلی سکوت می‌کند و حرف نمی‌زند. درواقع با تولید این برنامه قصد داریم قلقلی را به مخاطبان برون‌مرزی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: تولید این برنامه به تهیه‌کنندگی محمدرضا سعیدی از دهم اسفند شروع شده و همچنان ادامه دارد و به احتمال زیاد تیرماه روی آنتن شبکه سحر می‌رود. فضای این برنامه کروماکی است. در این برنامه مهارت‌های اجتماعی، زندگی و رفتاری به کودکان و خردسالان آموزش داده می‌شود.

لاسمی که این روزها برنامه «دشت بهشت» را هم روی آنتن سیمای خراسان رضوی دارد، درباره کارگردانی این اثر گفت: این برنامه ترکیبی همزمان با پخش، تولید می‌شود. در این برنامه به جاذبه‌های گردشگری و آداب و رسوم و سنن بومی روستاهای استان خراسان در قالب آیتم‌های مختلف می‌پردازیم. پخش این برنامه بعد از نوروز هم ادامه دارد و به صورت هفتگی پخش می‌شود. من هم در کنار امین میراحمدی و توحید ظریف اجرا می‌کنم. علاقه‌مند بودم با کارگردانی این کار جاذبه‌های گردشگری را به مردم معرفی کنم.

به گفته لاسمی، بازی‌های بومی و محلی، غذاهای سنتی، موسیقی محلی و سنتی، بازی‌ها و رقص‌های آیینی، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، لباس‌ها و گویش‌های محلی و ایجاد روحیه امیدافزایی محور‌های این برنامه را شکل می‌دهد.

عوامل این برنامه عبارتند از تهیه‌کننده: امین میراحمدی، مدیر تولید: فائزه رستگارنیا، کارشناس موسیقی سنتی و بازی‌های آیینی: جلال سلیمان احمدی، تصویربرداران: فائزه رستگارنیا، تصویر و کرین: روح‌الله عبدالله، تدوین: مهدی عزیزی، عکاس پشت صحنه: آرام امیدزاده و مسئول روابط عمومی: ملیحه رستگارنیا.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها