ترجیح منافع ملی بر منافع فردی و گروهی

انتخابات ریاست جمهوری به دلیل جایگاه آن در امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و... بسیار مهم است. بنابراین کاندیداها و تشکل‌های سیاسی که قصد حضور در آن را دارند باید به نکات مهمی توجه کنند.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۹۶
ترجیح منافع ملی بر منافع فردی و گروهی

داشتن برنامه یکی از آن نکات مهم است، برنامه‌ای که در جهت پیشرفت کشور، حل مشکلات اقتصادی و بویژه مشکلات اساسی مرتبط با مردم از قبیل؛ اقتصاد، درآمد و اشتغال آنها، جوانان و بویژه قشر تحصیلکرده که متاسفانه در زمینه اشتغال جوانان و مسائل فرهنگی و اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم.

باید زمینه حضور افراد توانمند را از طریق مشارکت حداکثری و شایسته‌سالاری فراهم کنیم به دلیل این‌که ورود افراد شایسته در عرصه انتخابات، موجب تسهیل مدیریت کشور می‌شود. برای مدیریتی که در کشور اعمال می‌شود باید افراد شایسته‌ای هم به لحاظ لیاقت، تجربه و کارآمدی همچنین تحصیلات و دانایی‌محوری انتخاب شوند که کشور را در شأن نظام جمهوری اسلامی اداره کنند. کاندیداها باید بر توانایی‌های خود تکیه کنند نه بر تهمت‌های ناروا به رقیب یا دولت‌های گذشته. آنها باید بر توانایی‌ها، مدیریت و دانش خود مانور بدهند و از حاشیه‌پردازی‌ها و مسائل دیگر خودداری کنند.

در مورد رعایت اخلاق انسانی اسلامی و انتخابات منشورهای بسیاری داریم که در طول سال‌ها منتشر شده و باید رعایت شوند. رعایت اخلاق و حفظ کرامت افراد باید مورد توجه همه افراد، نامزدها و طرفداران آنان باشد. از تهمت‌ زدن به رقبا و زیر سوال بردن شخصیت افراد با دلایلی که اثبات نشده و در هیچ دادگاهی مطرح نشده باید پرهیز شود، همچنین باید از مردم فریبی و حرکت‌های پوپولیستی به قصد فریب مردم و جمع‌آوری آرا خودداری شود. در ضمن افرادی که به پیروزی می‌رسند نباید وعده‌های داده شده را فراموش کنند و باید به نیازهای اصلی و اساسی مردم توجه کنند.

متاسفانه در ایام انتخابات گاهی حتی در رسانه‌ها به افرادی تهمت زده می‌شود و سپس اذهان عمومی را مشوش کرده و بزرگان به دلجویی از افرادی که مورد تهمت واقع شده‌اند، می‌پردازند. صحیح نیست که برخی مطالب سخیف بخصوص در مناظره‌ها که در هیچ دادگاهی هم اثبات نشده است، عنوان شود مطالب باید در شان و تراز انقلاب و گفتمان جمهوری اسلامی باشد نه این‌که هر حرف ناروایی صرفا برای کوبیدن و متهم کردن رقیب عنوان شود. باید کاندیداها دقت لازم را داشته باشند که در مناظرات سطح اخلاق را در جامعه ارتقا دهند و آن را دچار انحطاط نکنند. اگر که نخبگان کشور و افرادی که خودشان را شایسته ریاست قوه مجریه می‌دانند مطالب سخیف و تهمت‌های ناروا مطرح کنند دیگر از مردم عادی چه انتظاری می‌توان داشت؟ کاندیداها باید از مشکلات مردم آگاه بوده و برنامه‌های خود را مطابق آن ارائه دهند این باعث ارتقای آگاهی‌های مردم می‌شود. بی‌ا‌خلاقی‌ها یا تهمت‌های ناروا و سخنانی که بار منفی داشته باشد بی‌اخلاقی است و در شان کاندیداهای ریاست جمهوری نیست.

رعایت اخلاق انتخاباتی در تبلیغات انتخاباتی و فعالیت در چارچوب مقررات و قانون اهمیت بسیاری دارد و باید منافع ملی را به منافع گروهی و شخصی ترجیح داد. احزاب در انتخابات با هر گرایش و سلیقه سیاسی باید در راستای مصالح کشور تلاش کنند.کاندیداها و جریان‌های سیاسی باید در عین رقابت سالم منافع ملی را نیز در نظر داشته باشند. نباید رسیدن به مناصب را اصل قرار داد و همه موضوعات را زیرمجموعه آن قرار داد بلکه اصل منافع ملی، پیشرفت و عدالت در جمهوری اسلامی است. مردم فداکار ما استحقاق بهترین امکانات را دارند. لذا افرادی که کاندیدا خواهند شد نباید مسائل بی‌ربط به پیشرفت و عدالت کشور را مطرح کنند.

سید کمال سجادی - سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری

ضمیمه جام سیاست

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها