روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها خبر داد مونا جلمیران واصف بازیگر سوری نقش هند جگرخوار در فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» همزمان با برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به ایران می‌آید.
کد خبر: ۷۱۸۸۸۶
کدام هند جگر خوار؟

به تبع انتشار این خبر، برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دیگر نیز به انتشار شتابزده این خبر پرداختند و آن قدر ذوق‌زده عمل کردند که حتی به خود فرصت ندادند یک جستجوی دم‌دستی در اینترنت انجام دهند تا ببینند این خبر چقدر صحت دارد.

واقعیت این است که فیلم عظیم و تحسین شده «محمد رسول‌الله» به کارگردانی مصطفی عقاد دو نسخه دارد.

نسخه اصلی آن که در تلویزیون ایران بارها و بارها پخش شده و برای همه ایرانی‌ها فیلمی شناخته محسوب می‌شود، همان فیلمی است که در آن آنتونی کوئین نقش حمزه، عموی پیامبر را بازی می‌کند.

در نسخه دیگر، که آن هم به کارگردانی مصطفی عقاد است، بازیگران فیلم همگی عرب هستند و مدت زمان فیلم بسیار بیش از نسخه اول است.

این نسخه دوم هرگز در تلویزیون ایران به نمایش درنیامده است. در نسخه اول که برای همه ما ایرانی‌ها فیلمی نوستالژیک است، ایرنه پاپاس بازیگر سرشناس یونانی نقش هند جگرخوار را بازی می‌کند اما در نسخه عربی «محمد رسول‌الله» مونا جلمیران واصف به ایفای نقش هند می‌پردازد.

نکته‌ای که درباره خبر سفر «هند جگرخوار» به کشورمان وجود دارد، این است که در واقع بازیگر نقش هند جگرخوار در نسخه عربی فیلم قرار است به جشنواره مقاومت بیاید، نه بازیگر نقش هند در آن نسخه اصلی فیلم که برای همه ما آشناست البته این موضوع چیزی از هماهنگی‌ و رایزنی‌های برگزارکنندگان جشنواره فیلم مقاومت کم نمی‌کند.

به هر حال مونا واصف، معاون دبیرکل اتحادیه بازیگران سوریه و نماینده افتخاری سوریه در سازمان ملل به مدت دو سال بوده است که عضو کمیته هیات داوران کشورهای مختلف در رشته سینما و تئاتر و مفتخر به دریافت جوایز متعدد از دولت سوریه و کشورهای خارجی است.

او مدال غسان کنفانی را از سازمان آزادیبخش فلسطین و نشان لیاقت را از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دریافت کرده است.

بازی در حدود 30 فیلم سینمایی و 50 فیلم تلویزیونی در کارنامه واصف نشان‌دهنده اعتبار اوست و حضورش در ایران برای بسیاری از اهالی سینما و رسانه اهمیت دارد.

اما تمام اینها باعث نمی‌شود رسانه‌های ما تا این حد شتابزده نسبت به سفر بازیگر نقش هند به ایران، آن هم بازیگر فیلمی که تاکنون در تلویزیون نمایش داده نشده، اطلاع رسانی کنند.

سجاد روشنی ‌-‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱

نیازمندی ها