در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
جالب اینجاست که بسیاری از دروغهایی که به خود میگوییم، در دیجیتال مارکتینگ به حقیقت تبدیل میشود. برای موفقیت در این عرصه، باید به ارزش و نیازهای مشتریان متعهد باشیم. بازاریابی مؤثر کار سختی نیست، اما اندازهگیری بازخورد و تکرار موفق آن میتواند چالشبرانگیز باشد. مشتریان ما به خاطر تجربیات کلی که از ما دارند، خرید میکنند و نه فقط به خاطر تبلیغات و کمپینها.
در نهایت، بازاریابی آنلاین باید خصوصیات انسانی و واقعی سازمان ما را نشان دهد. هزینهها معمولاً در تکرار موضوعاتی که از پیش مشخص شدهاند که نتیجهای نخواهند داشت، هدر میروند، نه در آزمون موضوعات و روشهای جدید.
داشتن یک وبسایت بزرگ و حرفهای نقطه شروع خوبی برای موفقیت است، اما هرگز کافی نیست. وبسایت شما باید جذاب، سرگرمکننده و پر از محتوای کاربردی و بهروز باشد. برای داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مؤثر، باید وبسایت خود را بهطور منظم بهروزرسانی کنید و افراد مرتبط و بازار هدف خود را جذب کنید.
این اغلب به معنای انتشار محتواهای سایت در جایی غیر از وبسایت خود، مانند رپرتاژ در سایتهای خبری و مجلات آنلاین است تا دیگران نیز به تخصص شما پی ببرند.
آیا به نظر شما تولید محتوای بیشتر به برندها کمک خواهد کرد؟ یک پاسخ هوشمندانه این است که افزایش تعداد محتوا باید همراه با حفظ کیفیت آن باشد. به زبان ساده، اگر کیفیت محتوا کاهش نیابد، افزایش کمیت میتواند مفید باشد. خب، مگر کسی هست که از دیدن محتوای بازاریابی باکیفیت خوشحال نشود؟
این سناریو تنها زمانی صحیح است که مردم زمان نامحدودی داشته باشند. در این حالت، حتی روزی یک ساعت تماشای محتوای بازاریابی هم جذاب و هیجانانگیز خواهد بود. اما واقعیت این است که هیچکس زمان نامحدودی ندارد و کاربران بعد از مشاهده یکی دو محتوا، به سراغ بقیه کارهای خود میروند. بنابراین، هر چقدر هم که محتوای بیشتری تولید کنید، بدون توجه به طراحی وبسایت کارآمد، آن محتوا روی دستتان خواهد ماند.
یادتان باشد که تولید محتوای بیشتر همیشه به نفع شما نیست. برخی برندها برای بازاریابی بهتر نیاز به کاهش تعداد محتواهای خود دارند. اینگونه کاربران فرصت مرور محتوای شما را خواهند داشت. همچنین طراحی وبسایت شما باید به گونهای باشد که کاربران به راحتی بتوانند به محتوای باکیفیت شما دسترسی پیدا کنند. در غیر این صورت، اوضاع به هم ریخته و دیگر نمیتوانید نظر حتی یک نفر را هم جلب کنید.
تعداد شبکههای اجتماعی در دنیا چقدر است؟ این سوال معمولاً جوابی بهتر از «من چه میدانم» ندارد. هرچه باشد، آدمها آنقدر مشغله دارند که شمارش تعداد شبکههای اجتماعی اصلاً برایشان دغدغهای محسوب نمیشود. البته اوضاع برای بازاریابها کاملاً متفاوت است؛ چراکه تقریباً همه بازاریابها دوست دارند در شبکههای اجتماعی متنوع حضور داشته و محتوا تولید کنند. این رویای شیرین معمولاً تلاش و پشتکار زیادی از طرف بازاریابها طلب میکند، اما هیچ وقت محقق نمیشود؛ چراکه یک برند نمیتواند در تک تک شبکههای اجتماعی توانایی تولید محتوا و رقابت داشته باشد.
شما لازم نیست یک متخصص فناوریهای دیجیتال باشید تا تفاوت بین شبکههای اجتماعی را به خوبی درک کنید. اینکه اینستاگرام بیشتر مخصوص محتوای بصری است و توییتر مکانی ایدهآل برای محتوای متنی، نیاز به مدرک دکترا ندارد. با این حال، خیلی از بازاریابها ترجیح میدهند این تفاوتها را نادیده گرفته و خودشان را با هدف جذاب حضور در همه پلتفرمها گول بزنند.
همانطور که میبینید، دروغی که در این بخش قصد بررسیاش را داریم، کمی هم مربوط به رویاپردازیهای بازاریابها میشود. اگر شما حتی یک لحظه هم عینک واقعگرایی را از چشمتان برندارید، هیچ وقت دچار چنین اشتباه محاسباتی نخواهید شد. ما در روزنامه فرصت امروز، نهایتاً حضور در سه یا چهار پلتفرم را منطقی قلمداد میکنیم. از این تعداد بیشتر، فقط انرژی شما را خواهد گرفت و هیچ خبری هم از موفقیت بازاریابی نخواهد بود. بهجای اینکه وقتتان را الکی بگیرید، از همان ابتدا بهترین پلتفرمهایی که واقعاً به کارتان میآیند را انتخاب کنید و نباید اهمیت سئو را فراموش کنید؛ بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجو، کلید جذب ترافیک ارگانیک و ماندگاری در ذهن مخاطبان است.
اگر یک سوال مهم در دنیای مارکتینگ وجود داشته باشد که هنوز بازاریابها بر سر آن توافق ندارند، آن سوال جدال کلاسیک میان محتوای کوتاه و طولانی است. واقعاً کدام یک بهتر عمل میکند؟ در دنیای دیجیتال، این سوال دیگر بیمورد است. بسیاری فکر میکنند محتوای کوتاه بهطور قطع مخاطب را جذب میکند، به همین خاطر کمپینهایشان را آنقدر کوتاه طراحی میکنند که حتی خودشان هم متوجه پیامش نمیشوند!
درست است که گاهی اوقات کمپینهای بازاریابی کوتاه و مختصر جذابیت زیادی دارند، اما این قاعدهای کلی نیست. کمپینهایی با ویدئوهای 10 دقیقهای هم میتوانند توجه زیادی را به خود جلب کنند. نکته کلیدی در اینجا هدف بازاریابی برندها و ایدههایی است که برای کمپین دارند. اگر پیام مهمی برای مشتریان دارید، کمپینهای کوتاه شاید کافی نباشند. به همین دلیل برندهای بزرگ معمولاً اخبار مهم را در قالب ویدئوهای طولانیتر ارائه میدهند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
فرمول ما برای انتخاب زمان یک ویدئوی بازاریابی بسیار ساده است. به جای پیروی از قواعد کلی، باید اوضاع کمپین خود را بررسی کنید. اگر یک کمپین کوتاه بهترین گزینه است، درنگ نکنید. بازاریابها معمولاً براساس تجربههای قبلیشان برنامهریزی میکنند، پس هرچه تجربه بیشتری داشته باشید، راحتتر با مسئله طولانی یا کوتاه بودن محتوا کنار خواهید آمد. علاوه بر این، نظرخواهی از دیگران و توجه به سلیقه مشتریان نیز اهمیت دارد. اگر مشتریان به دنبال محتوای طولانی هستند، باید همین انتظار را پاسخ دهید، بدون توجه به اینکه دیگران در بازار چه میگویند.
این مقاله و حقایقی که بیان شد، نه دروغ بود و نه راست. این موارد در حقیقت توصیههایی هستند که اگر در زمان، مکان، و با ابزار مناسب پیاده نشوند، به دروغی بزرگ مبدل خواهند شد. ممکن است بخشی از حقیقت جا مانده باشد، شما آن را به ما گوشزد کنید و از همین هفته برنامه بازاریابی دیجیتال خود را آغاز کنید.
ایران سایت؛ اولین شرکت طراحی سایت در ایران است که دفتر مرکزی آن، در تهران، شمال میدان ونک، برج نگار واقع شده. شما عزیزان برای طراحی سایت در تهران، میتوانید با حضور در دفتر مرکزی ایران سایت از خدمات ما بهرهمند شوید. راههای
ارتباطی دیگر به شرح زیر است:
شماره تماس: ۰۲۱۹۱۰۰۶۴۵۰
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی جامجم با هاشم بیگزاده و مجید یحیایی، مجریان برنامه «صبحانه ایرانی »شبکه دو
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص پیامدهای حذف ارز دارو هشدار داد