راهبردهایی برای تقویت مدیریت و هدایت کسب‌ و کار در اولین روزهای کاری قرن جدید

تقویت مدیریت کسب‌ و ‌کار در ۱۴۰۱

استفاده از ویژگی‌های متنوع قابلیت «استوری» در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌تواند اثرگذاری قابل توجهی در رشد بازخورد و تعامل کسب‌وکارها داشته باشد

14 ترفند استوری برای درآمد بیشتر

استوری‌ های اینستاگرام مانند گردابی، مخاطب را در خود فرو می‌برد؛ دقیقا در لحظه‌ای با اشاره‌ای روی عکس دوست‌ صمیمی‌تان برای دیدن عکسی از شام دیشب منتشر کرده، وارد جریانی سلسله‌وار از استوری‌ها می‌شوید بدون این که متوجه شوید حداقل 30 استوری از مخاطبان دیگر را دنبال کرده‌اید در لابه‌لایشان حداقل پنج محتوای تبلیغاتی در صفحات کسب‌وکارهایی است دنبال می‌کنید یا افراد تأثیرگذار‌.
کد خبر: ۱۳۶۳۳۱۶

 حتی ممکن است شما را به صفحات دیگر یا وبگاه‌های فروش هدایت کرده باشد. به همین راحتی حداقل 20 دقیقه زمان صرف این کار کرده‌اید بدون این که از قبل برایش برنامه‌ای داشته باشید.

این نشان دهنده قدرت این ابزار در برهه کنونی است که می‌توانید از آن به نفع کسب‌وکارتان بیشترین بهره‌برداری را داشته باشید.

در روزهایی که استفاده از تبلیغات در فضای مجازی به شکل‌های مرسوم مانند ارسال ایمیل و پاپ‌آپ‌ها و لینک‌های قابل کلیک نه تنها اثربخشی چندانی ندارند بلکه حتی موجب کلافگی مخاطب شده و در بیشتر موارد نادیده گرفته می‌شود، استفاده از ظرفیت استوری در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌تواند فرصت خوبی برای افزایش بازخورد و اثربخشی به نفع بهتر دیده شدن محصول و کسب‌وکارها باشد.

در ادامه، 14 نکته‌ را بررسی می‌کنیم که می‌توانید با کمک آنها از استوری اینستاگرام برای ارتقای نمایه برند (پروفایل)‌، افزایش تعامل و جذب بیشتر مشتریان خود استفاده کنید.

اطلاع‌رسانی

ماهیت لحظه‌ای استوری‌ های اینستاگرام، روشی عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعیه‌ها و آگاهی‌رسانی‌های شرکت و کسب‌وکارتان در مورد محصولات جدید، جذب نیروهای تازه و به‌روزرسانی‌های عمومی است.

می‌توانید از این فرصت برای ارسال فیلم‌های پشت صحنه کسب‌وکارتان استفاده کنید که عموما نمی‌تواند در صفحه اصلی نمایه (پروفایل) قرار گیرد. دنبال‌کنندگان شما احساس می‌کنند از جدیدترین اطلاعات باخبرند و از طرفی خود را از خودی‌های کسب‌وکارتان می‌دانند.

همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از چند عکس را در استوری به اشتراک بگذارید تا برای دنبال‌کنندگان‌تان جذاب‌تر شود.

این محتواهای شخصی می‌تواند هر چیزی باشد؛ از مراحل بسته‌بندی یک محصول جدید گرفته تا شوخی با همکارتان، همه به انتقال جنبه انسانی شرکت شما و در نتیجه افزایش آگاهی و تعامل برند کمک خواهد کرد.

افزونه میزان واکنش

یک افزونه سرگرم‌کننده در استوری‌های اینستاگرام به کاربران امکان می‌دهد شدت واکنش‌شان را نسبت به محتوای استوری‌ها ابراز کنند.

هرچه تعاملات مخاطبان در استوری‌های اینستاگرام بیشتر باشد الگوریتم‌های اینستاگرام نشان می‌دهد محتوا تا چه حد محبوب بوده و پس از این نیز بیشتر محتواها را به مخاطبان نمایش و تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین استفاده از افزونه میزان واکنش که مخاطب می‌تواند به صورت کشویی آن را از کم تا زیاد جابه‌جا کند، یکی از راهکارهای مؤثر در افزایش نرخ تعامل صفحه اینستاگرام‌ خواهد بود.

بیشتر اوقات، برندها از این ویژگی با برچسب صورتک چشم قلبی استفاده می‌کنند تا میزان علاقه مخاطبانشان به یک محصول را بسنجند. با این حال، روش‌های خلاقانه زیادی برای استفاده از نوار کشویی یا لغزنده در استوری‌های اینستاگرام وجود دارد.

جعبه پرسش

قرار دادن جعبه پرسش در استوری‌ها به برندها امکان می‌دهد تا از مخاطبانشان درخواست کنند هر سوال مهمی که دارند را مطرح کنند یا به سوالی که مطرح می‌شود پاسخ دهند. این ویژگی فرصت خوبی برای شبکه‌سازی و تشویق تعامل با مشتری است. زیرا نشان می‌دهد به نظرات مشتریان خود اهمیت می‌دهید و از سوی دیگر پاسخگو هم هستید. این نشانه‌هاست که یک برند را قابل اعتماد، قابل تعامل انسانی و مهربان نشان می‌دهد و به نوبه خود باعث وفادارسازی مشتری می‌شود.

نظرسنجی

دوران پرکردن پرسشنامه‌های خسته‌کننده از سوی مشتریان گذشته است. اکنون فقط با یک ضربه پاسخ‌های خود را دریافت می‌کنید. استفاده از نظرسنجی در استوری‌های اینستاگرام راهی عالی برای ایجاد تعامل با دنبال‌کنندگان‌تان است. می‌توانید از آنها برای تحقیقات بازار، بازخورد مشتریان یا فقط برای شناختن مخاطبان خود و تا حدی سرگرمی و ایجاد جذابیت برای مخاطبان استفاده کنید. تعداد نظرسنجی‌هایی که می‌توانید انجام دهید بی‌پایان است و می‌توانید با کمک آنها کمپین‌های خلاقانه مرتبط و مخصوص برند یا جمعیت هدف‌تان را راه‌بیندازید ودیدگاه نزدیک به واقعیت را از پاسخ مخاطبان به دست بیاورید.

همکاری

استوری‌های اینستاگرام راهی عالی برای همکاری با برندها و تأثیرگذاران ارائه می‌دهد. می‌توانید با کسب‌وکاری مرتبط که فکر می‌کنید فالوئرهایتان می‌توانند از آشنایی با آ‌نها سود ببرند یا یکی از مشتریان که اتفاقا از تأثیرگذاران اینستاگرام است، گروه تشکیل دهید و به افزایش مخاطبان یکدیگر کمک کنید. تولید محتواهای مرتبط یا مشترک، اعلام اتفاقات جذاب یکدیگر و ... از این موارد خواهد بود.

این کار به هر دو کسب‌وکار کمک می‌کند در معرض دید جدید قرار بگیرند. البته گاهی ممکن است نیاز باشد یکی از دو طرف برای ایجاد همکاری هزینه‌ای بپردازد، به خصوص اگر طرف دیگر همکاری‌تان از تأثیرگذاران باشد. با این حال، راه‌های مختلفی برای همکاری در استوری اینستاگرام وجود دارد، بنابراین به این فکر کنید که کسب‌وکارتان چگونه می‌تواند از آن سود ببرد.

قالب آماده

ممکن است در سال گذشته متوجه ظهور قالب‌های آماده استوری شده باشید که از سوی اینفلوئنسرها و برندهای متداول در استوری اینستاگرام استفاده می‌شود. اینها قالب‌هایی با طراحی زیبا هستند که کاربران نیز می‌توانند دانلودشان کنند و برای استوری‌های شخصی نیز استفاده شود.

اگر این قالب‌ها را چهره‌های مشهور یا برندهای خاصی طراحی کرده باشند، استفاده کاربران از آنها نیز می‌تواند در تبلیغ برایشان مؤثر باشد. از این فرصت استفاده کنید و به مخاطبان هدف خود و چیزهایی که با آنها درگیر هستند فکر کنید. سپس یک قالب استوری متناسب با ذائقه مخاطبان‌تان آماده کنید تا بتوانند دانلود و برای انتشار استوری‌هایشان از آن استفاده کنند.

برچسب مکان

شالوده اصلی اینستاگرام بر مبنای جامعه‌سازی و گرد هم آوردن افراد بر سر علایق مشترک است. با تگ کردن مکان‌ها، امکان دیده‌شدن بیشتر استوری‌های اینستاگرام خود را افزایش دهید.

این کار استوری شما را به دسته‌بندی‌های استوری‌ها بر اساس مکان وصل می‌کند و به این ترتیب افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند نیز می‌توانند استوری شما را ببینند. ترفندی سریع و ساده که اثرگذاری بسیار بیشتری را در استوری‌هایتان به ارمغان می‌آورد.

هایلایت استوری‌ها

برای کاربران عادی این ویژگی فقط به عنوان یک مجموعه شخصی از «بهترین لحظه‌ها» که ثبت شده است عمل می‌کند. اما برای برندها، امکان نگهداری استوری‌ها در بالای نمایه‌ اساسا به‌عنوان توضیحات و اطلاعات مورد نیاز در خصوص کسب‌وکار عمل می‌کند.

به‌عنوان یک کسب‌وکار، می‌توانید از نکات برجسته استفاده کنید تا به افرادی که در صفحه شما هستند بگویید که هستید، چه می‌کنید و چرا آن را انجام می‌دهید و همچنین محصول یا خدمات خود را نمایش دهید. استوری‌هایی را با هدف درست‌ کردن هایلایت‌هایتان منتشر کنید، و بعد با انتخاب یک رویه چشم‌نواز برای هر هایلایت، ابتدای صفحه اینستاگرام شما به یک دفترچه راهنمای خوشرنگ و لعاب تبدیل می‌شود که هم دسترسی به اطلاعات مختلف را برای مخاطبان ساده‌تر می‌کند و هم بازخورد بیشتری خواهد داشت.

برچسب‌ هشتگ

به طور مشابه، هشتگ‌ها در استوری‌های اینستاگرام تقریبا اثر مشابهی دارند. به این معنی که استوری شما به مجموعه استوری بزرگ‌تری اضافه می‌شود که هر استوری‌ حاوی آن هشتگ را گردآوری کرده است. بهتر است تحقیق کنید چه هشتگ‌هایی از سوی مخاطبان هدف شما بیشتر دنبال می‌شوند و آنها را در استوری خود قرار دهید. علاوه بر هشتگ، قابلیت جدید دیگری که در اینستاگرام برای ایجاد مجموعه‌های مرتبط به کار می‌رود برچسب‌هایی است که به مناسبت‌های مختلف مانند سال نو، روز زن، نوروز، رمضان و... از سوی اینستاگرام ارائه می‌شود. استفاده از آنها در استوری، با قرارگرفتن مجموعه در رأس فهرست استوری‌ها امکان بازدید استوری را افزایش خواهد داد.

«پست جدید»

با توجه به عملکرد فعلی الگوریتم اینستاگرام، این مهم است که پست‌های اینستاگرام شما با چه سرعتی بازدید می‌شود. در نتیجه، بسیاری از کاربران جدیدترین پست خود را در استوری‌شان تبلیغ می‌کنند و البته برای این کار معمولا از برچسب‌های مختلف که بخشی از تصویر پست را در استوری می‌پوشاند تا افراد را ترغیب به بازدید پست کنند، کمک می‌گیرند. کسانی که بیش از 10 هزار دنبال‌کننده دارند در برخی مناطق می‌توانند با یک راهکار اقدام به عمل یا (CTA) استوری را به پست پیوند بزنند تا کاربران برای پسندیدن پست انگشت‌شان را به سمت بالا بکشند و به این ترتیب تعامل بالاتر و سریع‌تری دریافت کنند.

شمارش معکوس

برچسب شمارش معکوس که اخیرا به استوری اینستاگرام اضافه شده است، ویژگی خوبی برای برندها برای تبلیغ کمپین‌ها، فروش‌ محصولات جدید و اطلاع‌رسانی‌هاست.

کاربران می‌توانند یادآوری‌هایی را برای ضرب‌الاجل شمارش معکوس فعال کنند و به این ترتیب برندها این داده‌ها را دریافت می‌کنند تا دقیقا بدانند چه تعداد (و کدام) از مخاطبانشان بیشتر علاقه‌مند هستند. این داده‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های کارآمد برای کمک به ایجاد جامعه است و می‌توانیم شاهد ادامه توسعه این نوع ویژگی‌ها در سال ۲۰۲۲ اینستاگرام باشیم.

قرار دادن پیوند (لینک)

پیشتر این ویژگی فقط برای حساب‌هایی با ۱۰ هزار دنبال کننده یا بیشتر در دسترس بود، اما حالا صاحبان صفحه‌هایی با دنبال‌کنندگان کمتر هم به آن دسترسی دارند. به این ترتیب می‌توانید پیوندهایی به وبگاه یا هر صفحه مهم دیگری که به کسب و کارتان مربوط می‌شود را در استوری‌های اینستاگرام خود منتشر کنید. همانطور که می‌دانید، اینستاگرام اجازه قرار دادن پیوندهای فعال در جایی غیر از بخش بیوگرافی صفحه را نمی‌دهد. زیرا می‌خواهد تا حد امکان کاربر را در فضای داخل اینستاگرام حفظ کند. بنابراین وجود این امکان در استوری‌ها یک امتیاز جدی است. این پیوند، کاربران را به یک مرورگر در اینستاگرام هدایت می‌کند، به این معنی که وقتی آن را قطع می‌کنید، به همان جایی باز خواهید گشت که در حال دنبال کردن بودید. با گنجاندن فراخوان برای جلب واکنش‌ مشتریان در استوری‌های خود، از این ویژگی نهایت استفاده را ببرید: «اکنون با تخفیف بخرید»، «رایگان امتحان کنید»، «امروز رزرو کنید»
و به این ترتیب با یک اشاره انگشت کاربر را به مسیری که می‌خواهید هدایت کنید.

برگزاری مسابقه

با برگزاری مسابقه در استوری اینستاگرام برند خود کمی سر و صدا ایجاد کنید. خوبی میزبانی مسابقات در استوری‌ها این است که فقط 24 ساعت برای ورود فرصت وجود دارد که باعث ایجاد حس فوریت برای دنبال‌کنندگان شما می‌شود. از جایزه عکس یا فیلم بگیرید و قوانینی را برای ورود به مسابقه درج کنید، مثلا «در جواب این استوری آدرس ایمیل خود را وارد کنید». سپس می‌توانید تمام داده‌ها را جمع‌آوری و پس از پایان رقابت، به طور تصادفی برنده‌ای را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از استوری‌های اینستاگرام برای تبلیغ مسابقه‌ای که در نمایه اصلی‌تان اجرا می‌شود، استفاده کنید. زیرا بر اساس الگوریتم فعلی اینستاگرام، بسیاری از دنبال‌کنندگان شما ممکن است پستی را که هدیه‌ای برای آن در نظر گرفته‌اید، نبینند. استفاده از هشتگ‌های مناسب نیز در استوری برای فراخوانی افرادی که صفحه شما را دنبال نمی‌کنند اثرگذار خواهد بود.

استوری زنده

استوری زنده (Instagram Live) راهکار دیگری برای افزایش تعامل کسب‌وکارهاست. از قبل برای آن آماده شوید و برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید زمان برگزاری آن را به دنبال‌کنندگان خود اطلاع دهید و در جاهای دیگر تبلیغ کنید. هر چه بینندگان و تعامل ویدئوی زنده (لایو) شما بیشتر باشد، احتمال این‌که در فهرست «زنده برتر» در صفحه کاوش (اکسپلورر) نمایش داده شود، بیشتر می‌شود. بنابراین خوب است سعی کنید تا جایی که ممکن است افراد بیشتری را دعوت کنید.

اگر به این فکر می‌کنید که کسب‌وکار شما برای چه مواردی می‌تواند از استوری زنده استفاده کند، موارد بی‌شمار است! بسیاری از برندها از استوری زنده برای رونمایی از محصولات یا ویژگی‌های جدید، مستندسازی رویدادها، مصاحبه‌های فیلم، برگزاری پرسش و پاسخ با دنبال‌کنندگان خود یا ارائه تخفیف‌های محدود استفاده می‌کنند. اینستاگرام در تلاش است تا اثرگذاری قابلیت استوری زنده را افزایش دهد، بنابراین با اطلاع دادن به دنبال‌کنندگان شما مبنی بر شروع پخش زنده، به تبلیغ آن کمک می‌کند.

عسل اخویان‌ طهرانی - دانش / روزنامه جام جم

برگرفته از: hopperhq.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها