به گزارش
جام جم آنلاین، هاشم کارگر افزود: حسب تاکیدات ریاست محترم جمهور در خصوص تسهیل خدمت رسانی و تکریم هموطنان مقیم خارج از کشور عملیات صدور کارت هوشمند ملی در برخی از کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران راه اندازی و وارد فاز اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در راستای سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت خدمتگزار سیزدهم و با پیگیریهای وزرای کشور و امور خارجه، عملیات صدور کارت هوشمند ملی با ثبت نام و اخذ مشخصات متقاضیان در کنسولگریهای فرانکفورت، کوالالامپور و وین با صدور نمونههای اولیه بر اساس تقاضاهای دریافت شده وارد فاز اجرایی شد.
رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: عملیات تجهیز و توسعه زیرساختهای لازم برای فرآیند ثبت نام و صدور این سند هویتی ملی، پس از برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با همکاران وزارت امور خارجه و طراحی و اجرای مراحل مختلف پایلوت، به مرحله اجرا رسیده است.
کارگر تصریح کرد: صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در سایر کنسولگریهای جمهوری اسلامی نیز به تدریج، پس از اعلام وزارت امور خارجه و ایجاد هماهنگیهای لازم اجرایی خواهد شد.
صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصتها، کاهش بسیاری از هزینههای دولت و مردم خواهد شد و همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خود به مراکز اعلام شده مراجعه کنند، زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ میشود. در این کارتها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.
برای همه ایرانیان واجد شرایط کارت هوشمند ملی صادر میشود و این افراد در داخل کشورمی توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند و ایرانیان خارج از کشور هم میتوانند برای صدور کارت هوشمند ملی به کنسولگریهای محل زندگی خود مراجعه کنند.
منبع: ایرنا