در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در این راستا بازاریابی در شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی را بازی میکند. منظور از بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده از سیستم عاملهای رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان است.
این امر با هدف ایجاد برند، افزایش فروش و بالا بردن میزان ترافیک وب سایت صورت میگیرد. این ارتباط از طریق نشر محتواهای باکیفیت، تعامل با فالوئرها و گوش دادن به نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنها، تحلیل عملکرد شما در این زمینه و چگونگی استفاده از شبکههای اجتماعی انجام میپذیرد.
در حال حاضر، از مهمترین شبکه های اجتماعی می توان به این موارد اشاره کرد: اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، لینکدین، پینترست، یوتیوب و اسنپچت.
همچنین طیف وسیعی از نرمافزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی وجود دارند. استفاده از آنها سبب می شود تا صاحبان مشاغل بیشترین بهره را از شبکه های اجتماعی ذکر شده ببرند.
بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی ابتدا با انتشار مطالب (به اشتراکگذاری مطالب) شروع شد. صاحبان کسب و کار با امید اینکه بیشتر دیده شوند و میزان فروش بیشتری داشته باشند، اقدام به این کار نمودند. در آن زمان آنها نمی دانستند که رسانه های اجتماعی تنها جایی برای نشر مطالب نیست.
اکنون آنها دریافته اند که این شبکه ها ابزاری قدرتمند برای رسیدن به اهداف بزرگ است. اهدافی که شاید در گذشته رسیدن به آنها با صرف هزینه های بسیار همراه بود.
آنها فهمیدند که از طریق این شبکه ها میتوانند به صورت دقیق مخاطبان خود را شناسایی کنند. همین امر سبب میشود تا هزینه و زمان خود را برای جذب آنها اختصاص دهند.
آنها دریافتند که با بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی بهراحتی قادر خواهند بود تا مشکلات مشتریان خود را بشنوند و با سرمایه گذاری برای حل مشکلات به سود برسند.
شبکه های اجتماعی بهراحتی به صاحبان مشاغل می گوید که احساس مخاطبان در مورد برند تجاری آنها چیست؟
شبکه های اجتماعی جایی است که می توان با استفاده از ابزارهای تحلیلی فاکتورهایی مانند میزان دسترسی، میزان فروش و تعامل با مخاطب را به راحتی ارزیابی کرد.
بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی به شما کمک میکند تا با استفاده از تبلیغات هدفمند به میزان خاصی از مخاطبین دسترسی داشته باشید. چگونه می توان نسبت به چنین ابزار قدرتمندی بی اعتنا بود؟
داشتن استراتژی محتوا مهمترین فاکتور برای بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی است. قبل از اینکه سراسیمه و باعجله به انتشار محتوای خود در رسانه های اجتماعی اقدام کنید، بهتر است کمی به عقب بازگردید. به خود اجازه دهید تا نگاهی کلی و البته دقیقتری نسبت به این موضوع داشته باشید. آشفتگی در انتشار محتوا میتواند شما را به دردسر بیاندازد.
اولین قدم این است که یک استراتژی کاربردی برای خود داشته باشید. از خود بپرسید اهداف شما از بازاریابی محتوا در شبکه های های اجتماعی چیست؟ چگونه رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند؟ برخی از مشاغل برای افزایش آگاهی از برند خود از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
برخی دیگر برای داشتن ترافیک و فروش بیشتر به فکر استفاده از آنها می افتند. عدهایی از شبکه های اجتماعی برای داشتن تعامل بیشتر با مخاطبان خود استفاده می کنند. به طور واضح و روشن مشخص کنید هدف شما از بکارگیری شبکه های اجتماعی چیست؟
در مرحله بعدی در استراتژی بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی به این فکر کنید که کدامیک از رسانه های اجتماعی برای فعالیت شما مناسب است؟ دسترسی مخاطبان شما به کدامیک بیشتر و راحتتر است؟ کدامیک از ابزارهای بیشتر و بهتری برخوردار هستند؟
برای مثال در حال حاضر، در کشور ما دسترسی به تلگرام با همه امکاناتش، کمی مشکلتر شده است. بنابراین حتما باید در کنار آن از سایر شبکه های اجتماعی استفاده نمود. درغیر این صورت بیشتر از نیمی از مخاطبان را از دست خواهید داد. در کنار این موارد، ساخت تقویم محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است.
در مرحله بعدی در استراتژی بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی به این فکر کنید که از چه نوع محتوایی باید استفاده کنید.
همانقدر که محتوای خوب می تواند شما را لحظه به لحظه به هدف نزدیک کند، محتوای بیارزش نیز می تواند لحظه به لحظه شما را از هدف دور سازد. به این موضوع فکر کنید که چه محتوایی قدرت جذب مخاطب در زمینه فعالیت شما را دارد؟
آیا این محتوا باید فیلم، عکس، متن و یا حتی لینک های مرتبط باشد؟ آیا محتوا باید آموزشی و سرگرمی باشد؟ و یا صرفا جنبه اطلاع رسانی داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوالات بهتر است به فکر ایجاد «شخصیت خریدار» باشید. این تکنیک به شما کمک خواهد کرد تا درک درستی از مخاطبان و نیازهای آنها داشته باشید.
یک نکته مهم را به یاد داشته باشید، شبکه های اجتماعی به سرعت در حال پیشرفت و تغییر هستند. اتخاذ یک استراتژی در طولانی مدت آسیب جدی به فعالیت شما خواهد زد. همواره رسانه اجتماعی مورد نظر را از لحاظ امکانات و بهره وری از تکنولوژی مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور بهتر است در برنامه تجزیه و تحلیل خود یک بازه زمانی مناسب در نظر بگیرید.
بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک، معمولاً با حضور مداوم در رسانه های اجتماعی آغاز می شود. نزدیک به سه میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
با حضور در رسانه های اجتماعی، به برند خود فرصتی میدهید تا توسط مشتریان آینده خود کشف شوند. انتشار محتوا، به خودی خود، در رسانه های اجتماعی اصلا کار پیچیدهایی نیست. اما برای تاثیرگذار بودن باید برنامه ریزی داشته باشید.
همچنین باید مطمئن شوید به حداکثر میزان دسترسی در شبکه های اجتماعی دست خواهید یافت. برای این منظور باید مطالب فوق العادهای را که مخاطب دوست دارد، در زمان مناسب منتشر کنید.
در این راستا می توانید از انواع نرم افزارهای مدیریتی در زمینه بازاریابی محتوا استفاده نمایید. آنها به شما کمک خواهند تا به شیوهایی موثر از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
اگر صاحب کسب و کار کوچک و نوپایی هستید و میخواهید از بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده کنید، بهتراست به نکات زیر توجه داشته باشید:
در بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی، چه در ابتدای راه باشید و چه بهطور کامل با آن درگیر شده باشید، باید فعالیت خود را مورد ارزیابی قرار دهید.
آیا نسبت به ماه گذشته در شبکه های اجتماعی به مخاطبین بیشتری دست یافته اید؟ در طول یک ماه چند نظر مثبت از سوی مشتریان خود دریافت کرده اید؟ چند نفر از هشتگ نام تجاری شما در پست های شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده اند؟ چقدر توانسته اید رضایت مشتریان در کسب نمایید؟
برند شما چقدر از سوی دیگران به سایر کاربران معرفی شده است؟ بستر رسانه های اجتماعی توانایی بینظیری برای ارائه چنین اطلاعاتی را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل های عمیق در رسانه های اجتماعی، میتوانید از طیف گسترده ای از ابزارهای تحلیلی شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.
اگر در بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی، می توانید هزینه بیشتری در نظر بگیرید، بهتر است آن را صرف تبلیغات هدفمند نمایید. تبلیغات در رسانه های اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می آورد تا با طیف بسیار وسیعی از کاربران در ارتباط باشید.
کاربرانی که به شدت به خدمات، کالا و تخصص شما نیاز دارند. کاربرانی که میتوانند به مشتریانی وفادار و سودآور تبدیل شوند. وجود آنها برای جذب افرادی مانند خود آنها را به راحتی امکانپذیر میکند. در این حالت شما گروهی از مشتریان خاص را خواهید داشت. دستیابی به این گروه خاص بدون برنامه ریزی و استراتژی امکان نخواهد داشت.
مواردی که تا کنون ارائه شد، توضیحاتی بود درباره بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی، اما مورد مهم تر برنامه ریزی و تولید محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی مختلف و حتی وبسایتتان است. انتخاب میان گزینه های زیاد برای این کار، انتخاب بهترین شرکت تولید محتوا را سخت تر کرده است. الو محتوا (کانتنت) شرکت ارائه دهنده خدمات تولید محتوا است که با داشتن نویسندگان مختصص و با ارائه تعرفه مناسب سهم بزرگی در بازار تولید محتوا را کسب کرده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم