اگر شرکت و یا مغازه شما بیش از ۱۵ سال سن دارد باید کمی اطلاعات‌تان در مورد مشتریان را بروز کنید.
کد خبر: ۱۲۰۹۷۲۶
اطلاعات‌تان در مورد مشتریان را بروز کنید

قطعا متوجه شده‌اید که نسبت به ۱۵ سال پیش تعداد افرادی که به مغازه‌تان رجوع می‌کنند کمتر شده است.

مسلما بخش زیادی از این مساله به‌دلیل کاهش قدرت خرید مردم است؛ اما فراموش نباید کرد که مردم در هر وضعیت مالی که باشند به لوازم زندگی نیاز دارند.

قیمت دلار 500 هزار تومان هم بشود باز مردم عینک، گوشی، فرش، مبل، ساعت و هرچه که بگویید را نیاز دارند پس آنچه در این بین تغییر می‌کند میزان تمرکز مردم بر فروشندگانی است که با شرایط نو خود را وفق می‌دهند: به ویژه‌ با تکنولوژی دوست هستند. علتی که می‌گوییم باید اطلاعاتتان را بروز کنید این است که اکنون قله هرم جمعیت ما متعلق به افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال است. این یعنی نسلی که می‌دانستند که صنف مثلا طلا فروشان کجاست دیگر در اوج این هرم نیست. در نتیجه به جای صنف و حتی قبل از آدرس و شماره تلفن‌تان، محصولی که می‌فروشید و نام برند شما باید قابل جست‌وجو باشد.زمانی که بازار خراب است در پاساژ خالی قطعا یک یا دو مغازه همچنان شلوغ‌اند و آن‌ها دقیقا کسانی‌اند که در فضای مجازی نام‌شان قابل جست‌وجو است.

هرکسی شیوه‌ای برای انجام کارش دارد و ممکن است هزار مطلب مشابه این نوشتار نتواند شما را به سمت فروش و بازاریابی اینترنتی متمایل کند. در اینجا به یکی از خوبی‌های دیگر کار در فضای مجازی می‌رسیم.

شما می‌توانید بدون آنکه زیرساخت‌های خود را تغییر دهید هم از روش‌های نوین استفاده کنید. یعنی اگر فروشگاه فیزیکی دارید که از آن درآمد خوبی کسب می‌کنید لازم نیست برای فروش بیشتر کار خاصی بکنید. ساخت یک فروشگاه آنلاین و فروش محصولات به این روش نیازی به تغییر کار فعلی‌تان ندارد. درنتیجه مثل ماشین‌های هیبریدی که هم از نیروی موتور بنزینی و موتور برقی استفاده می‌کنند؛ شما هم می‌توانید از فروش یا بازاریابی اینترنتی به عنوان یک نیروی جدید برای رونق کارتان استفاده کنید.

همانطور که گفتیم هر فعالیتی در فضای مجازی که به جذب مشتریان یا حتی شناخته‌تر شدن کسب‌وکار شما بی‌انجامد در زیر چتر بزرگ دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد. از تبلیغات کلیکی یا همان بنرهایی تبلیغاتی که در وب‌سایت‌ها می‌بینید بگیرید، تا ایمیل‌هایی که از دیجی‌کالا درمورد تخفیف‌ها و پیشنهادهای شگفت‌وانگیز برایتان می‌آید را به لیست زیر اضافه کنید. همه شامل خدمات شرکتهای بازاریابی دیجیتال هستند.

لیست خدمات آژانسهای دیجیتال مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ: یکی از اصلی ترین کانالهای دیجیتال مارکتینگ که هدف آموزش و اطلاع رسانی را برای شما به بهترین شکل میسر میکند.

شبکه‌های اجتماعی: ایجاد، تولید محتوا و مدیریت صفحات برند در هر نرم‌افزاری که «مشتریان شما» در آن به شکل عمده حضور و با یکدیگر ارتباط دارند.

تبلیغات بنری و کلیکی: پیشنهادهای محتوایی زیر مقالات و صفحات وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌بینید.

بازاریابی محتوایی :بروشورهای آنلاین، مطالب وبلاگ در قالب استراتژی محتوا، اینفوگرافی‌ها، کتاب‌ها و بروشورهای الکترونیک.

بازاریابی ایمیلی: ایمیل‌های تبلیغاتی که می‌توانند فعالیت‌های PR (روابط عمومی)‌ یا به شکل اتوماسیون شده پیشنهادهای متناسب با کاربر ارائه کنند.

روابط‌عمومی آنلاین: رپورتاژ آگهی آنلاین، اسپانسرینگ نقد و بررسی، پخش خبر در وب‌سایت‌های خبری.

بازاریابی موتورهای جستجو: فعالیت‌هایی که به بالاتر رفتن جایگاه نام برند شما و به‌سبب‌آن بازدید طبیعی از وب‌سایت و مطالب‌تان در موتورهای جست‌وجو مثل گوگل می‌شود.

وظایف مدیر و مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مدیر دیجیتال مارکتینگ باید دارای درک قوی از استراتژی‌ها و ابزارهای بازاریابی فعلی باشد، همچنین قادر به هدایت کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ یکپارچه(با هدف مشترک) از زمان شروع کار تا زمان اجرا با در نظر گرفتن بودجه اختصاصی باشد. مدیران دیجیتال مارکتینگ با تیم بازاریابی، پشتیبانی و فروشندگان، برای راه‌اندازی به موقع یک کمپین، کار می‌کنند.

مهم‌ترین دلیل برون‌سپاری فعالیت‌های تبلیغات آنلاین به ترتیب عبارت اند از:

  • افزایش سرعت رشد در رسیدن به اهداف سازمانی در فضای آنلاین
  • جلوگیری از فعالیت‌های اشتباه و کاهش هزینه‌های استخدام کارکنان جدید
  • صرفه جویی در هزینه فعال کردن و آموزش دپارتمان دیجیتال مارکتینگ

صاحبان کسب و کار برای موفقیت در فرایند همکاری با یک آژانس بازاریابی دیجیتال، شناخت کافی از وظایف آژانس دیجیتال مارکتینگ همکار خود داشته باشند. در نتیجه توصیه می‌کنم که این بخش را با دقت بیشتری مطالعه کنید.
آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ معمولا وظایف متنوعی را برای خود تعریف می‌کنند. البته هر آژانسی بسته به تیم‌های تخصصی خود و توانایی‌های ویژه کارکنانش، در بعضی وظایف متخصص‌تر است.

در نتیجه این مسئله، آژانس‌های تخصصی شکل گرفته‌اند. مثلا آژانس‌هایی که روی یک یا چند خدمت خاص تمرکز می‌کنند، مانند آژانس تخصصی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که به صورت تخصصی فعالیت‌های شما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف، ترویج و تبلیغ می‌کند. طبیعتا بسته به نیازهای شما می‌توان یک آژانس تخصصی مانند «مجموعه شراگیم» را برای برون‌سپاری وظایف انتخاب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها