در ابتدای جلسه امروز هیئت دولت؛

اعضای کابینه یازدهم سوگند یاد کردند

وزیران دولت یازدهم پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی از امروز نخستین روز کاری خود را به عنوان وزیر در کابینه آقای دکتر حسن روحانی آغاز کردند .
کد خبر: ۵۸۸۸۷۴
نخستین روز کاری وزیران دولت یازدهم

وزیر جدید نفت دولت یازدهم از ساعت 7 صبح با حضور دروزارت نفت نخستین روز کاری خود را آغاز کرد.

بیژن نامدار زنگنه در نخستین اقدام خود در یک پیام خبری که در شبکه اطلاع رسانی (شانا) هم منتشر شد بر ضرورت همدلی و هماهنگی همه دلسوزان وفعالان نفت برای پیشبرد اهداف بلند مدت و کوتاه مدت این وزارتخانه تاکید کرده است.

وزیر جدید نفت همچنین در حکمی با قدردانی از زحمات آقای نیکزاد رهبر مدیر کل سابق دفتر وزارتی وزارت نفت ، آقای کریم زمانی را به عنوان مدیر کل جدید دفتر وزارتی وزارت نفت منصوب کرد.

وی همچنین در حکم دیگر آقای محسن پاکنژاد را به عنوان سرپرست جدید اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی منصوب کرد.

آقای زنگنه همچنین امروز آقای منصور معظمی را به  سرپرستی معاونت بین الملل وزارت نفت منصوب کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کار خود را آغاز کرد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم نخستین روز کاری خود را امروز با حضور دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم، آغاز کرد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی از ساعت9:30دقیقه صبح امروز در دفتر وزیر بهداشت در این وزارتخانه در شهرک قدس تهران حاضر شد و در حالیکه دکتر حسن امامی رضوی معاون درمان و جمعی از مدیران این وزارتخانه وی را همراهی  می کردند، ساعت10با دکتر طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی دیدار کرد.

دکتر هاشمی در این دیدار وزارت بهداشت را پس از وزارت بازرگانی که تامین کننده مایحتاج مردم است مهمترین وزارتخانه دولت برشمرد و گفت: همه سعی خود را برای برطرف کردن مشکلات موجود در سلامت مردم به کار خواهد بست.

وی نخستین تصمیم خود را پس از جلسه و مشورت با معاونان این وزارتخانه، ایجاد منابع مالی جدید برای حل مشکلات پولی ریالی و ارزی برای دارو و مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها اعلام و اضافه کرد: مطمئنم با همتی که من و همکارانم داریم و صبری که مردم ما دارند، مشکلات را به تدریج برطرف خواهیم کرد.

بنابراین گزارش مراسم تودیع و معارفه وزرای بهداشت دولت دهم و یازدهم فردا صبح در تالار همایش های رازی برگزار می شود.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی متخصص چشم، دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با سابقه20سال خدمت در بیمارستان چشم پزشکی فارابی تهران است.

وی متولد1338در فریمان استان خراسان رضوی و دانش آموخته رشته تخصصی چشم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد با رتبه نخست بورد چشم پزشکی کشور است.

دکتر هاشمی مدرک فوق تخصص بیماری های قرنیه را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت کرده و از آن زمان به استادی دانشگاه درآمده است.

وی در حال حاضر استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته چشم پزشکی است و تاکنون بارها به عنوان محقق برگزیده در جشنواره های رازی، ابن سینا و فارابی حائز رتبه نخست پژوهش در علوم پزشکی شده است.

وزیر دفاع:برنامه 100 روزه برای تکمیل طرح های دفاعی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ساعت7 صبح امروز با حضور در ساختمان شماره یک وزارت دفاع فعالیت کاری خود را به عنوان دوازدهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

سردار سرتیپ حسین دهقان با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حمایت خود را از بخش دفاعی کشور در قالب رای به وزیر دفاع اعلام کردند، گفت: این رای اعتماد پیام های روشن و تاثیرگذار داخلی و خارجی را در پی داشت.

وی با اشاره به تلاش های ارزنده سردار وحیدی در مدت تصدی مسئولیت وزارت دفاع ، ضرورت های پیش رو در زمینه ارتقاء فرآیند قدرت سازی در سطح ملی و کاهش شکاف فناوری در حوزه های اولویت دار را از برنامه های اصلی خود ذکر کرد و گفت: مجموعه برنامه های وزارت دفاع در شرایط جدید با رویکرد جهش فناورانه راهبردی تنظیم شده است و با در اختیار گرفتن شاخص های نسل چهارم فناوری اجرا می شود.

سردار دهقان، نخستین اقدام خود را پس از شروع کار در وزارت دفاع با توجه به شناخت نسبتا مناسب از وضعیت موجود این وزارتخانه راهبردی، دو برنامه بلند مدت و یکصد روزه خواند و گفت: برنامه یکصد روزه، کامل کردن طرح های دفاعی از پیش مانده است.

وی با اشاره به سرمایه های انسانی ارزنده موجود در وزارت دفاع و ضرورت بهره گیری هرچه بیشتر از آن در مسیر رشد و تعالی سازمانی گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کمترین تغییر را در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی  خواهد داشت.

سردار دهقان، آینده تحولات جاری در کشور مصر و ضرورت استقرار دموکراسی و اراده مردم را در این کشور  مهم خواند و افزود: رخدادهای تاسف بار در مصر نتیجه ای جز تضعیف مستمر قدرت ملی در این کشور نخواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم بازگشتن ارتش به جایگاه قبلی خود به عنوان نهاد موازنه گر در تحولات این کشور گفت: تداوم روند موجود توسعه درگیری های داخلی و نهایتا اضمحلال اجتماعی و امنیتی در این کشور را به دنبال دارد.

سردار دهقان، دست نیافتن طرفین به راه حل های مبتنی بر گفتگو و توافق ملی را با توجه به جایگاه مصر در منطقه موجب توسعه بحران و تضعیف جبهه اسلام خواهی عنوان کرد و گفت: توسعه بی ثباتی در مصر و تصاعد ناامنی در منطقه، موجب شکل گیری حفره امنیتی در حوزه شمال آفریقا و زمینه ساز حضور نیروهای فرامنطقه ای خواهد شد و در دراز مدت می تواند موجب تغییر موازنه به نفع غرب و رژیم صهیونیستی شود.

وزیر دفاع با ابراز تاسف در خصوص انفجار اخیر در لبنان که منجر به شهادت جمعی از مردم بی گناه این کشور شد، گفت: نشانه هایی از اجرای برنامه ای پیچیده و چند وجهی متاثر از تحولات سوریه برای ایجاد درگیری های فرقه ای، طائفه ای و مذهبی با هدف تضعیف جبهه مقاومت ضد اسرائیلی و ایجاد ناامنی در لبنان مشاهده می شود که نیازمند توجه و هوشیاری بیشتر همه گروهها، اقوام و مذاهب است.

جنتی:باید آشنایی بیشتری پیدا کنیم

علی جنتی پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نخستین روز کاری خود را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم آغاز کرد.

 دکتر سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان و کارکنان این وزارتخانه هنگام ورود علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساختمان این وزارتخانه و دفتر کارش از وی استقبال کردند.

علی جنتی با اخذ234رای موافق از مجلس شورای اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم شد و از امروز فعالیت خود را در این وزارتخانه آغاز کرد.

علی جنتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اولویت های کاری خود گفت: مدتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دور بودم بنابراین پیش از هر چیزیباید آشنایی بیشتری با شرایط این وزارتخانه پیدا کنیم، سپس کارها را با توجه به سیاست ها و اولویت های دولت تدبیر و امید سامان دهیم.

وی با بیان این که مقداری کارها با سیاست های گذشته متفاوت است؛ افزود: تغییرات را به تدریج در بخش های مختلف فرهنگ، ادب، مسائل هنری، سینما و دیگر فعالیت ها بیان می کنم.

جنتی در پاسخ به پرسشی درباره عرصه کتاب و ممیزی آن گفت: سیاست کلی این است که برخی مقررات دست و پاگیر را به حداقل برسانیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ممیزی نویسندگان گفت: افراد که قابل ممیزی نیستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره زمان انتخاب معاونان خود گفت: به تدریج این کار صورت می گیرد و نمی توانم زمانی برای آن اعلام کنم.

جنتی در پاسخ به پرسشی درخصوص این که نخستین برنامه کاری شما چیست؟ افزود: اولین برنامه من شناخت این مجموعه و مسائل، مشکلات و چالش هایی است که وجود دارد بعد هم برنامه ریزی برای حل این مشکلات.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: جناب آقای حسینی از شخصیت های فرهیخته کشور است که من در دو دهه گذشته با وی همکاری نزدیکی داشتم و همچنان از نظرات، دیدگاه ها و اندیشه های آقای حسینی استفاده خواهم کرد.

دکتر سید محمد حسینی  وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پس از تحویل دادن کار به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کار اصلی ام فعالیت در دانـــشگاه است و بر می گردم و به وظیفه خود ادامه می دهم؛ البته معنایش این نیست که از کارهای عرصه فرهنگ و هنر به دور باشم.

وی در ادامه اضافه کرد: مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار خطیر و سنگین است که خداوند توفیق داد در این چهار سال خدماتی ارائه دهم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون که بار این مسئولیت از دوش من برداشته می شود احساس راحتی و سبکبالی می کنم و برای آقای جنتی آرزوی توفیق دارم که بتواند بهتر از گذشته اقدامات را به بیش ببرد؛ و اهالی این وزارتخانه هم همه همکاری لازم را خواهند کرد و من هم هر جایی لازم باشد در خدمتشان هستم.

وزیر راه وشهرسازی کار خود را آغاز کرد

وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم امروز با استقبال آقای علی نیکزاد همتای قبلی خود وارد ساختمان وزارت شد و کار خود را آغاز کرد.

عباس آخوندی در ادامه در نشست شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی حضور یافت.

زیر راه و شهرسازی در نخستین روز کاری خود اعلام کرد: بر اساس رای اعتمادی که نمایندگان مجلس به بنده داد‌ه‌ اند ،ارزیابی جدی از سیاست‌های وزارت راه وشهرسازی خواهم داشت و مدیریت‌ها و کارآمدی زیرمجموعه‌ها ارزیابی می کنیم.

 عباس آخوندی که امروز (شنبه) با استقبال علی نیکزاد وزیر پیشین راه و شهرسازی در شورای معاونان این وزارتخانه حضور یافت، تصریح کرد: مدیریتی را که  کارآمد است ادامه می دهیم و جایی که سیاستها و مدیریت‌ها قوی نیست اقدامات موثری را انجام خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی با تشکر از فعالیت‌ها و خدمات آقای نیکزاد در دوران وزارتش تاکید کرد: درخواست می کنم آقای نیکزاد رهنمود‌های لازم خود را برای بهبود امور ارائه دهند.

وی اظهار داشت: باید سیاست‌ها و خط مشی کلی را مرور کنیم و اگر لازم است تجدید نظر کنیم و تغییر وزیر فرصتی برای بررسی بدون تعصب و بازنگری در برنامه‌هاست و رفت و آمدها به مفهوم ناکارآمدی کسی و دلیلی بر موفقیت فوق العاده فرد دیگر نیست.

آخوندی گفت : وزارت راه وشهرسازی وزارتخانه‌ای تخصصی است و افراد حرفه‌ای در آن شاغل هستند و دنبال کار حرفه‌ای مطابق با استانداردها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توقعات مردم از حوزه راه و شهرسازی سنگین است و تلاش می کنم از حوزه بهره‌بردار به خدمات ارائه شده نگاه کنم و باید ببینیم شهروندان نگاهشان به خدمات ما چیست؟ و رضایت آنها تا چه حد کسب شده است؟

در ابتدای این جلسه آقای نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی با خیر مقدم به دکتر آخوندی و آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید تصریح کرد: فردی متخصص به وزارت راه و شهرسازی ورود پیدا کرده است و آقای آخوندی قبلا وزیر مسکن و شهرسازی بوده‌ و متخصص است و با نگاه جدید بر مسائل جدید اشراف دارد.

وزیر سابق راه و شهرسازی بیان کرد: در دولت نهم و دهم ساخت دو میلیون و 120 هزار واحد مسکن با تلاش بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر آغاز شد که یک میلیون و 600 هزار نفر تحویل داده شده است.

وی اعلام کرد: در حوزه مسکن شهری دو میلیون و 180 هزار واحد احداث شده که یک میلیون و 180 واحد به اتمام رسیده است و بقیه پیشرفت 70 درصدی دارد.

نیکزاد یادآور شد: امیدوارم در دولت یازدهم بحث ارتقای کیفیت پروژه‌ها مدنظر قرار بگیرد.

وزیر سابق راه و شهرسازی تصریح کرد: با اتمام 8 هزار کیلومتر راه آهن در دست ساخت تمامی استان‌ها به شبکه ریلی متصل می‌شود و کشورمان به خطوط ریلی تمام کشورها همسایه وصل خواهد ‌شد.

وی در ادامه با معرفی تمامی اعضای شورای معاونان و وظایف کاری آنها تصریح کرد: از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست کرده‌بودم در بحث ایمنی به هیچ عنوان کوتاه نیاید و بر این اساس بود که سانحه‌هوایی نداشتیم.

نیکزاد در پایان تاکید کرد: هیچ گاه حاضر به جدایی پژوهشکده حمل ونقل از وزارت راه وشهرسازی نبودم اما با پیگیری مصرانه با تصویب شورای عالی اداری و هیات وزیران این اقدام صورت گرفت.

وزیر صنعت،معدن وتجارت از صبح امروز فعالیت خود را در ساختمان مرکزی وزارت صنعت،معدن وتجارت آغاز کرد.

در بدو ورود آقای محمدرضا نعمت زاده به وزارت صنعت،معدن وتجارت جمعی از معاونان و مدیران کل از وی استقبال کردند.

مراسم رسمی معارفه آقای نعمت زاده وتودیع آقای مهدی  غضنفری روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

محمدرضا نعمت زاده توانست با کسب 199 رای موافق از مجلس شورای اسلامی  رای اعتماد بگیرد و به عنوان دومین وزیر صنعت،معدن وتجارت ، هدایت تولید وتجارت کشور رادر دست بگیرد.

استقبال از وزیر جدید نیرو و بدرقه آقای نامجو

ساعت 8 صبح امروز مدیران و کارکنان وزارت نیرو منتظر ورود وزیر جدید و استقبال از وی و بدرقه آقای مجید نامجو بودند.

وزرای جدید و قدیم وارد شدند و با همه همکاران و مدیران خوش و بش کردند و سپس در مقابل تمثال وزیر شهید نیرو، شهید عباسپور فاتحه خواندند.

آقای نامجو ، آقای چیت چیان را برای رفتن به دفتر وزارت  همراهی کرد و آقای چیت چیان وزیر جدید نیرو هم در میان استقبال همکاران و مدیران وزارت نیرو از زیر قرآن گذشت و یک جلد کلام خدا نیز به او هدیه شد تا رهسپار دفتر کارش شود.

حمید چیت چیان در حاشیه این مراسم گفت: نیازمند همکاری همه مدیران کارشناسان و همکاران وزارت نیرو هستم.

وزیر جدید نیرو تاکید کرد: رضایت مردم و مقام معظم رهبری و توسعه و پیشرفت با همکاری همه عوامل وزارت نیرو محقق خواهد شد.

وی افزود: دستاوردهای صنعت آب و برق حاصل تلاش گروه زیادی از مدیران و کارکنان و صنعتگران پرتلاش بوده که به اینجا رسیده است و کارنامه درخشانی به جا گذاشته اند.

چیت چیان موفقیت های وزارت نیرو را حاصل دانش و علم و تلاش زیاد همکاران دانست و گفت : ‌آقای نامجو هم در این 4 سال زحمات زیادی متحمل شدند و خودم را نیازمند استفاده تجارب ایشان و مدیران قبلی می دانم.

وی با توجه به اینکه در دو سال اخیر مشاور ارشد آقای نامجو بوده است در پاسخ به این پرسش که آیا آقای نامجو هم مشاور ارشد شما خواهد شد ؟ گفت: به آقای نامجو می گویم نیاز به کمک همه همکاران دارم و حتی یک نفر نیست که بی نیاز به آن باشم و باید از تجربه آقای نامجو به طور احسن استفاده کنیم.

آقای نامجو نیز در حاشیه این استقبال گفت: همه یک روز می آیند و یک روز می روند و من امروز کارم تمام شده است و می روم ، به آقای چیت چیان هم می گویم این روز برای شما هم هست.

وی از انتخاب آقای چیت چیان و رای بالای وی در مجلس ابراز خوشحالی کرد و گفت: آقای چیت چیان از بدنه وزارت نیرو انتخاب شده و آشنا به همه مسائل صنعت آب و برق است ، به همین دلیل هم اندیشی و همگرایی خوبی در وزارت نیرو وجود دارد تا ایشان به اهداف تعیین شده برسد.

نامجو افزود: آقای چیت چیان سرمایه خوبی در اختیار دارد و ایشان مرد استفاده از فرصت هاست.

وزیر نیروی سابق در پاسخ به این پرسش که امروز از وزارتخانه به کجا می روید ؟ گفت: جاهای زیادی است و هنوز تصمیم نگرفتم.

پرسیدم پس از اینجا به خانه می روید که گفت: "به خانه هم راهم نمی دهند" ، کار زیاد است ، یک جا را انتخاب و آغاز به کار می کنم.

برخی منابع در وزارت نیرو می گویند آقای نامجو به پژوهشگاه نیرو می رود.

وزیر جدید نیرو در ادامه نخستین دیدار خود در جمع کارمندان نیرو ، تکیه بر پژوهش بر پژوهش، توسعه و فن آوری را لازمه حرکت به جلو دانست و گفت : نمی توانیم فقط به یافته های گذشته تکیه کنیم ، اگر اقتصاد صنعت آب و برق را متکی به دانش نکنیم ، نخواهیم توانست با تغییرات روز جهان و کشور هماهنگ شویم.

حمید چیت چیان اضافه کرد : پژوهش های کاربردی و تجاری سازی ان را باید مد نظر قرار بدهیم و با جدیت در این مسیر تلاش کنیم تا صنعت آب و برق به یک اقتصاد و دانش بنیان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت آب و برق معطوف به مشترکان و ذی نفعان است ، گفت : نخستین هدف ما تامین منافع و رضایت مشترکان و ذی نفعان است.

وزیر نیرو به حادثه اخیر سد کارون که در آن حادثه تعدادی در دریاچه سد غرق شدند ، اشاره کرد و گفت : چرا نباید حل مشکل مردم ساکن در منطقه اجرای طرح در درجه اول اهمیت قرار بگیرد ؟‌ در این زمینه باید تجدیدنظر شود.

وی تاکید کرد : هدف ما نباید فقط تولید برق و سد ساختن باشد ، بلکه باید ارتقای کیفیت خدمات رسانی در اولویت قرار گیرد و بهبود خدمت به مردم به فلسفه نخست کار وزارت نیرو تبدیل شود.

چیت چیان همچنین از مشکلات شهر اندیمشک یاد کرد و گفت : این شهر بین دو سد دز و کارون 3 قرار دارد که عده زیادی خارج از این شهر از آب این دو سد استفاده می کنند اما هنوز مردم این شهر از آب چاه استفاده می کنند.

وی تاکید کرد : از مدیران می خواهم به این نکته توجه کنند که در کنار کارهای توسعه ای اقداماتی انجام دهند که رضایت مردم را به حداکثر برسانند.

چیت چیان دوباره به طرح های بزرگ آبی که در خوزستان به اجرا درآمده است ، اشاره کرد و گفت :‌ برخی روستاهای این استان هنوز از طریق تانکر آبرسانی می شود که قابل تحمل نیست و نباید توسعه گرایی را ساخت سد بدانیم.

وی به همدلی و همکاری و یکدلی میان فعالان صنعت آب و برق اشاره کرد و گفت : یک نفر هم در صنعت آب و برق نداریم که احساس کنیم به او نیازی نیست ، همه همکاران و مدیران صاحب این صنعت هستند و باید در این صنعت بمانند  و کار کنند.

وزیر جدید نیرو اضافه کرد : ممکن است پست ها تغییر کند ،خروج نیروی انسانی از صنعت نداریم و باید از نظر منابع انسانی ، کارشناسان جدید را وارد صنعت کنیم و به آموزش های جدید توجه خواهیم کرد.

همچنین وزیر امور خارجه پس از کسب رای اعتماد نمایندگان ملت در مجلس از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

واعظی: نیازمند کار و تلاش بیشتر هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر استفاده از تخصص همه افراد دلسوز برای اهداف نظام، انقلاب، خدمت رسانی به مردم و توسعه کشور تاکید کرد.

واعظی که صبح امروز به عنوان نخستین روز کاری در وزارتخانه تحت مسئولیت خود حضور یافت و مورد استقبال وزیر پیشین و معاونان و مدیران کل این وزارتخانه قرار گرفت، افزود: در این وزارتخانه همکاران بسیار خوبی داریم و از دو سه هفته قبل که بنا شد این مسئولیت را بپذیرم، همواره مشمول محبت دوستان بوده ام.

وی گفت: برنامه ای که نوشتم نظرات شما بود و صحبت هایی که در کمیسیون های مختلف مجلس کردم نیز انعکاس نظرات شما همکاران بوده است.

واعظی ابراز امیدواری کرد: روابط نانوشته ای که از دو سه هفته قبل با همکاران در وزارتخانه به وجود آمده است، تا پایان دوره خدمتگزاریم استمرار یابد.

وی با بیان اینکه هرجا که ساختمان ها و دکل ها را می دیدم، یک احساس مالکیتی در خصوص آنها داشتم، افزود: زیرا بهترین دوران جوانی را در اینجا گذرانده ام.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دورانی که بنده در این وزارتخانه تصدی داشتم، کار از ساعت 6،30 آغاز می شد و تا ساعت 12 شب ادامه داشت و پنج شنبه و جمعه ها نیز در استان ها بودیم.

واعظی افزود: اگر آن زمان کاری انجام شد، حاصل کار جمعی و دلسوزی بود.

وی گفت: اکنون کشور ما با شرایطی مواجه است که قطعا نیازمند کار و تلاش است.

واعظی افزود: این صحبت من به هیچ وجه به معنای این نیست که کسانی که در گذشته در بخش های مختلف کشور تلاش کردند، قدرشناس آنان نباشم بلکه از همه کسانی که در رده های مختلف در این وزارتخانه یا وزارتخانه های دیگر تلاش کردند، ممنون هستم.

وی گفت: واقعیتی وجود دارد که شما به عنوان مدیران ارشد این وزارتخانه باید آن را به عنوان کلیدی ترین موضوع مدنظر داشته باشید و آن این است که به دلایل داخلی و خارجی، مشکلات زیاد شده است.

واعظی با بیان اینکه ما مردم فهیم و آگاهی داریم، افزود: مردم، همه گونه دولت و مقام معظم رهبری را یاری کردند و باید با کار خود و تلاش بیشتر پاسخ مناسب به مردم بدهیم.

وی وزارت ارتباطات را به عنوان زیرساخت و بسترساز توسعه کشور دانست و گفت: اگر همبستگی جمعی نداشته باشیم و دلسوزانه برای کشور کار نکنیم، نمی توانیم پاسخگوی خداوند، مقام معظم رهبری ، مجلس، رئیس جمهور و مردم باشیم.

وزیر ارتباطات افزود: فکر نکنید فقط من مسئولم، ممکن است در مقابل رئیس جمهور و مجلس مسئول باشم، بلکه همه ما در مقابل خداوند، مردم و جوانان و خانواده خود مسئول هستیم و اگر فردی می تواند یک گام بیشتر برای اهداف این وزارتخانه بردارد و برندارد، مسئول است.

واعظی گفت: نمی خواهم نگاهم به همکاری،  اداری باشد و معتقدم همان روحیه ای که در 33 سال گذشته داشتم، الان نیز همان روحیه را دارم.

وی از مدیران و مسئولان وزارت ارتباطات خواست، احساس کنند که خود وزیر هستند و این روحیه را به زیر مجموعه منتقل کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ما اکنون با مشکلاتی مواجهیم، گفت: باید در عمل به مردم اثبات کنیم که برای خدمت آمده ایم.

واعظی ابراز امیدواری کرد با کمک خداوند و هدایت مقام معظم رهبری، همه دست به دست هم بتوانیم برای این مردم خوب قدم هایی را برداریم.

وی از مدیران و مسئولان وزارت ارتباطات در خصوص استقبال از وی تشکر کرد و افزود: اصلا انتظار نداشتم که چنین استقبالی شود، چرا که در قید و بند تشریفات نیستم.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها