جام جم آنلاین - آرشیو

کمک رسانی هوایی اقدام فریبکارانه آمریکایی‌ها

کمک رسانی هوایی اقدام فریبکارانه آمریکایی‌ها

غربی‌ها برای کاهش احساسات جهانی و ترمیم چهره خود رویکرد کمک رسانی به غزه از طریق هوا را در دستور کار قرار داده‌اند که البته اقدامی فریبکارانه است و به هیچ عنوان نمی‌تواند سرپوشی بر حمایت تسلیحاتی آن‌ها از رژیم صهیونیستی باشد. این درحالی است که آن‌ها علاقمند نیستند که کشور‌های اسلامی در حمایت از غزه حرکتی را آغاز کنند، چراکه می‌دانند پیوند کشور‌های اسلامی می‌تواند، نهضت تازه‌ای را ایجاد کند. 

وحشت صهیونیست‌ها از «طوفان‌رمضان»

وحشت صهیونیست‌ها از «طوفان‌رمضان»

این روز‌ها رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها موضوع آتش بس تا پیش از ماه مبارک رمضان را دنبال می‌کنند. در واقع رژیم صهیونیستی از طوفان رمضان بیش از طوفان الاقصی در وحشت است و آمریکایی‌ها نیز برای جلوگیری از جوش و خروش همگانی مردم فلسطین به دنبال ایجاد آتش بس موقت هستند.

رده بندی جدید سکو‌های نمایش خانگی از سوی ساترا

رده بندی جدید سکو‌های نمایش خانگی از سوی ساترا

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر از رده بندی جدید ساترا برای تعامل بهتر با سکو‌های نمایش خانگی خبر داد.

‌سکوت جامعه جهانی در برابر نسل‌کشی در رفح

‌سکوت جامعه جهانی در برابر نسل‌کشی در رفح

جنایت جنگی و نسل‌کشی در غزه در چارچوب طرح مشترک آمریکا اسرائیل برای نابودی غزه قابل تجزیه و تحلیل است. با توجه به گذشت ۱۲۹ روز از عملیات طوفان‌الاقصی در این مدت رژیم صهیونیستی به کشتار و کوچ اجباری مردم غزه پرداخته و شمار شهدای غزه نیز از ۲۸ هزار نفر فراتر رفته است.

تلاش برای تغییر شطرنج نظامی منطقه

تلاش برای تغییر شطرنج نظامی منطقه

 آمریکا و انگلیس برای تغییر شطرنج نظامی منطقه اقدام به بمباران گسترده علیه عراق، سوریه و یمن کرده‌اند که این رویکرد نشان می‌دهد، منطقه به سمت گسترش جنگ و تقابل بین محور مقاومت، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال حرکت است. این رویکرد خطرناک، اما سبب ایجاد بحران گسترده در منطقه خواهد شد.

افزایش بودجه صدا و سیما قانونی است | اداره صدا و سیما با حداقل‌ها

افزایش بودجه صدا و سیما قانونی است | اداره صدا و سیما با حداقل‌ها

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش بودجه صدا و سیما براساس مصوبات قانونی بوده است، گفت: این رویکرد اتفاق جدیدی نیست و نمایندگان مجلس قانون را اجرا کرده‌اند. یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با بیان اینکه ساخت و اجرای برنامه‌هایی که برای صدا و سیما تعریف شده نیازمند بودجه مناسب است، تاکید کرد: در مقایسه با کشور‌های منطقه صدا و سیما با بودجه حداقلی اداره می‌شود.

گام جدید ایران در پرتاب زنجیره ماهواره‌ها

گام جدید ایران در پرتاب زنجیره ماهواره‌ها

رییس پیشین پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم با اشاره به اینکه امروز سه ماهواره مهدا، کیهان ۲ و هاتف ۱ با استفاده از یک ماهواره بر پرتاب شدند، گفت: این اتفاق برای اولین بار در کشورمان عملی شده است و آن را باید گامی بلند در پرتاب زنجیره ماهواره‌ها برای کشورمان به حساب آورد.

امام به عنوان نخستین فرد انقلابی حقوق زنان را تبیین کردند | اسلامخواهی جدا از مخالفت با یک آخوند است

امام به عنوان نخستین فرد انقلابی حقوق زنان را تبیین کردند | اسلامخواهی جدا از مخالفت با یک آخوند است

روحیه‌ تحول‌خواهی و تحول‌انگیزی، بعد تازه‌ای از شخصیت امام بود که مقام معظم رهبری چندی پیش و در جریان سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی به آن اشاره کردند؛ موضوعی که شاید از دید بسیاری از افراد به ویژه همراهان و نزدیکان ایشان مغفول مانده یا به دلایل مختلفی به سبک و سیاق گذشته باطراوت نیست.

«اعتدال» سعودی، اسم رمز راهبردهای تروریستی +اینفوگرافیک

«اعتدال» سعودی، اسم رمز راهبردهای تروریستی +اینفوگرافیک

سال۲۰۱۷ را باید نقطه عطف جنگ‌های سایبری در جهان نامگذاری کرد. دقیقا همان سالی که ترامپ به عربستان سفر می‌کند و با همراهی ملک‌سلمان، پادشاه عربستان و ژنرال عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر مرکزی را در ریاض، پایتخت عربستان با عنوان «مرکز اعتدال» تاسیس می‌کنند.

پشیمان نیستم اما دوباره شمر نمی‌شوم

پشیمان نیستم اما دوباره شمر نمی‌شوم

محمد فیلی تاکنون در قالب نقش‌های متعددی جلوی دوربین رفته است که بی‌گمان نقش شمربن‌ذی‌الجوشن در سریال «مختارنامه» یکی از برجسته‌ترین و ماندگارترین آنهاست. بازی‌های او در سریال‌های «روزی‌روزگاری» و «تفنگ‌سرپر» نیز همچنان در یاد و خاطره مخاطبان تلویزیون مانده است. فیلی به گفته خودش، به تاریخ و کارهای تاریخی علاقه دارد و هرگاه وقت داشته باشد، گریزی به تاریخ می‌زند و درباره آن می‌خواند. او در سریال مختارنامه نقش منفور شمر را بازی کرد اما از این‌که این نقش را ایفا کرده است، پشیمان نیست.

سلمان و موسی(ع) چگونه منجی خواهند شد؟

سلمان و موسی(ع) چگونه منجی خواهند شد؟

همزمان با تصویب بودجه سال آینده صداوسیما، بحث درباره تولید مجموعه‌های فاخر و الف ویژه صداوسیما داغ شده است.

چهارشنبه‌ها جام‌جم نایاب می‌شد

چهارشنبه‌ها جام‌جم نایاب می‌شد

محمد بلوری، پدر حادثه‌نویسی ایران با این‌که 85سال دارد، اما هنوز هم مانند اولین روزهای کاری‌اش در روزنامه‌کیهان، بسیاری از اتفاقات جامعه را زیر ذره‌بین خود دارد. به جایش، هم تایید می‌کند و هم تیغ تیز انتقادش را به نرمی به جان خبر و خبرنگاران می‌کشد. قبل از این‌که‌ کارش را در شهریور سال1336 درکیهان شروع‌کند، افراد زیادی برای کسب عنوان خبرنگاری به روزنامه رفتند، ولی صندلی، سهم بلوری بود که با پشتکار خودش، هم موفق شد و هم اولین صفحه حوادث را در این روزنامه راه‌اندازی‌کرد و نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. او دو سال هم در روزنامه جام‌جم حضور داشت و درست مثل صفحه حوادث‌کیهان، ضمیمه تپش را از خود به یادگارگذاشت.

مجرمان بی‌نام و نشان

مجرمان بی‌نام و نشان

افرادی بی‌نام و نشان هستند، هر موقع بخواهند به‌راحتی با پرداخت مقدار ناچیزی پول وارد ایران شده و بدون این‌که سرشماری یا رهگیری شوند، در یکی از شهرها از نقطه صفر مرزی تا قلب کشور مستقر شده و زندگی‌شان را آغاز می‌کنند.

راهکارهای‌ساده برای رفع بی‌خوابی

راهکارهای‌ساده برای رفع بی‌خوابی

بی‌خوابی یا کم‌خوابی برای برخی افراد چنان ملال‌آور و زجرآور است که فرد حاضر است هر دارو یا غذایی بخورد تا بتواند تنها چند ساعت خوابی عمیق و لذت‌بخش داشته و به صبر و حوصله کافی دست یابد.

چطور با اخبار جعلی مبارزه کنیم؟

چطور با اخبار جعلی مبارزه کنیم؟

اطلاعات نادرست در حال حاضر یک مشکل بزرگ است اما جدید نیست. ژنرال‌های رومی از آن برای پیروزی در نبردها استفاده می‌کردند، رهبران در طول طاعون سیاه برای آزار و اذیت گروه‌های مذهبی به آن تکیه می‌کردند و جاسوسان در قرن بیستم از آن برای بی‌ثبات کردن دولت‌های خارجی استفاده می‌کردند. آنچه تغییر کرده سرعت و دامنه سوءاستفاده است. اینترنت و رسانه‌های اجتماعی به‌طور چشمگیری دامنه این تاکتیک قدیمی را افزایش داده‌اند و همه، از نوجوانان گرفته تا دیگران را قادر به انتشار دروغ می‌کنند. در حالی‌که تحریف‌ها فراگیرتر شده و زمان و تمایل به ارزیابی واقعیات کاهش یافته است.

تعقیب‌وگریز هالیوودی برای دستگیری دزدان خانه‌های‌پایتخت

تعقیب‌وگریز هالیوودی برای دستگیری دزدان خانه‌های‌پایتخت

دزد سابقه‌دار که کلکسیونی از جرایم را در پرونده مجرمانه‌اش دارد، پس از آزادی از زندان باند سرقت سریالی از خانه‌های شمال تهران را تشکیل داد. دزد حرفه‌ای و همدستانش برای فرار از دست پلیس به سمت هشت خودرو شلیک کردند.

تاراج میراث‌ملی

تاراج میراث‌ملی

«افزایش 79درصدی سرقت، تجارت اشیای تاریخی و استفاده از فلزیاب»، این تیتر خبری بود که هفته گذشته، مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد و از شدت یافتن فاجعه‌ای خبر داد که از سالیان پیش حوزه میراث فرهنگی را تهدید می‌کرد و حالا دامنه آن نسبت به گذشته بیشتر شده است. جرمی هم ردیف با جرایم علیه امنیت؛ که همواره مورد علاقه سلاطین‌ اشیای تاریخی و عتیقه بوده و برای دسترسی به آن، هر خطر و هزینه‌ای را به جان می‌خرند تا سود هنگفت حاصل از آن را به جیب بزنند.

سرقت‌های‌بزرگ دزدان‌حرفه‌ای

سرقت‌های‌بزرگ دزدان‌حرفه‌ای

16خرداد امسال، ماجرای دستبرد به صندوق امانات بانک ملی شعبه انقلاب تهران در فضای مجازی جنجالی شد. دزدانی حرفه‌ای با نقشه‌ای حساب شده، از تعطیلات نیمه خرداد سوء استفاده کرده و با ورود به بانک ملی، خود را به صندوق امانات رسانده و با خیالی راحت 168 صندوق را خالی کرده و پول، ارز و طلاها را با خود بردند. دزدان اسناد و مدارک و دسته چک‌ها را کف سالن رها کرده و با خود نبرده بودند.

خلأقانونی در برخورد با طراحان تصادف و نزاع‌های‌ساختگی

خلأقانونی در برخورد با طراحان تصادف و نزاع‌های‌ساختگی

در قانون مجازات اسلامی ماده‌ای با عنوان این‌که اگر شخصی اقدام به خودزنی کند، مجازات خواهد شد، وجود ندارد. تنها ماده‌ موجود در این زمینه، ماده 51 قانون مجازات نیروهای مسلح است که در آن به این نکته اشاره شده که اگر کسی به طور عمد به خود آسیب بزند تا به واسطه آن از امتیازی بهره‌مند شود، برای او مجازات تعیین شده است که البته این موضوع مختص نیروهای مسلح است. ولی در قانون مجازات اسلامی که شمول آن برای تمام مردم ایران است، به موضوع مجازات فردی که سعی می‌کند با ایجاد تصادف یا نزاع ساختگی از شرکت‌های بیمه دیه دریافت کند، اشاره نشده است.

زیبایی زیرزمینی

زیبایی زیرزمینی

سالن‌هایشان را بسیار زیبا طراحی کردند. وقتی وارد ‌شوید با نورپردازی خاص و صندلی‌های گران‌قیمت و آینه‌کاری روبه‌رو می‌شوید. همین موضوع باعث می‌شود همان لحظه اول متوجه نشوید چه اتفاقی درحال رخ دادن است و خود را در دام آنها گرفتار می‌کنید. آنها با تبلیغات پرزرق‌وبرق و سالن‌های لاکچری مدعی می‌شوند می‌توانند عمل‌های زیبایی انجام دهند. این گروه از طریق فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام با هویت‌های جعلی در امور درمانی مداخله می‌کنند که برای سلامت جامعه مخاطره جدی به شمار می‌رود؛ در حالی که آنان بدون داشتن مدرک و تخصص و تبحر لازم در حوزه پزشکی حتی نسبت به نصب دستگاه‌های پیشرفته و لیرز مبادرت کرده و به امور مربوط به پزشکی می‌پردازند.

1 صفحه

نیازمندی ها