عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه با توجه به تشکیل کابینه جدید باید به آن کمک کرد تا مشغول به کار شود و فعلاً باید گذشته‌ها را فراموش کرد، گفت: فتنه را خط قرمز می‌دانم و از همین رو وزرای پیشنهادی نیز به نحوی از آن اعلام برائت کردند.
کد خبر: ۵۸۸۹۴۶
باید گذشته‌ها را فراموش کرد

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با فارس، درباره عملکرد مجلس در عدم رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی که در فتنه 88 موثر بودند به دو نکته اشاره کرد و اظهار داشت: همه وزرا نسبت به مقام معظم رهبری ابراز وفاداری کردند که این یک ارزش است و نکته دوم نیز این بود که همه وزرای پیشنهادی به صورت صریح یا غیرصریح از فتنه ابراز برائت کردند که این امر ستودنی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه با توجه به تشکیل کابینه جدید باید به آن کمک کرد تا مشغول به کار شود و فعلاً باید گذشته‌ها را فراموش کرد، در عین حال گفت: فتنه را خط قرمز می‌دانم و از همین رو وزرای پیشنهادی نیز به نحوی از آن اعلام برائت کردند.

وی با بیان اینکه پیگیری نقاط ضعف یا پرداختن به اینکه اگر به وزیری رای داده می‌شد یا نمی‌شد در این مقطع غیرمفید است، تصریح کرد:‌ مردم عملکرد دولت را ارزیابی می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سخنان روحانی مبنی بر اینکه از وزرا قول گرفته است که آنها جناحی عمل نکنند و به شایسته‌سالاری توجه داشته باشند یادآور شد: مردم از وزرا انتظار دارند که در عزل و نصب‌های خود این نکته را رعایت کرده و شایسته‌سالارانه عمل کنند و در چینش نیروها حب و بغض جناحی نداشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص مهمترین شاخص‌هایی که باید برای معرفی سه وزیر جدید در نظر گرفته شود، به توانایی و کارآیی، ولایتمداری، دور بودن از فتنه و در راس همه آنها تدین اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها