در سوگ خدمت

دقیقا ازهمان ابتدای انتشار اولین خبرها پیرامون احتمال سانحه برای بالگرد سیدابراهیم رئیسی سیل توجه‌های خبری در فضای مجازی ایران و جهان آغاز شد. تا لحظه نوشتن همین گزارش جمع و ‌جور که نزدیک به۲۴ ساعت از این سانحه می‌گذرد هم تمامی ترندهای مهم در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) مربوط به این اتفاق است.
کد خبر: ۱۴۵۷۷۲۸
 
اما درهمان ساعات ابتدایی به نوعی کاربران توییتر رکوردزنی کردند. به طوری که به‌دنبال انتشار اخباری درخصوص خبر سقوط بالگرد سیدابراهیم رئیسی و همراهان او، کاربران توییتر به‌طور لحظه‌ای نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. داده‌های ثبت شده نشان می‌دهد از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه به‌بعد، واکنش‌ها نسبت به این ماجرا آغاز شده و همان‌طور که در نمودار مشخص است، فقط در یک ساعت ابتدایی، بیش از ۱۰هزار توییت وریتوییت دراین ماجرا منتشرشده و درهردقیقه بر تعداد توییت‌ها افزوده می‌شود. در کنار این اتفاق هم رسانه‌های جهان روایت‌های خود را از این سانحه تلخ منتشر کرده‌اند.

نشریه نیوزویک

همراه با مقاومت
این نشریه با رسانه‌ای کردن خبر شهادت ابراهیم رئیسی و همراهان در جریان سقوط بالگرد با انتشار گزارشی مدعی شد که با درگذشت رئیس‌جمهوری ایران گمانه‌زنی‌ها در باب رویکرد تهران در ارتباط با خاورمیانه افزایش یافته، چرا‌که این کشور نقشی کلیدی در این منطقه دارد و بازیگری قدرتمند و پیشرو است. ایران از حامیان آرمان فلسطین و جنبش مقاومت است و در جریان جنگ اسرائیل و حماس، کنار مردم فلسطین و محور مقاومت قرار گرفت. این نشریه نوشته است تهران در دوران رئیسی نیز خواهان پیروی از رویکردی دیپلماتیک بود. 

نشریه واشنگتن‌پست
تنش‌ها با آمریکا ادامه دارد
این نشریه با انتشار گزارشی ادعایی ضمن اشاره به شهادت ابراهیم رئیسی به همراه حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در حادثه سقوط بالگرد در شمال غرب ایران ادعا کرد، همزمان با انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران به‌واسطه انفعال دولت بایدن مذاکرات هسته‌ای میان این کشور و قدرت‌های جهانی جهت احیای برجام متوقف شد؛ توافقی که ماه می ‌۲۰۱۸ دونالد ترامپ از آن خارج شد و فصل تازه‌ای از تنش میان تهران و واشنگتن را رقم زد.

نشریه فارین پالیسی 
رویکرد ایران تغییری نمی‌کند
این نشریه با اشاره به شهادت ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد در شمال‌غرب ایران مدعی شد که در شرایط کنونی گمانه‌زنی‌ها درباره رویکرد ایران در ارتباط با معادلات خاورمیانه افزایش یافته است. به ادعای فارین پالیسی، این حادثه در شرایطی رخ داد که خاورمیانه در مسیری سخت قرار دارد. این نشریه در ادامه مدعی شد که طبیعتا در شرایط کنونی رویکرد ایران در ارتباط با خاورمیانه و روسیه تغییری نخواهد کرد.

سی‌ان‌بی‌سی
یک رهبر فوق‌العاده
این پایگاه ضمن اشاره به سقوط بالگردحامل رئیس‌جمهوروبه شهادت رسیدن ایشان وهمراهان‌شان به پیام نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند اشاره کرد. مودی با انتشارتوییتی درپیام‌رسان ایکس ضمن تسلیت این فاجعه به مردم ایران،مشارکت رئیسی در تقویت روابط دوجانبه هند و ایران را متذکر شد و تاکید کرد که این گزاره همیشه در یادهاخواهد ماند.سی‌ان‌بی‌سی پس از آن به واکنش نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در گزارش خود اشاره کرد؛ همانی که رئیسی را «رهبر فوق‌العاده» خواند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها