روحانی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا:

خزانه‌داری آمریکا بانک‌ های جهان را از همکاری با ایران می‌ترساند

رئیس جمهوری پس از بازگشت از سفر نیویورک با تشریح دستاوردهای این سفر گفت: درکمیسیون مشترک موضع جمهوری اسلامی ایران مورد تایید قرار گرفت و رفتار آمریکا را منطبق با برجام ندانستند.
کد خبر: ۹۴۸۱۶۱
آمریکا قول داد عملکرد برجامی خود را اصلاح کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ظهر جمعه در فرودگاه مهرآباد افزود: در جلسه وزرای کمیسیون مشترک نظارت بر اجرای برجام، همه به آمریکا گفتند که این مواردی که انجام می دهید بابرجام منطبق نیست و آمریکا قول داد که این روند را اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من این خیلی مهم است که در اولین جلسه مشترکی که تشکیل می شود، 6 کشور موضع جمهوری اسلامی ایران را دارند.

روحانی اضافه کرد: این هم توفیقی بود. به دلیل این که ما هم باید از فضای برجام استفاده کنیم و اگر تخلفی می بینیم با قاطعیت برخورد کنیم.

وی یادآور شد: اگر جایی تعهد کردیم ما هم تا جایی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند، ما هم بر اساس وظیفه اسلامی به تعهد مان عمل می کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به استقبال مقامات عالی کشورهای مختلف از برجام، اظهار داشت:همه کشورهایی که با ما ملاقات می کنند نسبت به برجام خوشحالند. رئیس جمهوری فرانسه خودش مطرح کرد که این همه زحمت کشیدیم و به توافق رسیدیم؛ این که نمی شود کشوری بخواهد در مسایل بانکی اخلال کند.

وی با تاکید بر این که همه ملت ها باید از این فضا استفاده کنند، عنوان کرد: یعنی همان نکته ما به دنیا که همه باید از فضای پس از برجام استفاده کنند، مورد تاکید قرار گرفت و مردم ما می دانند که کارآفرینان و مردم ما باید بیشتر از این فضا استفاده کنند.

نخواهیم گذاشت آمریکایی ها اموال ملت ایران را ببلعند

روحانی همچنین درباره نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در نطق سازمان ملل به نکات مهمی که مورد نظر ما بود راجع به منطقه صحبت و مواضع جمهوری اسلامی ایران اعلام شد. راجع به برخی کشورهای منطقه که از اصول اسلامی و انسانی خود متاسفانه تجاوز کردند یعنی عربستان هم توضیح داده شد .

وی افزود: همچنین درباره اهمیت برجام و تعهداتی که طرف مقابل ما دارد البته عمدتا مقصود ما آمریکاست، آمریکایی ها به خاطر تاخیرها و اهمال هایی دارند در این سخنرانی مورد نکوهش قرار گرفتند و همچنین دو میلیارد دلار اموال ایران را که غیر قانونی تصرف کردند.

رییس جمهوری ادامه داد:هم در مصاحبه ها و هم در سخنرانی ها گفته شد که نخواهیم گذاشت امریکایی ها بخواهند اموال ملت ایران و بانک مرکزی را ببلعند، در دادگاه بین المللی ایستادگی خواهیم کرد و این پول را از آنها پس خواهیم گرفت.

همه قبول دارند که ایران کشوری تاثیرگذار است

روحانی با اشاره به برگزاری 14 ملاقات با سران کشورها و اهمیت این ملاقاتها گفت: در این ملاقاتها همه از ما می پرسیدند و اوضاع منطقه و راه حل مسائل را سوال می کردند. اینکه در دنیا مطرح می شود ایران راه حل است یا مشکل؟ یک مقدار خنده دار است. برای اینکه سران کشورها وقتی به ما می رسند به صراحت از ما می پرسند درباره سوریه عراق یمن و لیبی چه کار باید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین همه قبول دارند ایران راه حل است و کشوری است تاثیرگذار و نقش آن در منطقه ما بی بدیل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
رضا
-
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
به ما كه 40 ساله گفتند آمریكا دشمنه حالا چی شده باید به قول دشمن امیدوار بود؟
حسین
-
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
آمریكا دشمن هست . ولی یك دشمن منطقی است. به منافعش نگاه می كند. دشمن این سی وچند سال ما عربستان بود و است و تخم دشمنی بین ایران و آمریكا را عربستان پاشید و خود نیز آبیاری كرد تا هم اكنون این دشمنی مثل یك درخت تنومند شده است.
جانبازو بازنشسته
-
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
آقای روحانی نباید در مقابل دشمن ضعف نشان داد شما بهتر است به اوضاع داخلی سروسامان دهید جلوی پرداخت حقوق های نجومی را بگیرید و هر هفته قیمت كالاهای مورد نیاز مردم را افزایش ندهید مردم كه حقوق های نجومی نمی گیرند
حسین
-
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
از قدیم گفتند با زبان نرم مار را می توان از سوراخش بیرون آورد . كاری كه دیپلماسی می كند جنگ از انجامش ناتوان است . گفتگو هم یكی از مراحل است.
زینب
-
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۰
۰
واقعا اینا دلشون خوشه ها هر چی بد عهدی میبینند باز بیشتر به سمتشون میرن ... بابا اونها فقط و فقط به فكر منافع خودشونن نه ما و نه هیچكس دیگه...

نیازمندی ها