از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام کنید

پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی

رییس مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران از برگزاری اولین نشست پیش همایش علمی آسمان آبی زمین پاک در روز سه شنبه نوزدهم اسفندماه 93 ساعت 9 الی 12 در سالن اشراق معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد.
کد خبر: ۷۷۸۰۳۵
برگزاری نشست پیش همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران، غلامرضا کریمی ضمن اعلام زمان پیش همایش علمی آسمان آبی زمین پاک گفت: مدیریت شهر تهران در راستای توجه به مقوله «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و با توجه به فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی، تاکید ویژه ای بر ارتقای فرهنگ شهروندی دارد و در راستای این تاکید است که در سال جاری طرح «آسمان آبی و زمین پاک» را با تاکید بر سه مقوله خط سفید، مدیریت پسماند و آلودگی هوا مطرح کرده است.

وی افزود: در موضوع خط سفید با تاکید بر ساماندهی عبور و مرور خودروها به عنوان نماد نظم و انضباط در حوزه ترافیکی، آموزش عمومی در این زمینه را در دستورکار خود قرار داده است.این طرح به عنوان نقطه آغاز رویکرد برای دستیابی به ارتقای فرهنگ ترافیک می باشد.

کریمی در خصوص مقوله آلودگی هوا اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران از جمله بزرگترین معضلات شهر تهران است، لذا در برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران، اصلاح و ارتقای فرهنگ ترافیک و مقابله با مشکل آلودگی هوا و مدیریت آن از اولویت های اصلی مدیریت شهری تهران است.

رییس مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران با بیان اینکه تاکید موضوع پسماند بر کاهش تولید پسماند و تفکیک آن به منظور سهولت قرار دادن آن در چرخه بازیافت و ورود مجدد آن به عرصه زندگی است، افزود: آموزش عمومی دراین زمینه در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است. فرهنگ سازی پیش​نیاز و تضمین کننده برنامه های مدیریت پسماند است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمی اظهار داشت: با آموزش روش صحیح مواجهه با پسماند در تمام سطوح جامعه و اصلاح فرهنگ عمومی در مواجهه با پسماند و قابلیت بازیافت و استفاده مجدد از آن می توان شاهد تاثیر فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی این طرح بود.

وی افزود: طرح آسمان آبی - زمین پاک در مرحله اول به صورت آزمایشی در خصوص خط سفید در مناطق شش و هشت عملیاتی می شود و طرح مدیریت پسماند در هر منطقه یک ناحیه اجرا خواهد شد.در سال آینده نیز در سطح مناطق٢٢ گانه شهرداری تهران همه برنامه ها به اجرا درخواهد آمد.

کریمی اظهارداشت: یکی از برنامه های پیش بینی شده در اجرای هرچه موثرتر این طرح، بررسی علمی ابعاد و راهکارهای دستیابی به اهداف طرح است که برگزاری این همایش علمی یک روزه در این راستا است.

وی افزود: به این منظور معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نظر دارد همایش علمی آسمان آبی و زمین پاک را به صورت یک روزه با همکاری برخی نهادهای علمی، در شهر تهران برگزار کند.

کریمی ابراز داشت: به منظور ارتقای کمی و کیفی همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک برگزاری پیش همایش هایی طراحی شده است. اولین نشست پیش همایش با حضور 10 تن از سفرای سابق جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

وی هدف اصلی از برگزاری این نشست را بهره گیری از تجارب کشورهای دیگر در بررسی فرصت ها، چالش ها و نقاط قوت و ضعف طرح آسمان آبی و زمین پاک و ارائه راهکار در زمینه توانمندسازی شهروندان و زمینه سازی برای تغییر نگرش آنها و همگرا نمودن دستگاههای برون سازمانی و درون سازمانی دانست و افزود: زمینه های مدنظر شامل مدیریت پسماند، اخلاق و رفتار شهروندی، خط سفید (زبان هدایت)، فرهنگ و ایمنی ترافیک و ابعاد و موانع اجتماعی و فرهنگی طرح آسمان آبی و زمین پاک می باشد.

کریمی افزود: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن و ارتقای کیفی همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک این نشست با حضور ده تن از سفرای سابق جمهوری اسلامی ایران اعم از دکتر علیرضا شیخ عطار سفیر سابق ایران در آلمان و هند، جواد منصوری سفیر سابق ایران در چین، حمیدرضا آصفی سفیر سابق ایران در پاریس و امارات متحده عربی، کاظم غریب آبادی سفیر سابق ایران در هلند، محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و ایتالیا، مرتضی دامن پاک سفیر سابق ایران در دانمارک، مرتضی صفاری سفیر سابق ایران در اسپانیا، احمد معصومی فر سفیر سابق ایران در سئول، سید جعفر هاشمی سفیر سابق ایران در برزیل، علی اکبر رضائی سفیر سابق ایران در قبرس برگزار خواهد شد.

رییس مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران گفت: سفرای سابق جمهوری اسلامی ایران در این نشست پیش همایش به بیان تجربیات و دیدگاههای خود خواهند پرداخت و از همه علاقه مندان، مدیران، کارشناسان و پژوهشگران برای شرکت در این نشست دعوت به عمل می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیعه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
عالی. امیدوارم این برنامه ها جواب بده و تهران رو برای همیشه آبی ببینیم.

نیازمندی ها